Rotator zdjęć

Główna treść strony 2021 rok

Umowa na "Opiekę wytchnieniową" podpisana

Burmistrz Miasta i Gminy Serock podpisał umowę z Wojewodą Mazowieckim na realizację programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa – edycja 2021” ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Na realizację programu zostały przyznane środki 9 792,00 zł.

Program jest skierowany  do członków rodziny sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobą ze znacznym stopniem niepełnosprawności. Celem Programu jest czasowe odciążenie członków rodziny osoby niepełnosprawnej od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki.

Syreny alarmowe w dniach 17-21 maja

Informujmy, iż w dniach 17 – 21.05.2021 r. na terenie RP odbędą się ćwiczenia taktyczno-specjalne RENEGADE/SAREX – 21. W związku z powyższym możliwe jest ćwiczebne uruchamianie syren alarmowych na terenie Miasta i Gminy Serock. 

Poniedziałkowe przyjęcia interesantów

Poniedziałkowe przyjęcia interesantów przez Burmistrza i Przewodniczącego Rady Miejskiej będą się odbywać wg schematu:

Burmistrz Miasta i Gminy Serock, Artur Borkowski:
w godz. 12.00 – 14.00 - będzie przyjmował osobiście (co 15 minut) w sali nr 15 na parterze urzędu (przyjmowanie interesantów odbywa się zgodnie z wymogami sanitarnymi obowiązującymi z powodu epidemii Covid-19)
w godz. 14.00 – 15.00 - telefonicznie (22 782 88 05) lub za pomocą videokonferencji.

Link do meetingu https://meetingsemea14.webex.com/join/burmistrz będzie aktywny w godzinach 14.00 – 15.00. Użytkownicy korzystający z tej formy rozmowy będą zapraszani do rozmowy w kolejności zgłoszeń przez aplikację.

Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: umg@serock.pl.

 
Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku Mariusz Rosiński
będzie pełnił dyżur telefoniczny w godz. 18.30 – 20.30 pod nr. 798 894 440.
Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl

Otwarty konkurs ofert

Burmistrz Miasta i Gminy Serock ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego.

Burmistrz Miasta i Gminy Serock ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na wsparcie realizacji zadania publicznego pt. „wspieranie działań gminy w zakresie bezpieczeństwa osób przebywających na obszarach wodnych”.


Informacje na temat konkursu dostępne są TUTAJ

Utrudnienia w obrębie rynku 13 maja

13 maja część rynku będzie zarezerwowana pod plan reklamowy. Bardzo prosimy o nieparkowanie samochodów na zabezpieczonych parkingach i przestawienie swoich aut w inne miejsca 12 maja wieczorem. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość. 

Sprawdź tożsamość rachmistrza i spisz się

Osoby, które nie wypełniły jeszcze obowiązku udziału w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021), powinny spodziewać się telefonu od rachmistrza. Jego tożsamość będzie można sprawdzić na kilka sposobów.

W kwietniu, pierwszym miesiącu NSP 2021, funkcjonowały tylko dwie metody spisowe: samospis internetowy oraz spis przez telefon za pośrednictwem infolinii dostępnej pod numerem 22 279 99 99. Od 13 maja akcję spisową wzmocnią rachmistrzowie telefoniczni – będą się oni kontaktować z osobami, które jeszcze nie wypełniły formularza spisowego.

Ze względu na sytuację epidemiczną wstrzymano do odwołania pracę rachmistrzów w terenie. Nie będą oni odwiedzać mieszkań i prowadzić spisu w formie bezpośredniej rozmowy.

Od czego rozpocznie się rozmowa?

Każdy respondent, do którego zadzwoni rachmistrz spisowy, zobaczy na ekranie swojego telefonu numer 22 828 88 88. Jest to gwarancja dla respondenta, że dzwoni do niego rachmistrz spisowy, a nie osoba podszywająca się pod niego.

Rachmistrz rozpocznie rozmowę od przedstawienia się oraz podania instytucji, z której dzwoni. Na życzenie respondenta rachmistrz poda numer identyfikatora służbowego.

Jak sprawdzić, czy to prawdziwy rachmistrz?

W czasie rozmowy rachmistrz ma obowiązek poinformować o dostępnych metodach weryfikacji swojej tożsamości. Można to zrobić:

- na stronie internetowej https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/,

- poprzez infolinię spisową 22 279 99 99.

Dodatkowo każdy z nas może zapytać rachmistrza o jedną z pięciu ostatnich cyfr swojego numeru PESEL. Rachmistrz zna nasz nr PESEL i powinien wskazać prawidłową odpowiedź, wtedy można uznać go za prawidłowo uwierzytelnionego.

Co zrobić, gdy dzwonił oszust?

Jeśli sprawdzony przez nas rachmistrz okazał się oszustem, należy powiadomić o tym fakcie konsultanta na infolinii spisowej lub skontaktować się z Gminnym Biurem Spisowym. Można też zawiadomić policję – na taką okoliczność warto zanotować numer telefonu, z którego do nas dzwoniono (jeśli nie był zastrzeżony).

Szczepienia lisów przeciw wściekliźnie

W dniach od 14 -31 maja 2021 r. planowane jest przeprowadzenie akcji szczepienia ochronnego lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie. Szczepionka zostanie zrzucona z samolotów na obszarach leśnych, polach i łąkach.

Uwaga:
• nie podnosić i nie niszczyć przynęt ze szczepionką
• psy trzymać na smyczy a koty trzymać w zamkniętych pomieszczeniach przez 14 dni po wyłożeniu szczepionki
• zwierzęta domowe trzymać z daleka od przynęt
Przynęty mają kształt krążka koloru zielono - brązowego. W środku umieszczony jest plastikowy blister z płynną szczepionką przeciwko wściekliźnie. Dla zwierząt domowych gospodarskich i innych zwierząt wolno żyjących szczepionka jest nieszkodliwa.
W przypadku bezpośredniego kontaktu z ranami otwartymi, oczami, jamą ustną i nosem należy przemyć te miejsca wodą z mydłem. O zaistniałych przypadkach należy powiadomić lekarza medycyny. Wszelkie kontakty z przynętą wykluczają możliwość przyjęcia jej przez lisy. Przy kontaktach zwierząt domowych i gospodarskich z przynętami hodowcy powinni bezwzględne zgłosić takie przypadki lekarzowi weterynarii.
  • apel - szczepienia lisów

Rachmistrzowie spisowi rozpoczną pracę w maju

Najważniejsze metody Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021) to samospis internetowy i spis przez telefon. Spisywaniem mieszkańców Polski będą się też zajmować rachmistrzowie. Ze względu na sytuację epidemiczną rozpoczną pracę na początku maja i będą się kontaktować WYŁĄCZNIE przez telefon.

Obowiązek spisowy najlepiej wypełnić przez samospis internetowy w domu lub urzędzie gminy. Osoby, które preferują rozmowę telefoniczną, powinny zadzwonić na infolinię spisową dostępną pod numerem 22 279 99 99.

Jeśli jednak ktoś z ważnych powodów nie może spisać się z własnej inicjatywy i skorzystać z żadnej z tych opcji, powinien spodziewać się kontaktu ze strony rachmistrzów. Ich praca rozpocznie się na początku maja. Do czasu poprawy sytuacji epidemicznej rachmistrzowie będą pracować wyłącznie z wykorzystaniem telefonu. Na terenie województwa mazowieckiego przewidziano wsparcie 2,5 tys. rachmistrzów spisowych.

Jak zweryfikować rachmistrza?

Rachmistrz telefoniczny rozpocznie rozmowę od przedstawienia się i wyjaśnienia, że dzwoni, aby przeprowadzić spis.

Przed rozpoczęciem zadawania pytań spisowych, rachmistrz poinformuje o możliwości weryfikacji jego tożsamości. Można to zrobić dzwoniąc na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99, w aplikacji „Sprawdź rachmistrza” na stronie https://spis.gov.pl, a także na stronie internetowej Urzędu Statystycznego w Warszawie.

Następnie dla ostatecznej weryfikacji obu stron rozmowy rachmistrz zapyta o wybraną cyfrę z numeru PESEL. Dzięki temu rachmistrz będzie miał pewność, że rozmawia z właściwą osobą.

Rachmistrz nie ma prawa pytać o majątek, konta bankowe, dochody, wyposażenie mieszkania czy czas nieobecności w domu (np. wyjazdy na działkę).

Rachmistrz nie przyjdzie w maju i czerwcu

Wizyty rachmistrzów w domach i mieszkaniach zostały zawieszone z powodu zwiększonego zagrożenia koronawirusem. Ostateczny termin uruchomienia tej formy zbierania danych będzie zależeć od poprawy sytuacji epidemicznej. Zmiana sposobu realizacji wywiadów będzie poprzedzona komunikatem służb statystyki publicznej podanym do publicznej wiadomości za pośrednictwem mediów lokalnych, stron internetowych i mediów społecznościowych urzędów miast i gmin na Mazowszu oraz Urzędu Statystycznego w Warszawie.

