2019

Menu rwd

Przyjęcia interesantów w dn. 27.05.2019 odwołane!

Informujemy, że w najbliższy poniedziałek, 27 maja, przyjęcia interesantów przez burmistrza i zastępcę burmistrza są odwołane. Przepraszamy za utrudnienia.

Sprzedaż biletów LKA na czerwiec

Sprzedaż biletów miesięcznych (em-kart) na Lokalną Komunikację Autobusową na czerwiec odbywać się będzie w UMiG w Serocku (pok. 2) w dniach:

27.05.2019 (poniedziałek) w godz. 15:00 – 18:00
28 – 30.05.2019 (wtorek-czwartek) w godz. 8:00 – 16:00.

Efekt ekologiczny osiągnięty

w+OvkoEe2QnMgAAAABJRU5ErkJggg==

W bieżącym roku upływa termin osiągnięcia efektu ekologicznego oraz dostarczenia końcowego rozliczenia z realizacji zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej budynku szkoły w Serocku.” Przypomnijmy, iż w ramach zakończonego w ubiegłym roku zadania dokonana została m.in. wymiana wyeksploatowanych i nieekonomicznych kotłów oraz zabudowa nowych.  Wymienione zostały kotły gazowe zasilające całą część technologiczną centralnego ogrzewania wraz z armaturą niezbędną do ich prawidłowego funkcjonowania oraz zasilenie budynku w c.w.u. Zastosowanie nowoczesnych technologii i urządzeń bez wątpienia przyczyniło się do oszczędności w zużyciu gazu, a przede wszystkim, poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń, ma nieoceniony wpływ na jakość powietrza którym oddychamy.
Realizacja zadania została dofinansowana przez WFOŚiGW w ramach pożyczki przyznanej Miastu i Gminie Serock w kwocie 116 200,00 zł. Udzielona pożyczka podlega częściowemu umorzeniu  w wysokości do 20 % wykorzystanej kwoty po spełnieniu warunków określonych w Zasadach udzielania dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Warszawie oraz Programie pn. Ograniczenie emisji zanieczyszczeń do powietrza, zmniejszenie zużycia energii cieplnej oraz wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
w+OvkoEe2QnMgAAAABJRU5ErkJggg==

Koniec listopada 2019 r. to także termin osiągnięcia efektu ekologicznego oraz dostarczenia końcowego rozliczenia z realizacji zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej na terenie gminy Serock w miejscowościach: Jadwisin, Serock, Izbica, Borowa Góra, Jachranka,” w ramach którego dokonano montażu nowoczesnych opraw oświetlenia LED w miejsce nieekonomicznych opraw oświetleniowych sodowych. Łącznie w ramach zadania zamontowano 150 sztuk nowych opraw oświetlenia LED.
Realizacja zadania została dofinansowana przez WFOŚiGW w ramach pożyczki przyznanej Miastu  i Gminie Serock w kwocie 203 000,00 zł. Udzielona pożyczka podlega częściowemu umorzeniu w wysokości do 20 % wykorzystanej kwoty po spełnieniu warunków określonych w Zasadach udzielania dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Warszawie oraz Programie pn. Modernizacja oświetlenia elektrycznego.


W roku bieżącym również planujemy realizację inwestycji, zwłaszcza tych w dziedzinie ochrony wód i ochrony powietrza, które zostaną zrealizowane przy udziale dofinansowania w formie preferencyjnych pożyczek. W ramach tych inwestycji dofinansowaniu podlegać będą przedsięwzięcia z zakresu gospodarki ściekowej polegające na budowie lub przebudowie istniejących sieci kanalizacyjnych, budowie podłączeń budynków do sieci kanalizacji zbiorczej, ograniczeniu emisji zanieczyszczeń do powietrza, oszczędności energii cieplnej w tym termomodernizacja budynków   i modernizacja oświetlenia elektrycznego.

 

  • autor: Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

Dyżur Przewodniczącego odwołany

W poniedziałek 27 maja, Przewodniczący Rady Miejskiej nie  będzie pełnił dyżuru w godzinach 17.30-19.30. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

 

UWAGA SILNE BURZE !

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie I stopnia przed burzami z gradem dla terenu Miasta i Gminy Serock. Ostrzeżenie obowiązuje w dniu 20 maja 2019 r. do godz. 21.00. Możliwe przerwy w dostawie energii elektrycznej. Prosimy zachować ostrożność i unikać przebywania na zewnątrz.

Przyjęcia interesantów w dniu dzisiejszym

Informujemy, że w  dniu 20 maja interesantów będzie przyjmował wyłącznie zastępca Burmistrza, Pan Józef Zając. Za utrudnienia przepraszamy.

 

Obwieszczenie Burmistrza Nasielska

Referat Gospodarki Gruntami Planowania Przestrzennego i Rozwoju informuje, że w dniu 10 maja 2019 r. Burmistrz Nasielska wydał obwieszczenie dotyczące odwieszenia postępowania administracyjnego dotyczącego ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej Play w miejscowości Jaskółowo, gm. Nasielsk na terenie działek nr 374/1, 374/6 i 374/4. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 23 693 31 15, lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Nasielsku, ul. Elektronowa 3.

  • autor: Referat Gospodarki Gruntami Planowania Przestrzennego i Rozwoju

Dotacja ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego

W dniu 7 maja br. Zarząd Województwa Mazowieckiego przyznał dotację ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego z przeznaczeniem na realizację przez Miasto i Gminę Serock przedsięwzięcia pn. “Modernizacja drogi gminnej nr 180431W ul. Arciechowskiej w miejscowości Cupel – odcinek od km 0+18 do km 0+600 (etap I).”  Wniosek o przyznanie dotacji na realizację tego zadania został złożony przez Miasto i Gminę Serock w grudniu 2018 r. Przyznana kwota dotacji stanowi 165 000,00 zł. i zostanie przeznaczona na modernizację wskazanej drogi gminnej, poprzez m.in. wykonanie warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, budowę zjazdów indywidualnych, profilowanie i wzmocnienie pobocza, montaż progów zwalniających oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. Rozpoczęcie realizacji zadania przewidziane jest na czerwiec, a uroczyste podpisanie umowy o udzielenie dotacji nastąpi w dniu 17 maja br.

  • autor: Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

Zebranie wiejskie Łacha

Szanowni Państwo uprzejmie informujemy, że zebranie wiejskie dotyczące wyborów sołtysa oraz rady sołeckiej w miejscowości Łacha w dniu 14 maja 2019r. godz.18.00 odbędzie się w Ośrodku Lipowy Przylądek, ul. Mazowiecka 75 (sala konferencyjna przy basenie).

  • autor: Referat Organizacyjno - Prawny

Zmiana godziny zebrania wiejskiego w Karolinie

Szanowni Państwo uprzejmie informujemy, że zebranie wiejskie dotyczące wyborów sołtysa oraz rady sołeckiej w Karolinie w dniu 17 maja 2019r. zostaje przesunięte na godzinę 18.

  • autor: Referat Organizacyjno - Prawny

Uwaga - przerwa w dostawie wody!

Uwaga!

W dniu 08.05.2019 roku w godzinach 9:00 - 18:00 z powodu awarii nastąpi przerwa w dostawie wody dla odbiorców Zegrza zasilanych z wodociągu w ulicy Groszkowskiego.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Dni Otwarte Funduszy Europejskich 2019 z Albatrosami

W ramach akcji Dni Otwartych Funduszy Europejskich, Stowarzyszenie na rzecz Promocji i Rozwoju Zalewu Zegrzyńskiego zaprasza na rejsy spacerowe statkiem motorowym Albatros i katamaranem Albatros-2, które odbędą się 11 i 12 maja br. w godzinach od 11.00 do 15.00 (start z serockiego molo - koszt 45 min. rejsu po Jeziorze Zegrzyńskim - 25 zł. od osoby).
 

W sezonie żeglugowym 2019 katamarany Albatros-1 i Albatros-2 będą pełnić funkcję Mobilnych Punktów Informacji Turystycznej obsługiwanej przez Stowarzyszenie. Ponadto, dzięki wsparciu samorządów Serocka, Radzymina, Dąbrówki we wszystkie soboty i niedziele (od 2 czerwca do końca wakacji) odbywać się będą rejsy Bugiem na trasie Serock – Arciechów – Kuligów – Popowo – Cupel – Serock.

Poniżej fotorelacja z inauguracyjnego rejsu Albatrosem, który odbył się 1 maja 2019 r. Na pokładzie gościli m.in. prof. Leszek Balcerowicz i Mikołaj Madejak - członek zarządu stowarzyszenia.

 

 

5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina

Szykuje się prawdziwa kolarska bitwa na radzymińskich szlakach! W niedzielę 5 maja LOTTO Poland Bike Marathon odwiedzi Radzymin, oddalony od Warszawy o zaledwie 20 km. Historyczne miejsce. Blisko 100 lat temu w 1920 roku podczas wojny polsko-bolszewickiej w Radzyminie odbyła się Bitwa Warszawska, zwana „Cudem nad Wisłą”.  

