Rotator zdjęć

Główna treść strony 2013

Relacja z XXXV sesji Rady Miejskiej w Serocku

W dniu 15 kwietnia 2013r. odbyła się XXXV sesja Rady Miejskiej w Serocku, która obejmowała swoim programem 16 punktów. Porządek obrad został rozszerzony o punkt dotyczący przedstawienia informacji na temat funkcjonowania Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku oraz dyskusji w tym temacie. Po przedstawieniu przez Przewodniczącego Rady i Zastępcę Burmistrza informacji na temat działalności w okresie między sesjami, przystąpiono do realizacji porządku obrad.


W pierwszej kolejności Dyrektor SPZOZ w Serocku Pani Swietłana Jagodzińska przedstawiła aktualną sytuację związaną z funkcjonowaniem podległej jej jednostki. Podkreślała, że największym problemem serockiej placówki jest brak lekarzy specjalistów, co jest także problemem ogólnopolskim. Ze strony radnych kierowane były do Pani Dyrektor pytania i uwagi, głównie dotyczące trudności związanych z zapisem do lekarzy i brakiem sobotnich dyżurów lekarzy. Pani Dyrektor wyjaśniała, że taka sytuacja będzie miała miejsce do czasu zatrudnienia dodatkowego lekarza. Poruszona została również kwestia przekształcenia SPZOZ w niepubliczną placówkę. Sekretarz gminy poinformował, że Urząd w najbliższym czasie skieruje zapytanie ofertowe w celu wyboru podmiotu, który dokonałby analizy ewentualnej potrzeby przekształcenia.


Następnie Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli Pani Alicja Melion zaprezentowała informację dotyczącą realizacji zadań oświatowych przez Miasto i Gminę Serock za rok szkolny 2011/2012. Przedstawiła liczbę uczniów w poszczególnych szkołach na terenie gminy oraz wyniki sprawdzianów i egzaminów. Poinformowała, że w każdym ze sprawdzianów i egzaminów uczniowie osiągnęli wyniki powyżej lub na poziomie średnich wyników krajowych.


Wiele dyskusji wywołał punkt porządku obrad dotyczący projektu Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miasto i Gmina Serock w którego treści określono szczegółowe wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, m.in. prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych  z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego, obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe. Regulamin dostosowano do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Po dyskusji radni jednogłośnie uchwalili regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miasto i Gmina Serock.  


Z inicjatywy Burmistrza została podjęta także uchwała w sprawie uchwalenia programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Miasto i Gmina Serock na lata 2013- 2017. Celem uchwały jest uporządkowanie i wdrożenie założeń programu poprzez określenie strategicznych założeń i priorytetów lokalnej polityki mieszkaniowej. Program uwzględnia m.in. prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego, analizę potrzeb oraz planów remontów i modernizacji, planowaną sprzedaż lokali w kolejnych latach, zasady polityki czynszowej i warunki obniżania czynszów, sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz źródeł finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach.


W dalszej kolejności Rada Miejska wyraziła zgodę na ustanowienie na nieruchomości stanowiącej własność gminy służebność przesyłu na rzecz Mazowieckiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. Podjęcie uchwały w tej materii podyktowane jest planowaną budową gazociągu średniego ciśnienia i przyłączy gazu w rejonie ulic Traugutta, Herberta, Słoneczna Polana, Błękitnej i Bajkowej w Serocku. Realizacja przedmiotowej inwestycji jest społecznie uzasadniona, gdyż umożliwi korzystanie z sieci gazowej właścicielom nieruchomości zlokalizowanych po zachodniej stronie obwodnicy Serocka.
Podjęta została również uchwała dotycząca przekazania mienia komunalnego. Na jej podstawie przekazane zostaną nieodpłatnie do eksploatacji jednostkom organizacyjnym gminy w celu konserwacji, bieżącego utrzymania i administrowania, m.in. wybudowane sieci wodociągowe, boisko do piłki nożnej ze sztuczną nawierzchnią przy stadionie miejskim w Serocku.


Radni przyznali również nagrody za wysokie osiągnięcia w dziedzinie kultury Pani Agnieszce Lipskiej i Pani Agacie Dutkiewicz. Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej sesji Rady Miejskiej z okazji obchodów Święta Patrona Serocka św. Wojciecha, która będzie miała miejsce 28 kwietnia 2013 r.


Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zostało przedłożone sprawozdanie z realizacji programu współpracy gminy Miasto i Gmina Serock z organizacjami pozarządowymi w roku 2012. Dokument ten zawiera podsumowanie działalności organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne dotyczące m.in. prowadzenia opieki i socjoterapii wraz z zapewnieniem posiłków dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych z terenu Serocka, tworzenia warunków dla zwiększenia aktywności społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz z zakresu upowszechniania rozwoju sportu i kultury fizycznej na terenie Miasta i Gminy Serock.


Następnie radni zgłosili zapytania i interpelacje, na które odpowiedź zostanie udzielona przez Burmistrza w formie pisemnej. W sprawach różnych poruszono kwestie dotyczące bieżących problemów zgłaszanych przez mieszkańców.
Szczegółowe informacje na temat przebiegu sesji znajdą się w protokole z XXXV sesji Rady Miejskiej w Serocku.


Referat Obsługi Rady Miejskiej
i Spraw Prawnych
 

wstecz