Nie daj się oszukać! Pamiętaj!

Jeśli spisałeś się już przez Internet - wypełniłeś formularz spisowy samodzielnie, zostałeś spisany przez współmieszkańców, w gminnym punkcie spisowym - lub poprzez Infolinię spisową (dzwoniąc na nią samodzielnie), Rachmistrz do Ciebie NIE ZADZWONI, ponieważ wypełniłeś już swój obowiązek spisowy.

Jeśli jednak, ktoś zadzwoni i przedstawi się jako rachmistrz, nie udzielaj odpowiedzi, rozłącz się i zgłoś ten fakt na Infolinii spisowej, w swoim urzędzie gminy/miasta lub na policję.

Również w przypadku wizyty w maju lub czerwcu osoby przedstawiającej się jako rachmistrz spisowy, nie wpuszczaj jej do domu i niezwłocznie powiadom o tej sytuacji urząd gminy/miasta lub zgłosić ten fakt na policję.

Poniedziałkowe przyjęcia interesantów

Poniedziałkowe przyjęcia interesantów przez Burmistrza, jego zastępcę i Przewodniczącego Rady Miejskiej będą się odbywać wg schematu:

Burmistrz Miasta i Gminy Serock, Artur Borkowski:

w godz. 12.00 – 14.00 - będzie przyjmował osobiście (co 15 minut) w sali nr 15 na parterze urzędu (przyjmowanie interesantów odbywa się zgodnie z wymogami sanitarnymi obowiązującymi z powodu epidemii Covid-19)

w godz. 14.00 – 15.00 - telefonicznie (22 782 88 05) lub za pomocą videokonferencji.

Link do meetingu https://meetingsemea14.webex.com/join/burmistrz będzie aktywny w godzinach 14.00 – 15.00. Użytkownicy korzystający z tej formy rozmowy będą zapraszani do rozmowy w kolejności zgłoszeń przez aplikację.

Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: umg@serock.pl.

 

Zastępca burmistrza, Marek Bąbolski w godzinach 12.00 - 14.00 telefonicznie pod nr. 22 782 88 05

Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku Mariusz Rosiński będzie pełnił dyżur telefoniczny w godz. 18.30 – 20.30 pod nr. 798 894 440.

Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl

 

Obierz kierunek na zatrudnienie - projekt

Trwa rekrutacja do projektu „Obierz kierunek na zatrudnienie”.
Jest to projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

W załączeniu, na prośbę organizatorów, przedstawiamy ulotkę Projektu. Być może ktoś z Państwa  będzie zainteresowany udziałem.

Targowisko w dniu 1.05.2021 odwołane

W związku z tym, że Międzynarodowe Święto Pracy - jest dniem świątecznym, ustawowo wolnym od pracy - 1 maja 2021 roku zostaje odwołany targ na serockim rynku.

Nieodpłatna pomoc prawna - stacjonarnie

Od 4 maja br. porady prawne ponownie będą udzielane w formie stacjonarnej, w punktach zlokalizowanych w powiecie legionowskim. 
W związku ze zmieniającą się sytuacją oraz stopniowym zmniejszaniem obostrzeń związanych z zagrożeniem epidemicznym, podjęta została decyzja o zakończeniu zdalnego udzielania nieodpłatnych porad prawnych. Oznacza to powrót do świadczenia pomocy stacjonarnie w punktach, których lokalizacje i godziny otwarcia znajdują się poniżej. We wszystkich lokalizacjach obowiązywać będą środki ochrony osobistej: dezynfekcja rąk przed wejściem do punktu, noszenie maseczek zakrywających nos i usta, zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego. 

Możliwość skorzystania z usług nieodpłatnej mediacji poza punktem lub za pośrednictwem środków porozumienia się na odległość (np. telefonicznie) będą miały wyłącznie osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową oraz osoby doświadczające trudności ruchowych, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, jak również osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.

Uwaga! Z nieodpłatnej pomocy prawnej będą mogły skorzystać tylko osoby, które dokonają wcześniejszego zapisu. Klienci, którzy na poradę przyjdą niezapisani, nie zostaną przyjęci.  Zapisu można dokonać telefonicznie pod numerem telefonu 789 446 860.

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie legionowskim w 2021 r. prowadzone przez adwokatów i radców prawnych:

Starostwo Powiatowe w Legionowie – p. 204 na 2. piętrze
ul. gen. W. Sikorskiego 11
pon.- pt. 16:00-20:00
 
Urząd Miasta Legionowo – wejście z zewnątrz przy wjeździe na parking Urzędu
ul. marsz. J. Piłsudskiego 41
pon.- pt. 16:00-20:00

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie legionowskim w 2021 r. prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono:

Gminne Centrum Kultury i Sportu w Jabłonnie
ul. Modlińska 102
wt.    10:00-14:00
czw. 12:00-16:00
 
Urząd Miasta i Gminy Serock - parter
Serock, ul. Rynek 21
pon.   08:00-12:00
śr.      08:00-12:00
pt.    12:00-16:00

Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie legionowskim w 2021 r. prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieliszewie
ul. Modlińska 23A
pon. 9:00-13:00
wt.  8:00-12:00
śr.  11:30-15:30

Urząd Gminy Nieporęt - pokój nr 1 na parterze
Pl. Wolności 1
czw. 12:00-16:00
pt.  9:00-13:00

Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie legionowskim w 2021 r. ze specjalizacją nieodpłatnej mediacji prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono:

Starostwo Powiatowe w Legionowie – p. 207 na 2. piętrze
ul. gen. W. Sikorskiego 11
pon.- pt. 12:00-16:00

Spisz się i wygraj samochód

Biorąc udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021) przez Internet, nie tylko realizujesz obywatelski obowiązek, ale również masz szansę na spełnienie motoryzacyjnego marzenia! Główną nagrodą loterii NSP 2021 są samochody osobowe. Oprócz auta można wygrać również bony na zakupy o wartości 500 zł lub 1000 zł.

Spisując się przez Internet zyskujesz szansę na wygranie jednej z wielu nagród. Nie czekaj do ostatniej chwili! Spisz się, pobierz unikatowy kod i zgłoś chęć udziału w loterii NSP. 

WAŻNE – do udziału w loterii wymagane jest posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail), na które wysyłany jest unikatowy kod.

 

Jak wziąć udział w loterii?

To proste:

- wejdź na stronę https://spis.gov.pl/ i spisz się w dogodnej dla siebie chwili,

- po zakończeniu formularza spisowego, potwierdź chęć uczestnictwa w loterii,

- pobierz i zachowaj unikatowy 10-znakowy kod uprawniający do udziału w loterii,

- zgłoś go na stronie https://loteria.spis.gov.pl/ w terminie od 22 kwietnia do 7 lipca 2021 r.

- oglądaj transmisje online z losowań na YouTube i Facebook na profilach GUS i sprawdź, czy wygrałeś!

 

Im wcześniej spiszesz się przez Internet i zgłosisz do loterii, tym masz więcej szans na wygraną - będziesz uczestniczyć w większej liczbie losowań! Osoby, które zgłoszą kod do loterii najpóźniej do 5 maja 2021 r. wezmą udział we wszystkich 7 losowaniach.

Terminy losowań i szczegóły sprawdzisz w regulaminie dostępnym na stronie https://loteria.spis.gov.pl/. Będzie o nich też przypominać Główny Urząd Statystyczny w swoich mediach społecznościowych.

Pierwsze losowanie już 7 maja!

Co można wygrać?

Nagrodami w loterii będą bony na zakupy o wartości 500 zł lub 1000 zł. W losowaniu finałowym, które odbędzie się 14 lipca 2021 r., do szczęśliwców trafi 16 samochodów osobowych Toyota Yaris - po jednym dla każdego województwa. W losowaniu finałowym wezmą udział wszystkie zarejestrowane zgłoszenia.

Nie zwlekaj! Spisz się przez Internet już dziś na https://spis.gov.pl/ i zwiększ swoje szanse na wygraną!

Jeśli masz pytania, zadzwoń na infolinię loterii dostępną pod numerem 22 871 99 21 (czynna w dni robocze w godz. 9.00–17.00, koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora) lub poszukaj informacji na stronie https://loteria.spis.gov.pl/.

Organizatorem loterii jest Unique One sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Grypa ptaków

Przekazujemy Państwu apel Wojewody Mazowieckiego w sprawie wytycznych do stosowania w celu wyeliminowania ryzyka przemieszczania się wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI).