To będzie czwarty etap tegorocznego cyklu wyścigów amatorów na rowerach górskich, organizowanego przez Grzegorza Wajsa. Kolarskie Miasteczko Poland Bike, Biuro Zawodów, start i meta wyścigów znajdą się przy Szkole Podstawowej im. E.Czartoryskiej w Radzyminie, przy ul. Konopnickiej 24.

Radzymińska trasa przebiega w „widłach” Bugu i Narwi na pofałdowanym, interwałowym obszarze Radzymin - Rynia – Białobrzegi, m.in. w pobliżu historycznych bunkrów w Forcie Beniaminów. Rywalizacja rozegra się na trzech dystansach: MAX (53 km), MINI (30 km) oraz FAN (8 km). Na terenie Miasteczka Poland Bike swoje wyścigi Mini Cross będą mieli też najmłodsi w wieku 2-4 i 5-6 lat.

LOTTO Poland Bike Marathon w Radzyminie organizowany jest przy współpracy z Urzędem Miasta i Gminy Radzymin, Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego oraz profesjonalnym sklepem i serwisem RafBike Store. Patronat honorowy sprawuje Burmistrz Radzymina.

BIURO ZAWODÓW

Miasteczko Poland Bike (Radzymin, Szkoła Podstawowa im. E.Czartoryskiej, ul. Konopnickiej 24) – 4 maja (sobota) godz. 17.00-19.00 oraz 5 maja (niedziela) godz. 8.30-11.00 (dystans FAN) i godz. 8.30-12.00 (dystanse MINI i MAX)

PROGRAM ZAWODÓW

8.30-11.00 - zapisy w Biurze Zawodów (dystans FAN)
8.30-12.00 - zapisy w Biurze Zawodów (dystanse MINI i MAX)
9.00-10.30 - zapisy w Chatce Małolatka (Mini Cross, roczniki 2015-2017 i 2013-2014)
10.45 - start Mini Cross (2-4 i 5-6 lat) na terenie Miasteczka Poland Bike
11.10 - ustawianie zawodników na starcie dystansu FAN (sektor I - rocznik 2005-2006, sektor II - rocznik 2007-2008, sektor III - rocznik 2009-2010, sektor IV - rocznik 2011-2012)
11.15 - start dystansu FAN (8 km)
12.20 - ustawianie zawodników w sektorach (I-X) na starcie dystansów MAX i MINI
12.30 - start dystansów MAX (53 km) i MINI (30 km)
13.00 - dekoracja dystansów FAN i Mini Cross
15.30 - dekoracja dystansów MINI i MAX

W Miasteczku Poland Bike można bezpłatnie skorzystać z serwisu rowerowego RafBike Store i rowerowej myjni GS27. Dla wszystkich uczestników - bufety na trasie z izotonikami Komodo oraz posiłek regeneracyjny i napoje w Miasteczku Poland Bike. Dla dzieci - Chatka Małolatka z malowaniem buziek. Zapraszamy!

Więcej na www.polandbike.pl i www.facebook.com/Poland.Bike.Marathon

 

  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina
  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina
  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina
  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina
  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina
  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina
  • 5 maja - LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Radzymina

FOOD TRUCK'S - zmiana organizacji ruchu 4-5 maja

Ze względu na odbywający się w Serocku,  w weekend 4 – 5 maja 2019 r. Zjazd Food Trucków, informujemy o czasowej zmianie organizacji ruchu.

Południowa pierzeja rynku, ulica Rynek –  przedłużenie ulicy Kościuszki  – od numeru 16 (notariusz) do numeru 12 (poczta) będzie całkowicie zamknięta dla ruchu kołowego. Prosimy o zabranie – do godziny 10.00 w sobotę 4 maja -  i niepozostawianie samochodów - do godziny 21.00 w niedzielę 5 maja - na tamtejszym parkingu.  


Objazd zamkniętego odcinka drogi odbywać się będzie ulicami: Poniatowskiego, św. Wojciecha, Farna. O utrudnieniach na bieżąco będą informować strażnicy miejscy w dniach imprezy oraz telefonicznie pod nr 603 873 290 lub 22 782 72 92
Ponadto z uwagi na sobotni Targ, uprzejmie prosimy o parkowanie aut poza obszarem Rynku. 

Przepraszamy za czasowe utrudnienia w ruchu i zapraszamy do wzięcia udziału w wydarzeniu. 
 

Zmiana godzin dyżuru Przewodniczącego RM

W poniedziałek 6 maja, Przewodniczący Rady Miejskiej będzie pełni dyżur w godzinach 17.00-18.15. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

  • autor: Referat Organizacyjno-Prawny

Rozpoczynamy budowę sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Słodkiej w Serocku

W dniu 24.04.2019 roku podpisaliśmy umowę z firmą Usługi Wodno – Kanalizacyjno – Gazowe KAN-POL siedzibą w Markach na budowę kanalizacji sanitarnej w ulicy Słodkiej w Serocku.
Zakres robót obejmuje budowę kanału sanitarnego PVC ф 200 mm o długości L = 221,8 m oraz podłączenie przylegających nieruchomości do nowobudowanego kanału.
Planowany termin zakończenia prac przewidziany jest w październiku 2019 roku.

  • autor: Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

W Serocku rusza wypożyczalnia skuterów elektrycznych!

Już od 1 maja  będzie można wynająć jeden ze skuterów elektrycznych blinkee.city, które pojawiły się na serockim rynku. Flota będzie składała się z dziesięciu pojazdów, które rozlokowane zostaną w dwóch strefach parkowania – na placu po północnej stronie serockiego ratusza oraz na terenie plaży miejskiej w Serocku. Dokładna lokalizacja dostępna na obrazku.
Jak wypożyczyć skuter elektryczny?

1. Pobierz aplikację blinkee.city - dostępna w Google Play oraz w App Store
2. Załóż konto - Załącz zdjęcia dokumentu uprawniającego do jazdy. W ciągu 24 h Twoje konto zostanie zweryfikowane i aktywowane.
3. Znajdź i zarezerwuj - Znajdź w aplikacji najbliższy skuter i zarezerwuj go. Masz 15 minut, aby spokojnie dotrzeć do pojazdu.
4. Odblokuj  - Odblokuj pojazd w aplikacji. Otwórz kufer przyciskiem na kierownicy, weź kask i nakładkę higieniczną.
5. Jedź - Skuter jest aktywny i gotowy do jazdy. Dodaj gazu i jedź, gdzie chcesz.
6. Zaparkuj i zakończ - Przybyłeś do celu? Zaparkuj skuter w wyznaczonej strefie, schowaj kask do kufra i zakończ jazdę w aplikacji.

Ile to kosztuje?
Skutery wypożyczamy na minuty (69 gr/min., a w przypadku studentów 59 gr/min.) jednak dziennie nie zapłacimy więcej niż 89 zł. W przypadku zaparkowania skutera w celu np. pójścia do sklepu, opłata wynosi 9 gr za każdą minutę postoju.

Szczegółowy cennik znajduje się tutaj: https://blinkee.city/pl/price-list

Regulamin korzystania z usługi Serockiego Skutera blinkee.city – https://blinkee.city/pl/terms/service

Usługa będzie dostępna do 30 września 2019 r.

Więcej informacji uzyskają Państwo na stronie internetowej http://blinkee.pl oraz pod numerem infolinii 22 290 25 25

  • autor: Referat Administracyjno-Gospodarczy

Ponowny termin zebrania wiejskiego w Borowej Górze

W związku z brakiem wyboru Sołtysa wsi Borowa Góra na zebraniu w dniu 25 kwietnia 2019r. informujemy że ponowne zebranie wiejskie w celu wyboru organów sołectwa - Sołtysa oraz członków Rad Sołeckich, odbędzie się w dniu 13 maja 2019 r. (poniedziałek) o godzinie 19:00, Borowa Góra ul. Nasielska 1.

Płać PIT w Serocku

Przypominamy, że 30 kwietnia 2019 roku upływa termin złożenia zeznania podatkowego do Urzędu Skarbowego

To bardzo ważne by płacić podatki tam, gdzie się faktycznie mieszka. To od Państwa zależy czy w Waszej okolicy powstanie droga, chodnik lub plac zabaw. Wystarczy by płacić PIT w gminie Serock.
Jeżeli nie macie Państwo meldunku, wystarczy wypełnić PIT za 2018 rok, wskazać adres zamieszkania na terenie Serock i wysłać go do US w Legionowie. Wskazując w PIT adres zamieszkania w gminie Serock sprawicie Państwo, że Wasz podatek zasili konto naszej gminy. Dzięki tym środkom wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych mieszkańców i wspólnie budujemy potencjał gminy!

 

  • autor: Referat Spraw Obywatelskich

Chrońmy Nasze Pszczoły - projekt Sympatyków Pszczelarstwa

Projekt o takim tytule realizowało będzie Stowarzyszenie Sympatyków Pszczelarstwa Nasze Pszczoły z Chotomowa w latach 2019 – 2020, w ramach programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich – FIO2019. Jest to jeden z dwóch projektów z naszego powiatu legionowskiego, który uzyskał wysokie oceny i będzie realizowany w ramach aktualnej edycji programu FIO2019, oraz jedyny w kraju, który ukierunkowany jest na ochronę pszczół. Należą się ogromne gratulacje pomysłodawcom tego projektu, gdyż na ponad 3700 złożonych wniosków (w skali całego kraju), jedynie 141 otrzymało wystarczającą ilość punktów, by znaleźć się w grupie podmiotów pozarządowych realizujących program FIO2019-2020. Projekt z Chotomowa zajmuje 63 pozycję na ogólnokrajowym wykazie listy rankingowej!!!

Tematem wiodącym całego projektu, będą oczywiście pszczoły ….

W ramach otrzymanej dotacji, Stowarzyszenie zamierza przeprowadzić całodzienne, bezpłatne  warsztaty dla 24 klas szkół podstawowych z powiatu legionowskiego, zajęcia warsztatowe dla 5 grup z Uniwersytetów Trzeciego Wieku z naszego terenu. W ramach projektu Stowarzyszenie przekaże do Centrum Integracji Społecznej w Legionowie mikropasiekę wraz z pełnym wyposażeniem oraz przeszkoli 20 osób, podopiecznych CIS. Natomiast dla osób niezorganizowanych, w ramach projektu,  Stowarzyszenie ma ofertę specjalną -  przewidzianych jest 8 sesji w domku apiterapii, który powstanie na terenie pasieki edukacyjno–szkoleniowej w Chotomowie. Domek ten, to pierwsza taka konstrukcja w naszym powiecie, a może nawet na Mazowszu. Umożliwia on bezpieczne, bez bezpośredniego kontaktu z pszczołami, leczenie atmosferą czterech pracujących rodzin pszczelich, czyli poprzez: zapach, powietrze, dźwięki i przyjazne pole magnetyczne wytwarzane przez pracujące 4 rodziny pszczele.

Ze względu na rozmiar działań, projekt rozpisany jest na 2 lata. Już teraz projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem.  Wkrótce do Uniwersytetów Trzeciego Wieku oraz szkół z ofertą warsztatów dla klas III – IV zgłoszą się nasi koordynatorzy. Organizatorzy projektu oczekują, że w ramach udziału w projekcie uczestnicy będą zakładali przydomowe ogródki i rabaty z powierzonych pakietów nasion, lub będą opiekowali się mikroulikami w których zasiedlone będą pszczoły murarki.

Zarząd Stowarzyszenie deklaruje, gotowość na przyjęcie pierwszych grup szkolnych już na początku czerwca tego roku. Sprawy związane z uczestnictwem w projekcie proszę kierować na adres fio2019.projekt@nasze-pszczoly.pl.

 

Chotomów, 12.04.2019                                                                    Zarząd Stowarzyszenia

Wybory samorządowe na Litwie

W wyborach samorządowych na Litwie w 2019 roku stanowisko Mera Rejonu Ignalina objął Pan Justas Rasikas. Dotychczasowy Mer Ignaliny – miasta partnerskiego Serocka - Pan Henrikas Šiaudinis przesłał Burmistrzowi Serocka podziękowania za wieloletnią współpracę

Zmiana terminu zebrania wiejskiego w Gąsiorowie

Szanowni Państwo informujemy o zmianie terminu zebrania, podczas którego mieszkańcy sołectwa Gąsiorowo wybiorą Sołtysa oraz Radę Sołecką.
Zebranie odbędzie się 28 maja 2019r. o godzinie 17.00.

  • autor: Referat Organizacyjno-Prawny

Budowa oświetlenia ulicznego w Serocku i Łasze

W dniu 4 kwietnia 2019 r. podpisaliśmy z Wykonawcami umowy na roboty budowlane związane z budową oświetlenia drogowego na ulicach Orlej, Kochanowskiego i Batogowskiego w Serocku oraz ulicach Serockiej i Zegrzyńskiej w Łasze. Wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego inwestycji w Serocku jest firma ELVOT Bogdan Uziębło z Warszawy, oświetlenie w Łasze zbuduje zaś firma ELES-BUD Ewa Konopka-Strusińska  z Kobyłki. Łączny koszt realizacji obydwu zadań wyniesie 195.721,50 zł brutto. W ramach realizowanych inwestycji wybudowanie zostanie łącznie 53 nowe punkty świetlne z oprawami led.
Wykonawcy zobowiązani są wykonać roboty w ciągu 60 dni od dnia podpisania umów. Wg wstępnych deklaracji rozpoczęcie prac związanych z układaniem kabli energetycznych na obu inwestycjach planowane jest po 15 kwietnia.

 

  • autor: Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

Wybory Sołtysów - ważna informacja

Aby wziąć udział w wyborach na sołtysa i do Rady Sołeckiej trzeba być ujętym w rejestrze wyborców prowadzonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Serock.
     Informujemy, że zgodnie z obowiązującymi Statutami Sołectw z terenu gminy Serock, do udziału w zebraniu wiejskim uprawnieni są wszyscy, którzy w dniu jego zwołania stale zamieszkują na terenie sołectwa i posiadają czynne prawo wyborcze w wyborach do Rady.
    W tym celu należy złożyć w urzędzie gminy (pokój nr 20), wniosek o wpisanie do Rejestru Wyborców wraz z deklaracją oraz kserokopią dowodu osobistego. W ciągu 5 dni zostanie wydana decyzja o wpisaniu do Rejestru Wyborców. Wpis ma charakter stały i obowiązuje do momentu zmiany miejsca zameldowania na pobyt stały lub złożenia oświadczenia o powrocie do stałego rejestru wyborców zgodnie z miejscem zameldowania. W przypadku dokonania zameldowania na pobyt stały mieszkaniec z urzędu zostaje wpisany do Stałego Rejestru wyborców w gminie Serock.

 

  • autor: Referat Spraw Obywatelskich

Informacja o funkcjonowaniu szkół podczas strajku nauczycieli

Szanowni Państwo,

informujemy, że w związku z ogólnopolskim strajkiem nauczycieli od 8 kwietnia 2019 r. w trzech Szkołach Podstawowych (Jadwisin, Serock, Zegrze) oraz Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej  nie będą odbywały się planowane zajęcia.

Jednocześnie w placówkach tych będą organizowane zajęcia opiekuńczo – wychowawcze dla tych dzieci/uczniów, których rodzice nie mają możliwości zapewnienia opieki w tym czasie - w innej formie, po wcześniejszym zgłoszeniu tej potrzeby szkole lub zespołowi szkolno – przedszkolnemu. 

W przypadku przedłużającego się strajku  Centrum Kultury i Czytelnictwa w Serocku oraz Ośrodek Sportu i Rekreacji  w Serocku proponują następujące zajęcia dla dzieci:

 

Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Serock

Józef Zając

Bezpieczeństwo publiczne - dyskusja

W trakcie sesji Rady Miejskiej w Serocku 27 marca 2019r. odbyła się dyskusja w sprawie oceny bezpieczeństwa publicznego na terenie Miasta i Gminy Serock oraz powiatu legionowskiego.
Komendant Komisariatu Policji w Serocku kom. Zbigniew Prusinowski przedstawił ocenę bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy i powiatu. W trakcie prezentacji przedstawiono dynamikę przestępczości w monitorowanych kategoriach, liczbę stwierdzonych przestępstw narkotykowych. Przedstawiono również ocenę działań prewencyjnych.     

zobacz prezentację

Komendant Straży Miejskiej w Serocku Adam Krzemiński przedstawił działalność Straży Miejskiej na terenie Miasta i Gminy Serock w 2018 r.

zobacz prezentację

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie st. bryg. mgr inż. Mieczysław Klimczak przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie. Obszerny zakres ww. sprawozdania objęło sprawy operacyjne, edukacyjno-szkoleniowe, kontrolno-rozpoznawcze, finansowe, logistyczne oraz priorytety na rok bieżący. Komendant zaprosił do korzystania z sali edukacyjnej „Iskierka”, powstałej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie,  w celu popularyzacji zagadnień ochrony przeciwpożarowej oraz wyrobieniu prawidłowych zachowań w sytuacji zagrożenia pożarem.

zobacz prezentację

Następnie Prezes Zarządu Miejsko-Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych  RP w Serocku Marian Malinowski przedstawił informację o stanie i działalności Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie Miasta i Gminy Serock.

zobacz prezentację

Na sesji Rady Miejskiej Serocku mieliśmy również okazję wysłuchać ocenę stanu bezpieczeństwa Legionowskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego przedstawioną przez Wiceprezesa Roberta Rodziewicza. Legionowskie WOPR jest jedyną służbą posiadającą uprawnienia do ratownictwa wodnego w powiecie legionowskim.

zobacz prezentację

  • autor: Referat Organizacyjno - Prawny i Obsługi Rady Miejskiej

Wybory Sołtysów i Rad Sołeckich – terminy zebrań

W związku z kończącą się kadencją organów jednostek pomocniczych (Sołtysów i Rad Sołeckich) rozpoczynają się zebrania wiejskie, podczas których mieszkańcy sołectw wybiorą nowe władze.  W załączniku poniżej  tabela z terminami wyborów.