  • ulotka informacyjna
  • ulotka informacyjna
  • ulotka informacyjna

Rozdajemy flagi RP

Podobnie jak w latach poprzednich, w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku można bezpłatnie odebrać flagę Rzeczypospolitej Polskiej.

Flagi zostały wyłożone w przedsionku budynku. Chętnych zapraszamy po odbiór w godzinach otwarcia urzędu, a wszystkich mieszkańców zachęcamy do wywieszenia flag przed swoimi domami na czas rocznic majowych: 2 maja - Dzień Flagi RP i 3 maja - rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja.

Sesja Rady Miejskiej 21 kwietnia

Informujemy, że XXXV Sesja Rady Miejskiej odbędzie się 21 kwietnia o godz. 13.00, transmisję można oglądać tutaj: http://serock.esesja.pl/.
 
Jednocześnie informujemy, że w punkcie Sprawy różne będzie można zadać pytanie telefonicznie pod numerem telefonu Pana Przewodniczącego 798 894 440.

Przyjęcia interesantów 19 kwietnia

Przyjęcia interesantów 19 kwietnia odbywać się będą wg schematu: 

✅ Rozmowy z Burmistrzem Arturem Borkowskim:

w godz. 12.00 – 14.00 telefonicznie pod nr 22 782 88 05.
Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: umg@serock.pl.

✅Rozmowy z zastępcą burmistrza Markiem Bąbolskim:

w godz. 12.00 - 14.00 pod nr 22 782 88 05 - w sprawach związanych z inwestycjami, sprawami komunalnymi, wodociągowymi i ochrony środowiska.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku:

w godz. 18.30 – 20.30 pod nr 798 894 440. Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl.

Spis bezpieczny dla seniorów

Osoby starsze są szczególnie narażone na działania przestępców podszywających się pod członków rodziny lub policjantów. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań (NSP 2021) może być dla przestępców okazją do podobnych oszustw i wyłudzeń. Dlatego zachęcamy, by podczas NSP 2021 nie tylko z poczucia odpowiedzialności, ale też dla własnego bezpieczeństwa, jak najszybciej wypełniły obowiązek spisowy i nie czekały na kontakt ze strony rachmistrza.

NSP 2021 jest organizowany z zachowaniem wszelkich niezbędnych procedur bezpieczeństwa. Niestety może się jednak zdarzyć, że nieuczciwe osoby spróbują wykorzystać tę okoliczność i będą się podszywać pod rachmistrzów, by wyłudzić jakieś informacje lub pieniądze. Ponieważ najbardziej narażoną na tego typu przestępstwa grupą są seniorzy, warto by jak najszybciej wywiązali się z obowiązku spisowego i zrobili to z własnej inicjatywy przez Internet lub telefonicznie.

Najbezpieczniejszą i najwygodniejszą opcją jest samospis internetowy dostępny na stronie https://spis.gov.pl/. Spis można wypełnić w domu o dowolnej porze i nie trzeba czekać na rachmistrza. O pomoc w wypełnieniu elektronicznego formularza można poprosić kogoś z rodziny lub inną zaufaną osobę.

Osoby, które nie mają komputera lub Internetu, mogą się spisać w urzędzie gminy/miasta, a także w siedzibie i oddziałach Urzędu Statystycznego w Warszawie (Warszawa, Ciechanów, Ostrołęka, Płock, Radom i Siedlce). Dostępne tam będą stanowiska komputerowe do spisu, a pomocą będzie służyć przeszkolony pracownik. Cała procedura będzie się odbywać z zachowaniem wszelkich wymaganych środków ostrożności. Ze względu na sytuację epidemiczną warto wcześniej telefonicznie sprawdzić dostępność stanowiska spisowego i umówić się na konkretny termin.

Dla osób, które mają problemy z dotarciem do urzędu, przewidziano też inną wygodną i bezpieczną opcję, mianowicie spis przez telefon. Wystarczy zadzwonić na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99. Głos lektorki podpowie nam, co mamy zrobić, by rozpocząć spis. Infolinia działa od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Jest to opcja bezpieczna, zwłaszcza z punktu widzenia osób starszych: sami inicjujemy kontakt i nie musimy sprawdzać, czy zgłaszająca się do nas osoba jest prawdziwym rachmistrzem.

Z osobą, która mimo wszystko nie skorzysta z żadnej z tych opcji, skontaktuje się rachmistrz spisowy. Dla zapewnienia swojego bezpieczeństwa można zweryfikować nazwisko oraz numer legitymacji służbowej dzwoniąc na infolinię spisową pod numer telefonu 22 279 99 99, w aplikacji „Sprawdź rachmistrza” na stronie https://spis.gov.pl.

Jeśli sam nie jesteś seniorem, przekaż te informacje osobom starszym z Twojej rodziny, grona znajomych lub sąsiadów. W przypadku bliskich osób (rodziców lub dziadków) warto zaoferować pomoc w wypełnieniu samospisu internetowego.

Więcej informacji: https://spis.gov.pl/

Punkt Szczepień Masowych powstanie w gminie Serock

W odpowiedzi na rządową propozycję organizowania przez samorządy Punktów Szczepień Masowych serocki Samorząd zgłosił Wojewodzie Mazowieckiemu gotowość utworzenia (PSM) na terenie Miasta i Gminy Serock.

Będzie to dodatkowy punkt szczepień na terenie gminy Serock - obok Populacyjnych Punktów Szczepień prowadzonych dotychczas przez podmioty wykonujące działalność leczniczą  tj. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej przy ul. A.A. Kędzierskich 2 w Serocku oraz Centrum Medyczne Goldenmed przy ul. Pułtuskiej 53D w Serocku.

Rozważana lokalizacja samorządowego PSM, to lokal remontowany obecnie przez serocki SIS na potrzeby funkcjonowania Ośrodka Zdrowia w Zegrzu przy ul. Drewnowskiego 1.

Miasto i Gmina Serock we współpracy z SPZOZ w Serocku oraz CSŁiI w Zegrzu, które zapewni pomoc ratowników medycznych, podjęła już działania przygotowawcze w  celu organizacji punktu szczepień masowych. Z założenia PSM będzie działał 8 godzin dziennie, by w znaczącej mierze usprawnić szczepienia ludności przeciw Covid 19.

W celu usprawnienia procesu szczepień na terenie naszej gminy planowane jest również rozszerzenie zakresu szczepień w SPZOZ w Serocku dzięki wprowadzeniu dodatkowego dnia szczepień w soboty.

O terminie uruchomienia PSM oraz szczepieniach realizowanych dodatkowo w soboty w serockim SPZOZ będziemy Państwa informować w oddzielnych komunikatach.  

Informacja OFOP w sprawie wysłuchań publicznych

Na wniosek Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych udostępniamy informację o rozpoczęciu cyklu wysłuchań publicznych w sprawie projektu Umowy Partnerstwa na lata 2021 - 2027.

3 kwietnia br. PSZOK zamknięty

Informujemy, że 3 kwietnia br. (Wielka Sobota) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Serocku, ul. Nasielska 21 będzie nieczynny. Zapraszamy od wtorku 6 kwietnia.
 
Za niedogodności przepraszamy.

e-budownictwo

Urząd Miasta i Gminy Serock bierze udział w nowym projekcie cyfryzacji procesu inwestycyjno-budowlanegom realizowanym przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. W ramach projektu uruchomiona zostanie oficjalna rządowa aplikacja do składania wniosków niezbędnych w procesie budowlanym.

Obecnie, w pierwszej fazie po uruchomieniu, generator na stronie e-budownictwo.gunb.gov.pl służy inwestorom tylko do wypełnienia i pobrania wybranego formularza. Tak przygotowany wniosek na razie może być dostarczony do organu administracji jedynie w dotychczasowy sposób. Ale już jesienią będzie można będzie można podpisać go podpisem zaufanym lub elektronicznym i przesłać do organu administracji architektoniczno-budowlanej lub nadzoru budowlanego za pośrednictwem serwisu e-budownictwo.

Elektroniczny obieg dokumentów jest bezpieczny, ekologiczny, ułatwi pracę nie tylko inwestorom, architektom, inżynierom, ale także urzędnikom.

Link do serwisu e-budownictwo dostępny jest na stronie internetowej UMiG w zakładce “Dla Mieszkańca” oraz ‘’Dla inwestora”.

Ogłoszenie o przetargu

Burmistrz Miasta i Gminy Serock

   ogłasza pierwszy przetarg ustny nieograniczony na dzierżawę:

części działki, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 47/2, położonej w obrębie 07
w Serocku z przeznaczeniem na prowadzenie punku gastronomicznego

 

 

Polska od kuchni - konkursy dla Kół Gospodyń Wiejskich

Ruszyły zapisy do ogólnopolskich konkursów dla Kół Gospodyń Wiejskich. Piętnaście tysięcy złotych – tyle wynoszą nagrody główne w ogólnopolskich konkursach przygotowanych podczas wyjątkowego święta - Festiwalu Kół Gospodyń Wiejskich „Polska Od Kuchni”.  Każde koło może wziąć udział w dowolnej liczbie konkursów.

Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich „Polska Od Kuchni” to ogólnopolskie, wyjątkowe wydarzenie, przygotowane by podkreślić jak ważne jest, by pielęgnować lokalną kulturę i tradycję. Festiwal ma  na celu integrację, aktywizację i wsparcie lokalnych społeczności, promocję polskich produktów i dziedzictwa kulinarnego oraz wymianę międzypokoleniowej wiedzy, umiejętności  i przekazanie tradycji młodszym pokoleniom.

Aby podkreślić rolę Kół Gospodyń Wiejskich w promowaniu bogactwa oraz różnorodności lokalnej tradycji a także pogłębić wiedzę o kulturze regionu przygotowane zostały cztery konkursy angażujące Koła z całej Polski. Szczypty pikanterii konkurencjom dodadzą wartościowe nagrody, które Koła mogą zdobyć na każdym etapie rywalizacji.

Wybory Miss Wdzięku

Podczas tego konkursu wybierane są najpiękniejsze działaczki KGW, jednak nie chodzi tu jedynie o piękno fizyczne. Kandydatki starające się o tytuł Miss Wdzięku będą musiały skraść serca oceniających także swoim wdziękiem, osobowością, zakresem działania oraz zaprezentowanymi umiejętnościami.

Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach wiekowych: Miss do 45 r. życia oraz Miss 45+.

Konkurs Kulinarny

Podczas Konkursu Koła Gospodyń Wiejskich wezmą udział w wyjątkowej rywalizacji kulinarnej – za zadanie mają przygotować tradycyjne danie regionalne lub nowoczesną wariację na jego temat.

Konkurs Artystyczny

to kategoria dla Pań, które w ramach Kół Gospodyń Wiejskich doskonałą swoje wyjątkowe umiejętności. Talentem może być wszystko, co postrzegacie w ten sposób: śpiew, taniec, malowanie, haft, lepienie z gliny czy też tworzenie pięknych symboli regionalnych, wycinanek itp.

Kobieta Gospodarna i Wyjątkowa – opowiedz swoją historię

Celem konkursu jest promocja oraz wsparcie aktywnej działalności Kół Gospodyń Wiejskich na rzecz lokalnych społeczności. Jest to przestrzeń, w której każde Koło może zaprezentować swoje sukcesy, osiągnięcia oraz podejmowane działania na rzecz społeczności lokalnych i kultywowania tradycji.

Formularze zgłoszeniowe do konkursów znajdują się na stronie: https://www.festiwalpolskaodkuchni.pl/wez-udzial-w-konkursach-s6069

Konkursy zostaną rozstrzygnięte w 3 etapach:

I Etap Konkursu - Eliminacje Wstępne.

Spośród nadesłanych zgłoszeń Komisje Konkursowe, na podstawie kryteriów podanych  w Regulaminach Konkursów, wybiorą łącznie około 105 najbardziej inspirujących Kół ze wszystkich kategorii konkursowych, z każdego województwa, które przejdą do kolejnego etapu.

II Etap Konkursu - Półfinały Wojewódzkie.

Półfinały Konkursu odbędą się podczas lokalnej edycji Festiwalu Kół Gospodyń Wiejskich „Polska Od Kuchni”. Festiwal odwiedzi każde województwo by zaserwować uczestnikom bezpłatne wydarzenie okraszone wspaniałą atmosferą lokalnych społeczności oraz regionalnej kultury i tradycji.

W trakcie Półfinałów Wojewódzkich konkursów wybrane we wcześniejszym etapie Koła będą mogły zaprezentować zgłoszone do konkursów potrawy, talenty oraz kandydatki do Miss Wdzięku na żywo oraz opowiedzieć o zakresie swoich działań.

Do Finału przejdą 2 Koła z każdej kategorii konkursowej.

Już na tym etapie na uczestników będą czekać niezapomniane emocje, a na zwycięzców wartościowe nagrody.

Nagroda główna dla zwyciężczyń Półfinałów w każdej kategorii to 3 000 zł.

III Etap Konkursu - Finał.

Finał Festiwalu odbędzie się 25 września 2021 r. na PGE Narodowym w Warszawie. Podczas ostatniej z edycji Festiwalu rozstrzygnięte zostaną konkursy i wyłonione Laureatki nagród głównych, które zostaną wręczone Zwyciężczynią w trakcie uroczystej gali. Na zakończenie uczestnicy Festiwalu zostaną zaproszeni na koncert „Roztańczony PGE Narodowy”.

Nagrody główne do zdobycia w Finale to aż 15 000 zł.


Festiwal otrzymał Patronaty Honorowe Marszałków i Wojewodów, a każda edycja transmitowana będzie na żywo w programie „Pytanie na Śniadanie” w TVP 2.


Więcej informacji na stronie: www.festiwalpolskaodkuchni.pl
oraz na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/polskaodkuchni

Jak wziąć udział w Narodowym Spisie Powszechnym 2021?

Spis jest naprawdę łatwy! Wystarczy wejść na stronę internetową Narodowego Spisu Powszechnego 2021 (NSP 2021) oraz skorzystać z wygodnej i bezpiecznej aplikacji spisowej. Zrób to jak najszybciej!

Z obowiązku spisowego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021) możemy się wywiązać już od 1 kwietnia. Wtedy zacznie działać aplikacja spisowa NSP 2021 – podstawowa i OBOWIĄZKOWA metoda spisu. Nie warto z tym zwlekać!

Do aplikacji zalogujemy się korzystając z Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej lub podając numer PESEL wraz z nazwiskiem rodowym matki. Dla cudzoziemców bez numeru PESEL przewidziano odrębny tryb logowania z wykorzystaniem poczty e-mail.

Nie masz komputera? Pomogą urzędnicy

Osoby, które nie mają komputera lub telefonu z Internetem, mogą poprosić o pomoc najbliższych lub udać się do Urzędu Gminy lub Miasta i zgłosić chęć udziału w NSP 2021.  Na spisującą się osobę będzie czekać specjalnie przygotowany komputer z dostępem do sieci internetowej. W razie pytań lub problemów wsparciem będzie służyć wyznaczony do tego pracownik Urzędu.

Ze względu na sytuację epidemiczną warto wcześniej sprawdzić telefonicznie dostępność punktu  spisowego i umówić się w Urzędzie  na konkretną godzinę.

Można również spisać się przez telefon dzwoniąc na infolinię spisową pod nr 22 279 99 99.

Jeśli z ważnych powodów nie spisaliśmy się przez Internet – w domu lub w Urzędzie Gminy/Miasta – musimy spodziewać się telefonu od rachmistrza lub jego wizyty. WAŻNE – gdy skontaktuje się z nami rachmistrz, nie możemy już odmówić udziału i musimy się spisać. Z tego względu – podkreślmy to raz jeszcze – warto spisać się samemu przez Internet w dogodnym dla nas terminie.

Więcej informacji: https://spis.gov.pl/

Praca zamiast zasiłku - nowy nabór

Drodzy czytelnicy, bardziej niż kiedykolwiek najsłabsi mieszkańcy naszego powiatu potrzebują pomocy. Nasza instytucja - Powiatowe Centrum Integracji Społecznej w Legionowie od  ponad 6 lat wpiera osoby w trudnej sytuacji. Osoby w potrzebie kierowane są do nas przeważnie przez Ośrodek Pomocy Społecznej. Zdarza się też, że dowiadują się o nas od znajomych, które korzystały z naszej pomocy.

Mimo że robimy wszystko, żeby dotrzeć do potrzebujących ciągle jest w tej kwestii wiele do zrobienia. Osoby w kryzysie nie przeczytają o nas na Facebooku, na naszej stronie, czy na banerze w starostwie powiatowym. Codzienne problemy sprawiają, że koncentrują się na przeżyciu kolejnego dnia, nie są obecni w mediach społecznościowych i nie serfują po Internecie. Żadna informacja nie dotrze do nich tak jak dobre słowo i wskazanie miejsca do którego mogą się zwrócić.

Dlatego też zwracamy się do Państwa z prośbą, przeczytajcie informację na plakacie i zachowajcie ją w pamięci. Jeśli w Waszej rodzinie, w sąsiedztwie, na skwerze jest osoba, której być może potrzebna jest pomoc, skierujcie ją do Powiatowego Centrum Integracji Społecznej w Legionowie, na ul. Warszawską 74 w Legionowie.

Wielokrotnie przekonaliśmy się, że sposób, w jaki pomagamy, to jest właściwa droga. Wiele rozwiązanych problemów, wiele wyprostowanych losów daje nam poczucie, że to, co robimy ma sens.