  • autor: Referat Organizacyjno - Prawny

Przyjmowanie interesantów w poniedziałek 8.04.2019 r.

INFORMACJA 


Informujemy, że w dniu 8 kwietnia 2019 r. (poniedziałek) 
interesantów będzie przyjmował wyłącznie
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Serock – Józef Zając, 
w godzinach 12:00 -15:30. 

Serocki bon żłobkowy i serockie niepubliczne żłobki

Przypominamy, że rodzice których dzieci są objęte opieką niepublicznych żłobków mogą korzystać z dofinansowania w wysokości 300 zł miesięcznie w ramach programu „Serocki bon żłobkowy”.

Szczegóły dotyczące uzyskania dofinansowania dostępne są na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej www.ops.serock.pl

Na terenie naszej gminy funkcjonują dwa niepubliczne żłobki, których oferty przedstawiamy poniżej.

Zmiana granic miejscowości Borowa Góra i Skubianka

W dniu 14.03.2019r. do Starosty Legionowskiego złożony został wniosek o zmianę granic obrębów Borowa Góra i Skubianka w ewidencji gruntów i budynków oraz na mapie ewidencyjnej.  
       Część obrębu Skubianka stanowi naturalne przedłużenie ulicy Długiej z obrębu Borowa Góra. Mieszkańcy tego rejonu są ściśle związani z miejscowością Borowa Góra, co znajduje odzwierciedlenie w numeracji porządkowej tego obszaru, dlatego też zasadne jest aby przedmiotowe grunty zostały przyłączone do tej miejscowości.
    W ten sposób poczyniono kroki zmierzające do ostatecznego zakończenia sprawy granicy między w/w miejscowościami. Wprowadzone zmiany nie będą powodowały konieczności wymiany jakichkolwiek dokumentów, mogą one natomiast ułatwić właściwe zidentyfikowanie miejsca przez służby porządkowe, a także są istotne z punktu widzenia analiz prowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny. Zmiana ta znajdzie również odzwierciedlenie w trakcie wyborów. Po przyjęciu proponowanej zmiany przez Starostę, przedłożony zostanie Radzie Miejskiej w Serocku projekt uchwały korygujący zmianę okręgów wyborczych, mający za zadanie dostosowanie granic okręgu nr 13 (obejmującego Borową Górę) do rzeczywistych granic tej miejscowości.

  • autor: Referat Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju

Sprzedaż biletów LKA i zmiany w kursowaniu

INFORMUJEMY, ŻE OD KWIETNIA ZAPRZESTAJE SIĘ SPRZEDAŻY BILETÓW MIESIĘCZNYCH PAPIEROWYCH!!! EM-KARTY NA KWIECIEŃ BĘDZIE MOŻNA ZAKUPIĆ W URZĘDZIE MIASTA I GMINY W SEROCKU OD 29.03 (PIĄTEK) DO 03.04 (ŚRODA)
W GODZINACH 8:00 – 16:00
W PONIEDZIAŁEK 01.04 BILETY MOŻNA BĘDZIE ZAKUPIĆ W GODZINACH 10:00 – 18:00!!

Jednocześnie informujemy o zmianach  w kursowaniu LKA od 01.04.2019 (poniedziałek)
LINIA SEROCK – LEGIONOWO PKP – SEROCK
KURS: SEROCK (14:40) – LEGIONOWO PKP – ZOSTAJE PRZESUNIĘTY NA 14:45
KURS: SEROCK (14:55) – LEGIONOWO PKP – ZOSTAJE PRZESUNIĘTY NA 15:20

  • autor: Referat Administracyjno-Gospodarczy

Konferencja 11.04.2019 – Tworzenie Partnerstwa Międzypowiatowego

Zapraszamy na konferencję

11 kwietnia 2019 r. w Hotel Windsor w Jachrance odbędzie się konferencja pn. "Tworzenie Partnerstwa  Międzypowiatowego na Rzecz Ożywienia Społeczno-gospodarczego".

Organizatorami wydarzenia są Powiat Legionowski, Powiat Nowodworski oraz urzędy Pracy z Legionowa i Nowego Dworu Mazowieckiego.

Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o potwierdzenie przybycia do 8 kwietnia br. na adres e-mail: sekretariat@puplegionowo.pl lub tel. 22 76 40 305

 

 

  • autor: www.powiat-legionowski.pl

Sprzedaż samochodu pożarniczego - informacja

Urząd Miasta i Gminy w Serocku przekazuje informację z otwarcia ofert dotyczących samochodu pożarniczego.

  • autor: Referat Zarządzania Kryzysowego Obrony Cywilnej i Bezpieczeństwa

11 marca 2019 r. - odwołany dyżur Przewodniczącego Rady Miejskiej w Serocku

Szanowni Państwo uprzejmie informujemy, że dnia 11 marca 2019 roku nie będzie dyżuru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Serocku Mariusza Rosińskiego. Przepraszamy za utrudnienia.

Konkurs dla dzieci

„Bezpiecznie na wsi: maszyna pracuje a dziecko obserwuje” – pod tym hasłem przebiegać będzie tegoroczny Konkurs Plastyczny dla Dzieci, który decyzją Prezes KRUS Aleksandry Hadzik rozpoczął się w lutym br. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski, w jego organizacji wspierają Kasę: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Dotychczasowe edycje konkursu cieszyły się ogromnym zainteresowaniem dzieci. Każdego roku uczestniczyło w nich ponad 30 tys. uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich.

Celem konkursu jest promowanie wśród uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego, a także popularyzacja Wykazu czynności szczególnie niebezpiecznych związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16 lat, wskazującego na prace szczególnie zagrażające bezpieczeństwu najmłodszych mieszkańców wsi. Tegoroczne hasło konkursowe: „Bezpiecznie na wsi: maszyna pracuje a dziecko obserwuje” ma zwrócić uwagę na sposoby zapobiegania wypadkom, związanym z obecnością w gospodarstwach rolnych maszyn i urządzeń rolniczych.

Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej, w dowolnej technice, w formacie A3, ilustrującej hasło konkursowe. W szkołach, które zgłoszą chęć uczestnictwa w konkursie, odbędą się szkoleniowe spotkania dzieci z pracownikami Kasy, których celem będzie przygotowanie merytoryczne młodych artystów. Wszystkie zgłoszone prace ocenią komisje regionalne, a najlepsze prace ze wszystkich województw będą oceniane przez Centralną Komisję Konkursową. Laureaci każdego ze szczebli otrzymają nagrody, a finał etapu centralnego będzie miał miejsce w Warszawie, gdzie autorzy najciekawszych prac otrzymają atrakcyjne nagrody: sprzęt multimedialny ufundowany przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, a także zestawy upominków przygotowane przez współorganizatorów, patronów Konkursu oraz firmy współpracujące.

UWAGA! Szkoły, których uczniowie chcą wziąć udział w konkursie, powinny skontaktować się z najbliższą jednostką terenową KRUS, gdzie uzyskają wszystkie niezbędne informacje na temat organizacji eliminacji. Termin nadsyłania prac konkursowych do Oddziałów Regionalnych Kasy upływa 29 marca 2019 r.! Uroczyste podsumowanie Konkursu planowane jest w czerwcu br.

Więcej TUTAJ.

Bezpieczne Gospodarstwo Rolne - konkurs

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne to jedno z wielu działań prewencyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, których celem jest poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy w gospodarstwach rolnych.

Od 2003 r. Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Państwową Inspekcją Pracy i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Od 2018 roku współorganizatorem jest również Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

XVII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

W szesnastu edycjach Konkursu udział wzięło ponad 19 tysięcy gospodarstw indywidualnych. Każdego roku uczestnikom przyznawane są cenne nagrody. Zdobywcy pierwszego miejsca w 2018 roku, Państwo Agata i Zbigniew Przyjemscy z Kamieńczyc w województwie świętokrzyskim otrzymali ciągnik rolniczy Ursus C-380 o mocy 55 KW.

Właściciele zgłaszanych gospodarstw mają okazję do zaprezentowania swoich warsztatów pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a także poddania gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który przeprowadzą komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy zasady ochrony zdrowia i życia są stosowane w ocenianym gospodarstwie, a także czy wyeliminowane są w nim zagrożenia wypadkowe.