Jesteśmy dostępni w biurze przy ul. Warszawskiej 74 oraz pod nr tel. 22 732 15 58. Można też do nas napisać: biuro@cis.legionowski.pl

  • Praca zamiast zasiłku - plakat Powiatowego Centrum...

Spis Powszechny– Twoje dane będą bezpieczne!

Narodowy Spis Powszechny 2021 – Twoje dane będą bezpieczne!

Informacje zbierane podczas Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021) będą podlegać rygorystycznej ochronie. Gwarantują to zarówno zapisy prawne nakładające m.in. bezwzględny obowiązek zachowania tajemnicy statystycznej, jak i zabezpieczenia informatyczne blokujące osobom niepowołanym dostęp do danych spisowych.

Ochrona danych zbieranych podczas spisów powszechnych i wszystkich innych badań ma dla polskiej statystyki publicznej bezwzględny priorytet. Wypełniając formularz spisowy NSP 2021 możemy być pewni, że dane nie będą ujawnione ani przekazane innym podmiotom.

Wszystkie dane osobowe przetwarzane w ramach prac spisowych są poufne i podlegają szczególnej ochronie, na zasadach określonych w ustawie o statystyce publicznej oraz w ustawie o ochronie danych osobowych. Osoby wykonujące prace spisowe są obowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej.

Zasada tajemnicy statystycznej ma charakter absolutny, jest wieczysta, obejmuje wszystkie dane osobowe i nie przewiduje żadnych wyjątków dających możliwość jej uchylenia. Za jej złamanie grozi do lat 3 kary pozbawienia wolności.

Dane spisowe są również odpowiednio zabezpieczone pod względem informatycznym. Właściwa ochrona informatyczna jest niezbędna – badania statystyczne są dziś prowadzone w przeważającej mierze za pośrednictwem Internetu. Również podczas NSP 2021 spis każdej osoby będzie przeprowadzany za pośrednictwem aplikacji internetowej.

System zabezpieczeń informatycznych polskiej statystyki publicznej jest na bieżąco sprawdzany i aktualizowany. Zadziałał bez zarzutu podczas ubiegłorocznego Powszechnego Spisu Rolnego.

Warto podkreślić, że dane spisowe będą przekazywane do wiadomości publicznej jedynie w formie zagregowanej – czyli łącznie dla danego szczebla terytorialnego (gmina, powiat, województwo, kraj) lub zakresu tematycznego (np. gospodarstwa domowe wg liczby osób). W żadnym wypadku nie będą publikowane dane dotyczące poszczególnych osób lub pojedynczego gospodarstwa domowego!

Więcej informacji znajduje się na stronie https://spis.gov.pl.

  • bezpieczeństwo danych

Przyjęcia interesantów 29 marca

W najbliższy poniedziałek 29 marca burmistrz Artur Borkowski nie będzie przyjmował interesantów.

Zachęcamy do kontaktu z zastępcą burmistrza Markiem Bąbolskim, telefonicznie - pod nr. 22 782 88 05, w godzinach 12.00 - 15.30.
Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: burmistrz@serock.pl.

 

Dyżur przewodniczącego Rady Miejskiej w Serocku Mariusz Rosińskiego pozostaje bez zmian.
Przewodniczący będzie pełnił dyżur telefoniczny w godz. 18.30 – 20.30 pod nr. 798 894 440.
Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl 

Przedłużenie terminu rekrutacji do klasy sportowej!

Do  dnia 16 kwietnia 2021r. został wydłużony termin składania wniosków o przyjęcie do klasy sportowej w Szkole Podstawowej im. M. Kopernika w Serocku.

Jednocześnie nastąpiła zmiana terminu próby sprawności fizycznej kandydatów, która odbędzie się w dniach od 26 do 28 kwietnia 2021r.

W załączeniu Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Serock Nr 23/B/2021 z dnia 22 marca 2021r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym:

 

Biznes.gov.pl następcą CEIDG.gov.pl

Odbierz maseczkę w Serocku

Ruszyła dystrybucja jednorazowych maseczek przekazanych przez Rządową̨ Agencję Rezerw Strategicznych. Maseczki są bezpłatne.

W dniach 22-24 marca (poniedziałek, wtorek, środa) maseczki będzie można odebrać na serockim rynku w godzinach: 9.00-10.00 i 16.00-17.00.

Mieszkańców poszczególnych miejscowości gminnych zapraszamy po odbiór maseczek do Sołtysów i Sołtysek wsi a mieszkańców Zegrza - o kontakt z Radą Osiedla. 

Sieć kanalizacyjna wzdłuż kanału w ul. Zegrzyńskiej

Na 2021 r. zaplanowano rozpoczęcie budowy sieci kanalizacji sanitarnej obejmującej części miejscowości Borowa Góra – Dosin – Skubianka – Jachranka – Izbica, położonych wzdłuż istniejącego kanału sanitarnego w ul. Zegrzyńskiej.
 
Z uwagi na duży zakres przedsięwzięcia będzie ono realizowane w etapach.
 
O kolejności budowy decyduje gęstość zabudowy, ilość nieruchomości gotowych do przyłączenia i perspektywa przyłączenia kolejnych, dlatego też za pośrednictwem poczty skierowaliśmy zapytanie do mieszkańców ul. Przygody w Borowej Górze i Brzozowej w Dosinie z prośbą o deklarację przyłączenia swoich nieruchomości do planowanej sieci.
 
Na podstawie otrzymanych od mieszkańców informacji zwrotnych rozważymy zasadność budowy sieci w tych drogach.
  • autor: Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Nabory dla rolników

Już 31 marca 2021 r. o bezzwrotną premię w wysokości 150 tys. zł będą mogli ubiegać się młodzi rolnicy. Tego samego dnia rusza nabór wniosków o przyznanie 60 tys. zł bezzwrotnej pomocy na "Restrukturyzację małych gospodarstw".
Oba nabory potrwają do 29 maja 2021 r. i są finansowane z budżetu PROW 2014-2020.

Premie dla młodych rolników

Od 31 marca 2021 r. młodzi rolnicy, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwo, będą mogli starać się o dofinasowanie. Kwota jest niebagatelna – to 150 tys. zł. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski
przez najbliższe dwa miesiące – do 29 maja. W ubiegłym roku młodzi rolnicy złożyli ich ponad 5 tysięcy.

To już kolejny – 7. nabór wniosków w ramach operacji typu "Premie dla młodych rolników". Wsparcie to jest zachętą dla młodego pokolenia do rozwijania rolniczego biznesu – nie tylko pozwala zachować opłacalność produkcji rolnej,
ale przekłada się również (w dłuższej perspektywie czasowej) na jej zwiększenie, stąd rosnąca popularność tego programu. W pierwszym roku naboru (2015) do ARiMR wpłynęło 3 313 wniosków o przyznanie pomocy, dwa lata później – 4 903,
w 2018 r. – 5 411; w 2019 r. było ich już ponad 7 tys. Natomiast w 2020 r., mimo pandemii, zdecydowało się ubiegać o wsparcie ponad 5 tys. wnioskodawców.

Wsparcie mogą otrzymać osoby, które m.in.:

  • w dniu złożenia wniosku mają nie więcej niż 40 lat;
  • posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe (lub uzupełnią je w ciągu 36 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy);
  • posiadają gospodarstwo rolne o powierzchni minimum 1 ha;
  • rozpoczęły prowadzenie działalności rolniczej przed dniem złożenia wniosku, lecz nie wcześniej niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
  • posiadają lub utworzą gospodarstwo o wielkości ekonomicznej mieszczącej się w przedziale od 13 tys. do 150 tys. euro;
  • przedłożą biznesplan dotyczący rozwoju gospodarstwa.

Premia musi w całości zostać przeznaczona na prowadzenie gospodarstwa lub przygotowanie do sprzedaży wytwarzanych w nim produktów rolnych. Minimum 70% premii należy zainwestować w środki trwałe. Środki będą wypłacane w dwóch ratach:

  • 120 tys. zł – na wniosek o płatność pierwszej raty pomocy, po spełnieniu przez młodego rolnika określonych warunków;
  • 30 tys. zł – na wniosek o płatność drugiej raty pomocy, po realizacji biznesplanu.

Wnioski będą przyjmowały oddziały regionalne ARiMR. Można je będzie składać drogą elektroniczną, osobiście lub przesłać pocztą.

Restrukturyzacja małych gospodarstw

Od 31 marca do 29 maja 2021 r. można składać wnioski o wsparcie na "Restrukturyzację małych gospodarstw". Pomoc finansowana jest z budżetu PROW 2014-2020, a tegoroczny nabór jest dziewiątym z kolei.

O wsparcie finansowe może starać się rolnik posiadający gospodarstwo obejmujące co najmniej 1 hektar użytków rolnych lub nieruchomość służącą do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Wielkość ekonomiczna takiego gospodarstwa musi być mniejsza niż 13 tys. euro.

Wniosek może złożyć osoba zarówno ubezpieczona w KRUS-ie, jak i w ZUS-ie. Nie ma również zakazu jednoczesnego prowadzenia działalności gospodarczej lub pracy na etacie. Pod jednym warunkiem – dochód lub przychód z działalności rolniczej musi stanowić co najmniej 25 proc. całości dochodów lub przychodów.

O pomoc nie mogą ubiegać się osoby, którym wypłacono pomoc finansową z następujących programów wsparcia: "Ułatwianie startu młodym rolnikom", "Modernizacja gospodarstw rolnych", "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętych PROW 2007-2013, a także "Modernizacja gospodarstw rolnych"; "Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej", "Premie dla młodych rolników" w ramach PROW 2014-2020.

Rolnik, który zdecyduje się na rozwój swojego małego gospodarstwa, może uzyskać na ten cel 60 tys. zł bezzwrotnej premii. Jest ona wypłacana w dwóch ratach:

  • 80 proc. (48 tys. zł) – po spełnieniu warunków określonych w decyzji o przyznaniu pomocy;
  • 20 proc. (12 tys. zł) – po prawidłowej realizacji biznesplanu. 

Wsparcie można przeznaczyć wyłącznie na działalność rolniczą lub przygotowanie do sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie. Co najmniej 80 proc. otrzymanej premii należy wydać na inwestycje w środki trwałe. Ich katalog jest szeroki. Obejmuje m.in. budowę, przebudowę, remont budynków lub budowli; nabycie nowych maszyn, urządzeń oraz wyposażenia. Premię można zainwestować w zakup gruntów, stada podstawowego zwierząt, czy zakładanie sadów i plantacji wieloletnich gatunków użytkowanych efektywnie dłużej niż 5 lat.

Pomoc może być przyznana tylko raz w czasie realizacji PROW 2014-2020. W przypadku małżonków może ją otrzymać tylko jedno z nich, niezależnie od tego, czy prowadzą wspólne, czy odrębne gospodarstwa.

Wnioski o przyznanie pomocy należy składać do oddziału regionalnego Agencji właściwego ze względu na miejsce położenia gospodarstwa. Można to zrobić osobiście, przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej lub elektronicznie za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Uwaga! Od 18 marca urząd nie będzie obsługiwał interesantów w kontakcie bezpośrednim

W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych pracowników, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, Urząd Miasta i Gminy w Serocku DO ODWOŁANIA zawiesza obsługę interesantów w kontakcie bezpośrednim.

W miarę możliwości prosimy o kontakt telefoniczny, pocztą elektroniczną bądź załatwienie spraw przez ePUAP. TUTAJ znajdą Państwo instrukcję, jak można sprawy załatwić online.

W sytuacjach wyjątkowych wnioski, pisma itp. należy złożyć w urnie, znajdującej się w przedsionku Urzędu. Odbiór dokumentów w umówionym wcześniej z pracownikiem terminie, możliwy jest osobiście, poprzez podajnik na dokumenty, znajdujący się przy drzwiach Urzędu.

Sprawy z zakresu USC i Ewidencji Ludności:

Informujemy, że do odwołania interesanci będą mogli załatwić osobiście wyłącznie sprawy dotyczące rejestracji zgonów. Wizyty osobiste w USC umawiamy telefonicznie pod nr telefonu: 22 782 88 32, 22 782 88 52 oraz mailowo usc@serock.pl. Zaplanowane uroczystości zawarcia związku małżeńskiego będą odbywały się zgodnie z harmonogramem, z zachowaniem środków reżimu sanitarnego i ograniczeniem liczby uczestników uroczystości do minimum.

Płatności on-line

Prosimy o uiszczanie opłat on-line lub jeśli nie jest to możliwe - o kontakt z odpowiednim Referatem.

Przyjęcia interesantów:

Do odwołania także przyjęcia interesantów przez Burmistrza Artura Borkowskiego i zastępcę Marka Bąbolskiego będą odbywały się telefonicznie i za pomocą video konferencji wg poniższego harmonogramu:

Rozmowy z Burmistrzem Arturem Borkowskim:

w godz. 12.00 – 14.00 - telefonicznie pod nr 22 782 88 05
w godz. 14.00 - 15.00 podczas videokonferencji. Link do meetingu  https://meetingsemea14.webex.com/join/burmistrz. Użytkownicy korzystający z tej formy rozmowy będą zapraszani do rozmowy w kolejności zgłoszeń przez aplikację.

Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: burmistrz@serock.pl.

Rozmowy z zastępcą burmistrza Markiem Bąbolskim:

w godz. 12.00 - 15.30 pod nr 22 782 88 05 w sprawach związanych z inwestycjami, sprawami komunalnymi, wodociągowymi i ochrony środowiska.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku:

w godz. 18.30 – 20.30 pod nr 798 894 440. Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl.

Przypominamy godziny pracy Urzędu Miasta i Gminy w Serocku:

pn 8.00-18.00
wt-czw 8.00-16.00
pt 8.00-14.00

 

Sesja Rady Miejskiej 17 marca

Informujemy, że XXXIV Sesja Rady Miejskiej odbędzie się 17 marca o godz. 13.30, transmisję można oglądać tutaj: http://serock.esesja.pl/.
 
Jednocześnie informujemy, że w punkcie Sprawy różne będzie można zadać pytanie telefonicznie pod numerem telefonu Pana Przewodniczącego 798 894 440.

Nieodpłatna pomoc prawna tylko online

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) w celu zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z pomocy prawnej od 15 marca 2021 r. zawieszona zostaje działalność stacjonarna wszystkich punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnej mediacji na terenie powiatu legionowskiego, działających zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

W okresie zawieszenia działalności punktów nieodpłatna pomoc prawna świadczona będzie za pomocą środków porozumiewania się na odległość, zgodnie z dotychczasowym harmonogramem pracy punktów. Zgłoszenia przyjmowane są na adres: pomocprawna@powiat-legionowski.pl lub telefonicznie 789-446-860.

Terminy płatności podatków i opłat

Przypominamy o marcowych terminach podatków i opłat.

15 marca mija termin płatności:

✅ I raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
✅ opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Do 31 marca należy wnieść:

✅ opłatę roczną użytkowania wieczystego – wnosimy ją bez wezwania przelewem na rachunek bankowy Miasta i Gminy Serock
✅ opłatę za psa – wnosimy bez wezwania przelewem na rachunek bankowy Miasta i Gminy Serock

Więcej TUTAJ

Przyjęcia interesantów 15 marca

15 marca przyjęcia interesantów przez Burmistrza, jego zastępcę i Przewodniczącego Rady Miejskiej będą się odbywać wg schematu:

Burmistrz Miasta i Gminy Serock, Artur Borkowski:
w godz. 12.00 – 14.00 - osobiście (co 15 minut) w sali nr 15 na parterze urzędu (przyjmowanie interesantów odbywa się zgodnie z wymogami sanitarnymi obowiązującymi z powodu epidemii Covid-19)

Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: burmistrz@serock.pl.


Zastępca burmistrza, Marek Bąbolski  
w godzinach 12.00 - 14.00
telefonicznie pod nr. 22 782 88 05 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku Mariusz Rosiński będzie pełnił dyżur telefoniczny w godz. 18.30 – 20.30 pod nr. 798 894 440.
Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl 

Konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich o Nagrodę Małżonki Prezydenta RP organizowany jest przez Kancelarię Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Zainicjowany przez Małżonkę Prezydenta RP – Agatę Kornhauser-Dudę, został objęty Jej Honorowym Patronatem.

Nadrzędnym celem Konkursu jest ukazanie wielopłaszczyznowej działalności Kół Gospodyń Wiejskich w obszarach: społecznym, kulturalnym oraz edukacyjnym.

Konkurs ma także na celu prezentację i promocję aktywności KGW w zakresie:

  • działań prospołecznych, które spajają i aktywizują lokalne społeczności oraz wpływają na rozwój przedsiębiorczości kobiet,
  • kultywowania, popularyzowania i utrwalania najbardziej wartościowych kulturowych tradycji regionalnych, m.in. folkloru, tradycji kulinarnych oraz działalności rękodzielniczej,
  • przekazywania zainteresowania twórczością ludową kolejnym pokoleniom oraz wychowania młodzieży w duchu poszanowania tradycyjnych wartości.

Uczestnikami Konkursu mogą zostać Koła Gospodyń Wiejskich, o których mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz.U. 2018 poz. 2212, z późn. zm.) oraz zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich (KRKGW), prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Konkurs składa się z dwóch etapów:

  • wojewódzkiego
  • ogólnopolskiego

W ramach Konkursu wyłonione zostaną najlepsze w Polsce Koła Gospodyń Wiejskich, których działalność przyczynia się do budowania lokalnych więzi wspólnotowych oraz rozwoju tożsamości regionalnej.