W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim. Zastosowanie się do ich rad i uwag przyczynia się do wyeliminowania wielu zagrożeń, a tym samym do zmniejszenia ryzyka wypadków i chorób zawodowych rolników oraz ich rodzin.

Więcej: TUTAJ.

Dyżur Przewodniczącego Rady Miejskiej

Jednorazowa zmiana godzin dyżuru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Serocku Mariusza Rosińskiego  w dniu dzisiejszym tj. 25.02.2019 r. Przewodniczący będzie przyjmował interesantów w godzinach 19.30-20.30. Przepraszamy za utrudnienia.

Informacja o możliwości zgłaszania uwag do oferty realizacji zadania publicznego

W dniu 14 lutego 2019r. do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku wpłynęła oferta złożona przez Fundacje Zdrowia i Honorowego Krwiodawstwa -LEGION, 05-102 Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Kopernika 107 na realizacje zadania publicznego ,,Promocja Honorowego Krwiodawstwa w szkołach oraz wdrożenie systemu SYRENA- System REagowania Na Apele o Krew w Gminie Serock '.

Informacja o możliwości zgłaszania uwag do oferty realizacji zadania publicznego  w załączonych plikach.

  • autor: Referat Organizacyjno - Prawny i Obsługi Rady Miejskiej

Zaproszenie na szkolenie

Lokalna Grupa Działania Zalew Zegrzyński, w związku z „Kampanią społeczną na rzecz podniesienia aktywności mieszkańców” serdecznie zaprasza przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, przedstawicieli administracji samorządowej, przedstawicieli sektora rybackiego i wszystkich zainteresowanych pozyskaniem środków unijnych na:

SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
pt. "Zasady ubiegania się o wsparcie finansowe w ramach PROW
oraz Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020".

Łatwiejszy Pit za 2018 r.

Twój e-PIT to zeznanie podatkowe PIT-37 lub/i PIT-38, które od 15 lutego będzie udostępnione w serwisie podatki.gov.pl.

PIT wypełni i udostępni urząd skarbowy (nie musisz składać żadnego wniosku w tej sprawie). Znajdziesz w nim informacje od pracodawcy, dane z ubiegłorocznych zeznań, takie jak numer Twojego rachunku bankowego, ulga na dzieci czy dane organizacji pożytku publicznego (OPP). Dane te możesz uaktualnić.

Usługa Twój e-PIT automatycznie wskaże tę organizację pożytku publicznego (OPP), która w ubiegłym roku otrzymała od Ciebie 1% podatku. Wskaże też cel szczegółowy i automatycznie zaznacza zgodę na przekazanie wybranej OPP informacji o 1%, według informacji z ubiegłego roku. Możesz edytować te dane.

Informacja o szkoleniu organizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

Zapraszamy na szkolenie organizowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, które to jest dedykowane rolnikom, mieszkańcom terenów wiejskich oraz firmom z branży rolno-spożywczej pt. „OZE - szansa na innowacyjne rolnictwo".

Szkolenie odbędzie się 28 lutego 2019 roku w Mazowieckim Ośrodku Doradztwa Rolniczego Poświętne, ul. H. Sienkiewicza, 09-100 Płońsk. Rozpoczęcie o godzinie 9:00.

W załączeniu ulotka informacyjna.

 

Zaproszenie na szkolenie

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej przy Stowarzyszeniu BORIS zaprasza na szkolenie „Organizacyjno-prawne aspekty funkcjonowania organizacji pozarządowych jako podmiotów ekonomii społecznej”. Szkolenie zorganizowane zostało z myślą o organizacjach pozarządowych działających na obszarze funkcjonowania Lokalnej Grupy Działania Zalew Zegrzyński oraz osobach zainteresowanych działalnością  w obszarze ekonomii społecznej. 

Szczegóły w pliku załączonym poniżej. 

Relacja z V sesji Rady Miejskiej w Serocku

W dniu 30 stycznia 2019 r. odbyła się V sesja Rady Miejskiej w Serocku.  Po zatwierdzeniu porządku obrad, radni przystąpili do jego realizacji.  Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Burmistrz przedstawili krótkie sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami.

W pierwszej kolejności Rada Miejska podjęła uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Serock na lata 2019-2028 oraz w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Serock w 2019 roku. W wyniku dokonanych zmian, dochody budżetu zostały zwiększone o kwotę 2.596.657,60 zł, natomiast wydatki o kwotę 2.577.853,79 zł. W wyniku dokonanych zmian deficyt budżetowy- zmniejszenia się o kwotę 18.803,81 zł. 

Następnie radni przyjęli uchwałę w sprawie regulaminu dostarczania wody. Projekt regulaminu został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”. Regulamin reguluje i uszczegóławia podstawowe kwestie zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie gminy Miasto i Gmina Serock.

Rada Miejska wyraziła zgodę na udzielanie osobom fizycznym będącym właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych, 50 % bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta i Gminy Serock, wnoszonej za dany rok. Do bonifikaty uprawnione są osoby fizyczne, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona.

Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie przygotowania projektu uchwały ustalającego zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Uchwała ma na celu przeciwdziałanie obniżaniu walorów przestrzeni m. in. poprzez niekontrolowane umieszczanie na nieruchomościach nośników reklamowych. Sporządzone w trakcie prac nad dokumentem regulacje dadzą możliwość uporządkowania tzw. chaosu reklamowego w  przestrzeni publicznej. Uchwała regulowała będzie także kwestie dotyczące ogrodzeń, w uzasadnionych przypadkach może zakazać ich realizacji, oraz obiektów małej architektury umieszczanych w przestrzeni publicznej. 

W związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotychczas obowiązujący Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto i Gmina Serock musiał zostać dostosowany do zmian. Rada, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwaliła regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.

Następnie Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Serock, zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 
W celu zapewnienia osobom starszym wpływu na sprawy dotyczące lokalnej społeczności Rada Miejska przyjęła uchwałę zmieniającą w sprawie powołania Rady Seniorów Miasta i Gminy Serock oraz nadania jej Statutu. Zmiana polega na zwiększeniu liczby członków Rady, który ma na celu równomierne ukształtowanie reprezentacji środowiska seniorów z terenu Miasta i Gminy Serock - zarówno środowiska wiejskiego jak również mieszkańców Serocka oraz Zegrza.

W dalszej kolejności Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku, w następującym składzie: Artur Borkowski - Przewodniczący Rady Społecznej - Burmistrz Miasta i Gminy Serock, Rafał Tyka - członek Rady Społecznej - Przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego, Teresa Krzyczkowska- członek Rady Społecznej- przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku, Włodzimierz Skośkiewicz - członek Rady Społecznej - przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku, Wiesław Winnicki - członek Rady Społecznej - przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku.
W ostatnim punkcie Radni zatwierdzili plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2019.
W punkcie dotyczącym spraw różnych, radni oraz sołtysi zgłosili bieżące problemy, na które otrzymali odpowiedź ze strony Burmistrza Miasta i Gminy Serock.

Relację z sesji można obejrzeć TUTAJ
                            

 

  • autor: Biuro Rady Miejskiej

Pierwsze otwarcia przetargów za nami

Informujemy, że w dniu 1 lutego 2019 r. odbyło się otwarcie ofert złożonych na wykonanie zadań związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji zawartych w budżecie na rok 2019. Prowadzone postępowania o udzielenie zamówień publicznych dotyczą usługi opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowych budowy oświetlenia drogowego w m. Dębe (droga woj. nr 632W na odcinku od kładki do granic gminy tzw. zapora), w m. Stasi Las – ul. Tęczowa oraz w Serocku – ul. Słoneczna Polana i Błękitna. W trzech postępowaniach wpłynęło w sumie 21 ofert – po 7 na każde zamówienie. Ceny zaproponowane przez oferentów kształtowały się następująco:  

Zadanie 1. „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn. Budowa punktów świetlnych Dębe” – cena najniższa 6.469,80 zł, cena najwyższa 85.000,00 zł. 
Zadanie 2. „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn. Budowa punktów świetlnych Stasi Las, ul. Tęczowa – oświetlenie drogi gminnej”- cena najniższa 3.813,00 zł, cena najwyższa 18.696,00 zł.
Zadanie 3. „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn. Budowa punktów świetlnych Serock, ul. Słoneczna Polana, Błękitna – oświetlenie drogi gminnej” - cena najniższa 6.222,00 zł cena najwyższa 26.445,00 zł.

W dniu  dzisiejszym zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia na roboty budowlane związane z budową oświetlenia na ul. Orlej, Kochanowskiego i Batogowskiego w Serocku. Do dnia 8 lutego 2019 r. planujemy również ogłosić przetargi na realizację kolejnych robót budowalnych tj. budowę oświetlenia na ul. Serockiej i Zegrzyńskiej w Łasze oraz budowę kanalizacji sanitarnej w Serocku na ulicy Jaśminowej. 