Ogłoszenie zwycięzców Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi podczas Dożynek Prezydenckich w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków uczestnictwa w Konkursie oraz zasad przeprowadzenia Konkursu, znajdują się w Regulaminie Konkursu [POBIERZ - Link otwiera się w nowej karcie przeglądarki].

Pytania można kierować na adres e-mail: konkurs.KGW@prezydent.pl.

Źródło: KPRP.

Więcej informacji oraz pliki do pobrania tutaj.

e-PUAP Załatw sprawę on-line

Aby ułatwić Państwu działania urzędowe w Internecie uruchomiliśmy platformę, na której zamieściliśmy wnioski i karty spraw, które można załatwić przez ePuap – bez wychodzenia z domu. Teraz już nie musimy przechodzić pomiędzy platformami, system zrobi to za nas!

Aby załatwić swoją sprawę on-line, należy:

  1. Wejść na stronę: https://serock.epuap.online/
  2. Wyszukać wniosek, dotyczący sprawy, którą chcemy załatwić
  3. Wybrać opcję „Wyślij dokument przez ePUAP” – jeśli posiadają Państwo profil zaufany* (TUTAJ podpowiadamy jak go uzyskać)
  4. Po zalogowaniu na stronie ePUAP należy uzupełnić formularz danymi
  5. Postępować zgodnie ze wskazówkami, umożliwiającymi przesłanie dokumentu („Dalej”/”Wyślij”, itp.)
  6. Po zatwierdzeniu wysłania wniosku automatycznie trafi on do realizacji do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku.
  7. Szczegółowa instrukcja zawarta jest także na wspomnianej platformie (góra strony)

Na platformie zostały zamieszczone również wnioski w pdfie. Jeśli z jakichś przyczyn nie uda się Państwu przesłać wniosku elektronicznie, możecie pobrać wniosek w pdfie, wypełnić, wydrukować i osobiście dostarczyć do Urzędu. Wrzucamy je do urny na dokumenty, znajdującej się w przedsionku ratusza. Zachęcamy jednak i prosimy, aby ograniczyć wizyty w urzędzie.

Posiadanie profilu zaufanego pozwala nam załatwiać sprawy elektronicznie, a wdrożony system czyni załatwianie naszych spraw jeszcze wygodniejszym.

Jak założyć profil zaufany? O tym TUTAJ

Uwaga SMOG!

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego wydało powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu

Prognozowane na dzień 10.03.2021 r. przekroczenie poziomu informowania dla pyłu PM10 obejmuje miasto Warszawa dzielnica Śródmieście oraz powiaty: legionowski, wołomiński, otwocki.

Należy zwrócić szczególną uwagę, że wśród działań zmierzających do ograniczenia przekroczeń jest wymieniony zakaz korzystania z instalacji do spalania biomasy drzewnej (kominków, piecyków kominkowych, piecyków ozdobnych); nie dotyczy, gdy jest to jedyne źródło ciepła lub gdy do lokalu nie jest dostarczana energia elektryczna wskutek awarii,.

Pełna treść komunikatu poniżej.

Nabór do klasy sportowej

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Serocku ogłasza nabór do klasy piątej - SPORTOWEJ. 

Szczegóły na plakacie.

  • nabór do klasy sportowej

Zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej w Zegrzu

Z uwagi na sytuację epidemiologiczną Burmistrz Miasta i Gminy Serock wyraził zgodę na zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu:

- w klasie 1a w okresie od dnia 3 marca 2021r. do dnia 7 marca 2021r.,

- w klasie 1b w okresie od dnia 3 marca 2021r. do dnia 8 marca 2021r.

 

Alarm bombowy w przedszkolu w Serocku

Dziś, 4 marca, Samorządowe Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Serocku otrzymało e-maila o podłożeniu ładunku wybuchowego w placówce. Przeprowadzono ewakuację wszystkich osób przebywających w budynku. Poinformowani rodzice o zaistniałym zdarzeniu odebrali dzieci z miejsca ewakuacji. Na obecną chwilę służby zakończyły przeszukiwanie obiektu w kierunku zagrożenia bombowego. Nie znaleziono niebezpiecznych materiałów i ładunków. Podobnie jak w innych placówkach oświatowych na terenie całej Polski alarm okazał się fałszywy.

Dyrektor Barbara Tomczak

Klub Senior + w Szadkach

Wojewoda Mazowiecki 18 lutego 2021 r. wydał decyzję uchylającą czasowe zawieszenie działalności klubów seniora. W związku z powyższym Klub Senior+ w Szadkach wznowił działalność od 22 lutego 2021 r. Zajęcia w Klubie odbywają się przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.

  • autor: OPS w Serocku

Przedszkole w Woli Kiełpińskiej

Na 5 marca zaplanowano otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym dotyczącym rozbudowy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej. W wyniku inwestycji powstanie nowa część przedszkolna składająca się z 5 sal dydaktycznych wraz z pomieszczeniami pomocniczymi (łazienki, szatnie, gabinet zajęć indywidualnych).

Rozpoczęcie robót przewidziane jest na maj-czerwiec br. a zakończenie na wrzesień roku przyszłego.  

  • wizualizacja przedszkole w Woli Kiełpińskiej
  • wizualizacja przedszkole w Woli Kiełpińskiej

Sesja Rady Miejskiej w dn. 3 marca

Informujemy, że XXXIII Sesja Rady Miejskiej odbędzie się 3 marca o  godz. 13.30, transmisję można oglądać TUTAJ.

Jednocześnie informujemy, że w punkcie Sprawy różne będzie można zadać pytanie telefonicznie pod numerem telefonu Pana Przewodniczącego 798 894 440.

Odbiór odzieży, tekstyliów oraz ZSEiE

Mając świadomość, że pozbycie się starych, nieużywanych ubrań niejednokrotnie przysparza Państwu trudności, pilotażowo na terenie Miasta i Gminy Serock trwa odbiór odzieży i tekstyliów sprzed posesji. W worki (dowolnej kolorystyki i wielkości) mieszkańcy zaopatrują się we własnym zakresie. Należy pamiętać, aby worki wystawione przed posesją były odpowiednio opisane np. „ODZIEŻ” lub „TEKSTYLIA”.

W wyznaczonych terminach właściciele nieruchomości mają również możliwość pozbycia się zbędnego, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (stąd skrót w harmonogramie ZSEiE), np. lodówek, pralek, telewizorów czy zmywarek a także odpadów wielkogabarytowych (np. meble).

Nieustannie przypominamy, że odpady należy wystawić do godziny 7.00 w dniu odbioru, a osobom, które mają altany śmietnikowe, przypominamy o konieczności ich otwarcia również do godziny 7.00.

Harmonogram odpadów TUTAJ

Więcej TUTAJ

  • autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Nowy pracownik w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku

Pan Adrian Grzegorczyk jest nowym pracownikiem Urzędu Miasta i Gminy w Serocku, dołączył do zespołu Straży Miejskiej. 2 marca Pan Adrian przyjął gratulacje od Burmistrza Miasta i Gminy Serock – Artura Borkowskiego i w jego obecności złożył uroczyste ślubowanie. Serdecznie gratulujemy i życzymy samych sukcesów.

  • Pan Adrian Grzegorczyk
  • Pan Adrian Grzegorczyk

Zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej w Jadwisinie

Burmistrz Miasta i Gminy Serock wyraził zgodę na zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej im. J. Szaniawskiego w Jadwisinie w klasie I - w okresie od dnia 1 marca 2021r. do dnia 7 marca 2021r.  z uwagi na sytuację epidemiologiczną.

Dzienny Dom Opieki Medycznej - trwa nabór

W Michałowie-Reginowie, przy Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „Sanitas” rozpocznie działalność dzienny dom opieki medycznej dla osób starszych. Będzie to pierwsza tego typu placówka w powiecie legionowskim, odpowiadająca na potrzeby seniorów i osób wymagających rehabilitacji i opieki. W obecnych czasach, gdy dostęp do rehabilitacji jest bardzo utrudniony, placówka zaoferuje dostęp do fizjoterapeuty i rehabilitanta, aby szybko i efektywnie wspomóc powrót do sprawności i samodzielności.

Dla kogo?
Oferta dziennego domu opieki skierowana jest głównie do osób starszych (powyżej 65. roku życia), niesamodzielnych, których stan zdrowia wymaga świadczeń pielęgnacyjnych, opiekuńczych i rehabilitacyjnych oraz kontynuacji leczenia, ale jednocześnie podopieczni nie wymagają pobytu w szpitalu. Mogą zgłaszać się pacjenci, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy przebywali w szpitalu w związku z różnego rodzaju złamaniami i potrzebują rehabilitacji, a także pacjenci bezpośrednio po przebytej hospitalizacji, którzy w skali oceny samodzielności Barthel otrzymali 40-65 punktów. Potencjalni podopieczni muszą także posiadać ubezpieczenie zdrowotne i być mieszkańcami powiatu legionowskiego.