Ponadto, w styczniu br. przeprowadzone zostało postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie art. 4 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych na zadanie związane z przebudową zjazdu na drogę gminną – działka nr ewid. 235 w m. Marynino gm. Serock. Mimo upublicznienia ogłoszenia na stronie internetowej oraz przesłania zaproszenia do złożenia oferty do kilku wykonawców działających w branży brukarskiej na terenie naszej gminy, w terminie składania ofert złożona została tylko jedna oferta na kwotę 18.327,00 zł. Ofertę złożyła firma Stanisław Łoniewski Usługi Remontowo – Budowlane, Brukarstwo z Serocka.
 

Budowa oświetlenia w Dosinie zakończona 

W ostatnim tygodniu stycznia br. zakończone zostały prace budowlane związane z realizacją zeszłorocznej inwestycji związanej z budową oświetlenia drogowego w Dosinie w ciągu drogi gminnej nr 180420W. Zadanie to obejmowało budowę linii kablowej oświetlenia drogowego o długości łącznej Lc~3127 m, 65 szt. słupów stalowych o wysokości 8 m, 6 m i 5 m oraz oprawy LED o mocy 38W, 20W i 14W. Nowobudowane oświetlenie zostanie zasilone z dwóch nowych szaf oświetlenia ulicznego (SOK). Budowa oświetlenia została zrealizowana również na ulicach bocznych tj. ul. Borówkowej i Hiacyntowej, Laurowej i Zapiecek.

Roboty prowadzone były w okresie zimowym, przy zmiennych warunkach atmosferycznych (opady śniegu, mróz, roztopy, opady deszczu), co nie pozwoliło w wielu miejscach na bieżące przywrócenie terenu do stanu pierwotnego. Wykonawcą robót budowlanych była firma ELEKTRO-BUD Paweł Łazicki z Marek. Razem z Wykonawcą monitorujemy stan techniczny ulic w miejscach gdzie prowadzone były prace rozkopowe. Chcemy poinformować, że Wykonawca zobowiązał się do poprawienia stanu technicznego dróg. Pogoda jednak nie pozwala na to, a weekendowe roztopy z opadami deszczu i opadami śniegu tej nocy sprawiły, że w kilku miejscach pojawiły się utrudnienia w ruchu pojazdów oraz dojazdem do posesji. Czekamy na poprawienie się warunków pogodowych aby móc wykonać zaplanowane prace i aby przyniosły one zakładany rezultat. Przepraszamy za wszelkie powstałe utrudnienia. 

Wyłożenie do publicznego wglądu dokumentów planistycznych 

Ogłoszenie Burmistrza Miasta i Gminy Serock o wyłożeniu do publicznego wglądu dokumentów planistycznych 

Ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Serock – sekcja H (obręby: Gąsiorowo, Łacha, Kania Nowa, Kania Polska), wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Co się zmienia:
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Serock – Sekcja H jest ostatnią dużą sekcją planistyczną z terenu gminy, dla której procedura planistyczna rozpoczęła się już w 2010 roku. 
Zmianie ulegną zapisy w planie w oparciu o złożone wnioski właścicieli nieruchomości na przestrzeni lat oraz zmiany dotyczącej zarówno przeznaczenia indywidualnych nieruchomości, jak i zasad ich zagospodarowania, takich jak rodzaj, funkcja i gabaryty zabudowy.
Zachęcamy do udziału i zapoznanie się z wyłożonymi dokumentami planistycznymi.
Nowoopracowany miejscowy plan będzie podstawowym dokumentem, który na najbliższe lata przesądzi o możliwości zagospodarowania Państwa nieruchomości.
Szczegóły dotyczące terminów wyłożenia, termin składania uwag zostały zawarte w ogłoszeniu. 

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbędzie się w dniu 20.02.2019 r. o godz. 14.00 w sali konferencyjnej (pok. 33) Urzędu Miasta i Gminy w  Serocku,  ul. Rynek 21.

W dniu 13.02.2019 r. o godz. 16.00 w siedzibie OSP w Gąsiorowie, ul. Grunwaldzka 35 odbędzie się dodatkowe spotkanie otwarte w sprawie omówienia zapisów przyjętych w projekcie planu. 


Treść ogłoszenia i projekty dokumentów dostępne są pod adresem:
https://www.bip.serock.pl/75,ogloszenia

Przyjmowanie interesantów

Informujemy, że w dniu 4 lutego 2019 r. (poniedziałek) interesantów będzie przyjmował wyłącznie Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Serock – Józef Zając, w godzinach 12:00 -15:30. 
 

Możliwość zaopiniowania Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami

Informacja o możliwości zaopiniowania Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta i Gminy Serock w 2019 r.

Burmistrz Miasta i Gminy Serock, działając na podstawie art. 11a ust. 7 pkt. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2019 r., poz. 122) przekazuje organizacjom społecznym, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt działających na obszarze gminy, do zaopiniowania projekt ,,Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta i Gminy Serock w 2019 r."
Zachęcamy do zapoznania się z ww. dokumentem i przesłania swoich uwag do projektu programu na adres:

ochronasrodowiska@serock.pl

lub pocztą tradycyjną na adres: 
Urząd Miasta i Gminy w Serocku
ul. Rynek 21, 05-140 Serock

Termin składania uwag upływa w dniu 20.02.2019 r. 

 

  • autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa 

Informacja o naborze wniosków

 

Informacja o naborze wniosków w Ogólnopolskim Konkursie Grantowym Programu Równać Szanse 2019. Plik w załączeniu. 

Więcej informacji o programie https://rownacszanse.pl/o-programie

  • autor: Referat Organizacyjno-Prawny i Obsługi Rady Miejskiej

Przypominamy o nowym obowiązku sprawozdawczym!

Zgodnie z art. 9nb ust 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn.zm.) podmiot zbierający odpady komunalne, stanowiące frakcje odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła jest obowiązany do sporządzania rocznych sprawozdań.
Sprawozdanie to należy przekazać właściwemu organowi w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy w formie papierowej.

 

  • autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

„Prawidłowa uprawa rzepaku ozimego” – konferencja w Poświętnem

Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego Oddział Poświętne w Płońsku serdecznie zaprasza w środę 13 lutego 2019 r. na konferencję pt. „Prawidłowa uprawa rzepaku ozimego”.      
Tematyka konferencji obejmować będzie zagadnienia dotyczące agrotechniki, zwalczania agrofagów, doboru odmian i nawożenia rzepaku ozimego. Wiodącym zagadnieniem będzie optymalizacja uprawy rzepaku ozimego. Temat ten omówi dr inż. Anna Wondołowska – Grabowska z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
Na stoiskach informacyjnych firm sponsorujących konferencję (Syngenta Polska, Arysta LifeScience, Dekalb, Saatbau Polska, IGP Polska, Luvena, CN w Warszawie) jej uczestnicy będą mogli uzyskać informacje i materiały reklamowe.

Tematyka konferencji jest atrakcyjna dla rolników uprawiających rzepak ozimy jak i dla przymierzających się do tej uprawy. Zapraszamy na to spotkanie nie tylko plantatorów rzepaku ozimego, ale także zainteresowanych mieszkańców regionu. Uczestnikom zapewniamy materiały konferencyjne. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Nadmieniamy, że  rolnicy ubiegający się o przyznanie pomocy z wybranych działań z PROW na lata 2014-2020 zobowiązali się do udziału w szkoleniach i uzyskania zaświadczeń o ich odbyciu.

Zapraszamy

Monika Górzyńska, Tel. 23 663 07 14

 

  • autor: MODR Odział Poświętne w Płońsku

Wybrano schronisko dla bezdomnych zwierząt z terenu MiG Serock

W związku z trwającymi pracami nad „Programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności na terenie Miasta i Gminy Serock w 2019 roku” informujemy Państwa o wynikach postępowania w sprawie wyłonienia podmiotu (schroniska) świadczącego usługę zapewnienia miejsca bezdomnym zwierzętom pochodzącym z terenu Miasta i Gminy Serock. W ponowionym postępowaniu do złożenia ofert cenowych na realizację tego zadania zaproszenia zostały skierowane bezpośrednio do 5 schronisk spełniających kryterium odległości nie przekraczającej 100 km od granic Miasta i Gminy Serock. Efektem były oferty złożone przez Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt ul. Bąkówka, Ostrów Maz. oraz PUK Sp. z o. o. w Ciechanowie, ul. Gostkowska 83, 06–400 Ciechanów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło pierwsze z nich. W chwili obecnej jesteśmy w trakcie zawierania z tym podmiotem umowy. Z uwagi na brak ofert powtórzone zostało także postępowanie w sprawie wyłonienia podmiotu sprawującego całodobową opiekę w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt. Do realizacji usług weterynaryjnych takich jak m.in. sterylizacja, kastracja, trwałe znakowanie, czy odpchlenie i odrobaczenie bezdomnych zwierząt z terenu Miasta i Gminy Serock zgłosiły się dwa gabinety weterynaryjne tj. Lecznica dla Zwierząt FRINGILLA Cezary Witeszczak oraz Gabinet Weterynaryjny lek. wet. Piotr Machowski, z którymi zostaną zawarte stosowne umowy. 

Opracowywany projekt Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności na terenie Miasta i Gminy Serock w 2019 r. będzie realizowany w oparciu i we współpracy ze wszystkimi wyżej wymienionymi podmiotami. Niezwłocznie po zakończeniu opracowywania, projekt Programu (…) zostanie przekazany właściwym organom i instytucjom do zaopiniowania. Po upływie określonego przepisami 21 – dniowego terminu na wyrażenie opinii, projekt Programu stanowiący załącznik do stosownej uchwały Rady Miejskiej będzie mógł być przedmiotem jej prac.

  • autor: Referat Ochrona Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Znicz dla Prezydenta Adamowicza

W związku z apelem prezydentów Sopotu, Warszawy i Gliwic o uczczenie pamięci tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, informujemy, że – w czasie sobotnich uroczystości pogrzebowych - istnieje możliwość zapalenie znicza na serockim rynku zwyczajowo pod tablicą pamięci przy Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku. 

 

Wybrano sołtysa wsi Wola Smolana 

Informujemy, że w dniu 15 stycznia 2019 r. odbyło się zebranie wiejskie zwołane na podstawie uchwały nr 25/IV/2018 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 19 grudnia 2018 r., w sprawie przeprowadzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych gminy Miasto i Gmina Serock - sołectw na lata 2019-2023. Zebranie wiejskie zwołane w celu wybrania sołtysa otworzył Pan Artur Borkowski Burmistrz Miasta i Gminy Serock. 
Zgodnie ze spisem wyborców sporządzonym w dniu 15 stycznia 2019 r. liczba uprawnionych do głosowania mieszkańców sołectwa wyniosła 118 osób. W zebraniu uczestniczyły 24 osoby uprawnione do głosowania. 
Spośród zebranych mieszkańców sołectwa zgłoszono jednego kandydata, w głosowaniu tajnym sołtysem wsi Wola Smolana wybrana została Pani Teresa Srebrnik, która otrzymała 21 głosów. Zebranie Wiejskie sołectwa Wola Smolana wybrało także skład Rady Sołeckiej. W głosowaniu tajnym do Rady Sołeckiej zostali wybrani: Pani Agnieszka Jaworska, Elżbieta Śliwińska, Marian Malinowski oraz Leszek Sosnowski.
Po dokonaniu wyborów sołtysa oraz rady sołeckiej zebrani mieszkańcy Woli Smolanej przedstawili Burmistrzowi wnioski związane z rozwojem miejscowości.  


Nowo wybranej Pani Teresie Srebrnik serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w realizowaniu decyzji służących lokalnej  wspólnocie.
 

Krok w kierunku wykorzystania serockich źródeł termalnych

Od kilku tygodni w Jachrance wykonywane są odwierty geotermalne. Pozyskanie wód termalnych służyć ma realizacji ośrodka o charakterze sanatoryjnym z programem balneologii, leczenia wodami, usługami rehabilitacyjnymi i profilaktyką prozdrowotną, dodatkowo towarzyszyć ma temu pozyskanie ciepła z ziemi (energii odnawialnej). Zakończenie prac odwiertu I zaplanowano (zgodnie z informacjami Inwestora) do 31.01.2019 r.
Prace związane z odwiertem II będą realizowane przez około dwa miesiące (marzec/kwiecień 2019 r.).
Ze względów technologicznych proces wiercenia wymaga pracy w ruchu ciągłym, przy czym w trakcie wiercenia w zależności od etapu prac występują okresy, gdy natężenie hałasu jest bliskie maksymalnym dopuszczalnym wartościom oraz takie, w których jest ono relatywnie nieduże. 
Wykonawca odwiertów podjął działania zmierzające do zmniejszenia hałasu i wykonał ekrany dźwiękochłonne firmy Exflo o wysokości 6 m, dodatkowo wykonał lokalne wyciszenia urządzeń wiertniczych.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem zamieszczonym na stronie Ministerstwa Środowiska dotyczącym wykonywania odwiertów wiertniczych pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/srodowisko/wykonanie-glebokiego-otworu-wiertniczego-krok-po-kroku
 

Informacja o wyniku konkursu ofert na wsparcie zadania publicznego gminy Miasto i Gmina Serock

Informacja o wyniku otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego znajduje się pod adresem:  

https://www.bip.serock.pl/plik,10444,informacja-o-wyniku-konkursu-ofert-na-wsparcie-zadania-publicznego-gminy-miasto-i-gmina-serock.pdf

  • autor: Referat Organizacyjno - Prawny i Obsługi Rady Miejskiej

mTożsamość na smartfonie!

Minister Cyfryzacji zachęca do uwzględniania ,,publicznej aplikacji mobilnej” mObywatel, jako narzędzia pozwalającego na weryfikację tożsamości osób odwiedzających różne instytucje. Aplikacja ta została opracowana i jest udostępniana przez Ministerstwo Cyfryzacji celem zapewnienia obywatelom możliwości posługiwania się mDokumentami, czyli dokumentami przechowywanymi i obsługiwanymi przy użyciu nowoczesnych telefonów komórkowych. Użytkownicy aplikacji mObywatel mają możliwość pobrania i posługiwania się mDokumentem nazwanym mTożsamość. Dokument ten zawiera dane pobrane z rejestru PESEL i Rejestru Dowodów Osobistych, które pozwalają na stwierdzenie tożsamości osoby legitymującej się przy użyciu aplikacji mObywatel. Bezpieczeństwo weryfikacji osób legitymujących się mTożsamością, wynika w szczególności z faktu, iż każda osoba, której wydano taki dokument została uprzednio uwierzytelniona przy użyciu profilu zaufanego e-puap. Dane zawarte w mTożsamości  są przechowywane na telefonie komórkowym w zaszyfrowanej formie, co wyklucza możliwość skopiowania i przeniesienia tego mDokumentu na inny telefon i posługiwania się nim przez osoby do tego nieuprawnione.

 

  • autor: Referat Spraw Obywatelskich

"Łatwiejszy Pit za 2018 r"

Na prośbę Urzędu Skarbowego w Legionowie zamieszczamy  komunikat o nazwie „Łatwiejszy Pit za 2018r”.

Treść w/w informacji w poniższym linku https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/

 

Urząd Statystyczny w Warszawie przeprowadza badania ankietowe

Badania ankietowe realizowane przez Urząd Statystyczny w Warszawie mają charakter reprezentacyjny, co oznacza, że udział w nich biorą wylosowane gospodarstwa domowe lub rolne. Przez cały rok, równocześnie, prowadzonych jest wiele badań. Stopień ich realizacji i dane pozyskane z każdego gospodarstwa (nawet jednoosobowego) są istotne dla całego procesu badawczego i jakości pozyskanych informacji. Aktywny udział w badaniach przekłada się na wielkość wskaźników ekonomicznych m.in. umożliwiających ocenę sytuacji społeczno-gospodarczej, wspierających proces monitorowania i oceny skuteczności podejmowanych działań (w tym na poziomie regionalnym). Wyniki badań ankietowych wykorzystywane są do analiz w zakresie rynku pracy, warunków życia ludności, określania poziomu ubóstwa, pośrednio do waloryzacji rent i emerytur, czy ustalania płacy minimalnej, a także do pozyskiwania środków na inwestycje przez jednostki samorządu terytorialnego.

Zachęcamy ponadto do skorzystania ze Statystycznego Vademecum Samorządowca, w którym znajdują się podstawowe informacje na temat Państwa miasta, gminy, powiatu, dzielnicy, regionu i województwa. Baza dostępna jest pod adresem http://warszawa.stat.gov.pl/statystyczne-vademecum-samorzadowca/.

 

 

Odśnieżanie przed posesją

W związku z wystąpieniem intensywnych opadów śniegu i niskich temperatur skutkujących jego zamarzaniem, Straż Miejska w Serocku przypomina o obowiązku wynikającym z art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, obligującym właścicieli nieruchomości do utrzymania czystości i porządku m. in. przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Niestosowanie się do powyższego obowiązku sprowadzić może niebezpieczeństwo zaistnienia wypadków, jak również grozi karą grzywny.

Opieka nad zwierzętami bezdomnymi – wybór schroniska

W dniu 4 stycznia 2019 r. na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta i Gminy Serock zamieszczone zostało zaproszenie do złożenia oferty cenowej na zadanie pn. „Transport i objęcie opieką w schronisku bezdomnych zwierząt, pochodzących z terenu miasta i gminy Serock w 2019 r.”
Jednym z warunków udziału w ww. postępowaniu była lokalizacja schroniska w odległości nie większej niż 100 km od granic miasta i gminy Serock. W wyznaczonym terminie wpłynęła tylko 1 oferta, która z uwagi na nie spełnianie kryterium odległości została odrzucona, a całe postępowanie unieważnione.
Z uwagi na fakt, że obowiązkiem gminy jest zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom (w tym zapewnienie im miejsca w schronisku), zaproszenie do złożenia oferty zostało ponowione, pozostawiając w nim takie same warunki udziału. Zdecydowano się na formę publicznego ogłoszenia (zamieszczenie na BIP Urzędu Miasta i Gminy Serock) połączonego z wystosowaniem zaproszenia do 5 schronisk spełniających określone w zamówieniu kryteria. Niestety nie można wykluczyć, że sytuacja się nie powtórzy i aby spełnić ustawowy obowiązek będziemy zmuszeni zmienić warunki udziału w postępowaniu. Tym bardziej, że wyłoniony podmiot świadczący tę usługę musi zostać wskazany w przekazywanym najpóźniej do dnia 1 lutego, do zaopiniowania dokumencie jakim jest Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie miasta i gminy Serock.
Co ważne i warte podkreślenia – skierowanie bezdomnego zwierzęcia do schroniska jest rozwiązaniem najmniej przez nas pożądanym. W ubiegłym roku podjęliśmy starania, aby opiekę nad zwierzętami bezdomnymi udało się maksymalnie zorganizować z jak najmniejszym udziałem podmiotu zewnętrznego, w tym m.in. schroniska. Przyjęty w 2018 roku Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie miasta i gminy Serock wprowadził pewne „nowe” rozwiązania. Już dziś wiemy, że nadanie uprawnienia Straży Miejskiej do odławiania bezdomnych zwierząt było trafną decyzją. Formacja ta została w tym zakresie przeszkolona oraz wyposażona we właściwe sprzęty ułatwiające realizację zadania. Ponad 400 podjętych przez nią interwencji to liczba, która z pewnością będzie rosła. Podobnie, położenie większego nacisku na zorganizowanie i usprawnienie funkcjonowania punktu tymczasowego przetrzymywania zwierząt przed ich transportem do schroniska lub oddaniem do adopcji, to element, który pozwolił wielu zwierzętom znaleźć nowy dom. Tak duża liczba zawartych umów adopcyjnych (43! przy 9 zwierzętach skierowanych do schroniska), to duża zasługa wszystkich osób, którym nie tylko zależy na losie i dobrostanie zwierząt, lecz także chcą współpracować z nami i razem wypracowywać najlepsze rozwiązania służące ochronie zwierząt. Nie sposób w tym miejscu nie wspomnieć o działalności Fundacji Pomagamy Bidom z Serocka, która mimo, że formalnie została powołana w ostatnim kwartale roku, to swoim niesłabnącym zaangażowaniem wspierała nas przez cały rok.
Realizacja ubiegłorocznego Programu opieki (…) to także 167 sfinansowanych przez nas zabiegów sterylizacji/ kastracji zwierząt – psów i kotów, dokonanie 57 oznakowania zwierząt, zakup karmy dla kotów wolnożyjących oraz finansowanie leczenia (także specjalistycznego) zwierząt bezdomnych.
Przed nami kolejny rok realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi. Zadania na ten rok, to choćby rozbudowa i doposażenie punktu tymczasowego przetrzymywania zwierząt bezdomnych, większa kontrola zawieranych umów adopcyjnych czy też bardziej efektywne sprawowanie opieki nad kotami wolnożyjącymi, w tym większa kontrola populacji.
Liczymy na Państwa pomoc i wsparcie, poparte rzeczywistym zaangażowaniem, dobrą wolą i profesjonalizmem.  Dadzą one gwarancję podniesienia jakości wzajemnej współpracy ukierunkowanej na poprawę losu bezdomnych zwierząt.

  • autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Efekt ekologiczny osiągnięty !

W dniu 14 grudnia 2018 r. upłynął termin osiągnięcia przez Miasto i Gminę Serock efektu ekologicznego w związku z realizacją zadania pn. „Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej Borowa Góra – Stasi Las.” Na realizację tego zadania Miasto i Gmina Serock otrzymała dofinansowanie w formie częściowo umarzalnej pożyczki na preferencyjnych warunkach , na podstawie umowy podpisanej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W wyniku realizacji tego zadania powstała sieć kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami, do której przyłączono mieszkańców, osiągając tym samym zakładany efekt ekologiczny.

  • autor: Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

Zmiana opłaty śmieciowej od 2019 roku

W wyniku wzrostu kosztów funkcjonowania systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, o którego przyczynach Urząd Miasta i Gminy w Serocku informował w artykule ,, Dlaczego opłaty za odbiór odpadów komunalnych muszą wzrosnąć?” od 1 stycznia 2019 roku zmianie ulegnie tzw. opłata śmieciowa.
Zgodnie z Uchwałą Nr 16/III/2018 Rady Miejskiej  w Serocku z dnia 10 grudnia 2018 roku nowa stawka wyniesie 20,00 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość w przypadku segregacji śmieci oraz 40,00 zł za każdą osobę zamieszkującą, która nie segreguje odpadów.
Natomiast ryczałtowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno - wypoczynkowe wyniesie 240,00 zł za rok, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny oraz 480,00 zł za rok, jeżeli odpady nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny na podstawie Uchwały Nr 17/III/2018 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 10 grudnia 2018 roku.
Zgodnie z przepisami system gospodarowania odpadami komunalnymi powinien się samofinansować, tj. wysokość opłaty powinna być tak ustalona, aby pokrywać koszty ponoszone przez gminę.

 

 

  • autor: Referat Podatków, Opłat Lokalnych i Windykacji

Zmiany w uchwale „Serocki bon żłobkowy”

Z dniem  12 stycznia 2019 r. wchodzi w życie uchwała  Nr  21/IV/2018  Rady  Miejskiej  w Serocku z dnia  19 grudnia 2018 r.  zmieniająca uchwałę  w sprawie ustanowienia „Serockiego bonu żłobkowego”.

Zmiany polegają na tym, że Bon żłobkowy będzie przysługiwał:

-  rodzicom dziecka od ukończenia 20 tygodnia życia,

-  oraz   osobom , które nie rozliczały się z podatku dochodowego od osób fizycznych ze wskazaniem miejsca zamieszkania terenu Miasta i Gminy Serock złożą oświadczenie, że Urzędem Skarbowym właściwym do rozliczenia się z podatku dochodowego od osób fizycznych za rok, w którym składany jest wniosek o przyznanie bonu, jest Urząd Skarbowy w Legionowie ze względu na miejsce zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock. Więcej informacji.

Komitety wyborcze – termin sprawozdania

Urząd Miasta i Gminy w Serocku przypomina, iż pełnomocnicy finansowi komitetów wyborczych uczestniczących w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego zobowiązani są do przedłożenia właściwemu komisarzowi wyborczemu sprawozdania finansowego w terminie 3 miesięcy od dnia wyborów tj. do dnia 21.01.2019r.

Komunikat Komisarzy Wyborczych w Warszawie o terminie oraz miejscu składania sprawozdań finansowych i sposobie ich udostępniania

Poświąteczna zbiórka choinek

Niestety święta już za nami i powoli zaczynamy likwidować choinki, które zdobiły mieszkania i cieszyły swoim widokiem w okresie świątecznym. W dniach od 7 stycznia do 1 lutego 2019  Miejsko-Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Serocku organizuje poświąteczną zbiórkę choinek.

Choinki można dostarczać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Serocku, ul. Nasielska 21, codziennie w godz. 700-1700.

W zabudowie wielorodzinnej choinki można pozostawiać przy altanach śmietnikowych, skąd będą zabierane w każdy piątek w podanym powyżej okresie.

W ramach poświątecznej zbiórki choinek w PSZOK–u można pozostawić również sztuczne choinki, które wraz z odpadami wielkogabarytowymi zostaną przekazane do recyklingu.

Dodatkowych informacji udzielą pracownicy Miejsko-Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej pod  nr tel.  (22) 782 75 73.

Dyżur prawnika odwołany !

Informujemy, że dyżur prawnika w ramach nieodpłatnej pomocy prawnej dnia dzisiejszego tj;  04.01.2019 roku (piątek), nie odbędzie się. Przepraszamy za utrudnienia.

Już 13 stycznia finał WOŚP

Jak w całej Polsce, również w gminie Serock 13 stycznia zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Podobnie jak w latach ubiegłych, zorganizowane zostaną dwa sztaby – w Serocku, w PZSP, przy ul. Wolskiego 8 i Jadwisinie – w Szkole Podstawowej, przy ul. Szkolnej 46. Szczegóły już wkrótce!  
 

Dyżur Przewodniczącego odwołany

 

27 maja - dyżur Przewodniczącego RM odwołany.

W poniedziałek 27 maja, Przewodniczący Rady Miejskiej nie będzie pełnił dyżuru w godzinach 17.30-19.30. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Powrót do topu strony