Od kiedy?
Placówka rozpocznie działalność 1 kwietnia 2021 roku, natomiast nabór już ruszył i pacjenci mogą się zgłaszać do przychodni po dokumenty, a do swojego lekarza rodzinnego po skierowanie.

Za ile?
Pobyt w dziennym domu opieki medycznej jest całkowicie bezpłatny. Finansowany jest z funduszy europejskich.

Na jaki okres?
Czas trwania pobytu w dziennym domu opieki medycznej będzie ustalany indywidualnie przez zespół terapeutyczny. Nie może być krótszy niż 30 dni roboczych i dłuższy niż 120 dni. Pacjenci będą przebywać w placówce od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 lub krócej, w zależności od potrzeby. W pierwszym miesiącu pobytu wymagana jest jednak obecność każdego dnia roboczego.

Placówka zaoferuje:
 - opiekę lekarską i pielęgniarską, którą zapewni wykwalifikowana i doświadczona kadra medyczna oraz opiekunowie,
 - miłą atmosferę,
 - niezbędne badania diagnostyczne oraz specjalistyczne konsultacje lekarskie,
 - usprawnienia ruchowe (rehabilitacja)
 - terapię zajęciową,
 - przygotowanie rodziny i opiekunów pacjenta do kontynuacji opieki,
 - doradztwo w doborze odpowiednich wyrobów medycznych,
 - całodzienne wyżywienie,
 - zajęcia dodatkowe,
 - wypoczynek w plenerze w zależności od pogody (ogród).

Kontakt
Wszelkie szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 22 772 82 15 lub mailowo: sanitas2004@wp.pl

ZAPRASZAMY!

żródło: https://powiat-legionowski.pl/aktualnosci/dzienny-dom-opieki-medycznej-trwa-nabor

Zmiany w organizacji ruchu na DK61

Jak informuje firma SKANSKA, 3 marca o godzinie 12:00 nastąpi wprowadzenie czasowej organizacji ruchu polegającej na zamknięciu dla ruchu pojazdów części ul. Strużańskiej w Legionowie.

Zostały wytyczone objazdy.

- dla pojazdów o DMC do 10t objazd drogą powiatową ul. Wolska,
- dla pojazdów o DMC powyżej 10t objazd drogami wojewódzkimi nr 631 i 629 (stara DK 8)

Więcej TUTAJ.

Sesja Rady Miejskiej 24 lutego

Informujemy, że XXXII Sesja Rady Miejskiej odbędzie się 24 lutego o  godz. 13.30, transmisję można oglądać TUTAJ.

Jednocześnie informujemy, że w punkcie Sprawy różne będzie można zadać pytanie telefonicznie pod numerem telefonu Pana Przewodniczącego 798 894 440.

Uwaga! Smog!

W dniu 23.02.2021 r. na obszarze całego woj. mazowieckiego istnieje ryzyko wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu PM10.

Zrezygnuj ze spacerów. Jeśli możesz zostań w domu. Ogranicz wietrzenie pomieszczeń. Chroń dzieci, osoby starsze, kobiety w ciąży. Obowiązuje zakaz rekreacyjnego palenia w kominkach.

Poniżej treść powiadomienia.

Tarcza antykryzysowa 7.0

Dodatkowy kurs do Dębinek

Z dniem 1 marca 2021 roku kurs linii 2, wyruszający z Serocka o godz. 11:50, zostaje wydłużony o wjazd do miejscowości Dębinki. Autobus realizujący ten kurs wjedzie do Dębinek o godz. 13:05, by następnie, zgodnie z obecnym rozkładem, dojechać do przystanku „Serock Centrum 02”. Niniejsza zmiana wprowadzona zostaje pilotażowo.

HARMONOGRAM ODBIORU ODPADÓW od marca 2021 r. do grudnia 2021 r.

Przedstawiamy Państwu harmonogram odbioru odpadów komunalnych do końca 2021 r. Prosimy zwrócić uwagę na wskazane terminu odbioru odpadów wielkogabarytowych, ZSEiE - zużytego sprzętu elektrycznego
i elektronicznego - kompletnego! oraz tekstyliów.

Mając świadomość, że pozbycie się starych, nieużywanych ubrań niejednokrotnie przysparza Państwu trudności, pilotażowo organizujemy odbiór odzieży i tekstyliów sprzed posesji. Wystawiane przez Państwa worki (w które zaopatrujecie się Państwo we własnym zakresie, nie narzucamy kolorystyki) muszą być opisane
np. „ODZIEŻ” lub „TEKSTYLIA”.

Przypominamy ponownie, że odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Miasta i Gminy Serock realizowany jest od godziny 7 rano. W związku z tym prosimy o wystawienie pojemników
i otwarcie altan śmietnikowych DO GODZINY 7 RANO. Reklamacje z adresów, na których odpady nie były wystawione na czas, nie będą realizowane i - w przypadku niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - należy je przetrzymać na posesji do kolejnego terminu odbioru.

Jednocześnie informujemy, że w skład niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych nie wchodzą odpady pobudowlane czy remontowe. Niestety, otrzymujemy sygnały, że w pojemnikach na odpady zmieszane wrzucane są kawałki płyt kartonowo-gipsowych czy potłuczone płytki. Pojemniki lub worki, w których będą znajdowały się tego typu odpady nie będą od Państwa odbierane. Odpady te, z drobnych remontów należy dostarczać we własnym zakresie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Serocku,  ul. Nasielska 21. Punkt PSZOK czynny jest od wtorku do soboty w godzinach 7.00-15.00.

Zachęcamy do skorzystania z darmowej aplikacji mobilnej na telefon EcoHarmonogram. Dzięki aplikacji będą Państwo na bieżąco z terminami odbiorów odpadów oraz z terminami płatności za odbiór odpadów komunalnych. Mogą Państwo ustawić dzięki aplikacji powiadomienia przypominające o odbiorze lub o zbliżającym się terminie płatności.

Prosimy także o dopełnienie obowiązku oznakowania nieruchomości tablicą z numerem porządkowym - brak oznakowania znacząco utrudnia realizację usługi odbioru odpadów komunalnych.

Przypominamy, że właściciele nieruchomości zabudowanych bądź posiadających już adres swojej posesji zgodnie z art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo Geodezyjne i Kartograficzne zobowiązani są do umieszczania w widocznym miejscu tabliczki z numerem porządkowym oraz utrzymywania jej w należytym stanie.

Wszelkie uwagi dotyczące odbioru odpadów należy składać do Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Rynek 21, tel. 22 782 88 40, ochronasrodowiska@serock.pl

Przetargi na budowę oświetleń

Zgodnie z ustalonym planem zamówień publicznych zarysowanym na 2021 r. w ubiegłym tygodniu upłynął termin składania ofert w 3 postępowaniach przetargowych dotyczących budowy oświetleń drogowych: ul. Szafirowa w Skubiance, ul. Nad wąwozem w Jadwisinie i oświetlenie drogi gminnej w Zalesiu Borowym. Najkorzystniejsze oferty w tych postępowaniach mieszczą się w kwocie jaką zamierzamy przeznaczyć na realizację, dlatego też po zweryfikowaniu dokumentacji przetargowej – z pewnością uda się zawrzeć umowy na realizację.

Straż miejska pomoże w awaryjnym uruchomieniu samochodu

Przypominamy, że serocka Straż Miejska pomoże w uruchomieniu samochodu, w których rozładuje się akumulator lub jego moc będzie niewystarczająca do prawidłowego rozruchu, co zdarza się często w sezonie zimowym. Usługa świadczona jest bezpłatnie.

Kontakt: tel.  22 782 – 72 – 92, kom. 603 – 873 – 290, nr alarmowy 986.

Ograniczenia w funkcjonowaniu Referatu Spraw Obywatelskich i USC

Od 15 lutego 2021 r. ograniczenia w funkcjonowaniu Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku.

Szanowni Państwo, ze względu na ograniczone - od 15 lutego 2021 r. - możliwości realizacji spraw w zakresie Spraw Obywatelskich oraz Urzędu Stanu Cywilnego prosimy o ich załatwianie do odwołania w urzędach poza Serockiem.
Przepraszamy za niedogodności.
O wszelkich zmianach będziemy Państwa informować na bieżąco.

Zawieszenie zajęć w Samorządowym Przedszkolu w Serocku

Burmistrz Miasta i Gminy Serock wyraził zgodę na zawieszenie zajęć w Samorządowym Przedszkolu w Serocku w dniu 15 lutego 2021r. w 4 grupach przedszkolnych tj. grupie VIII, grupie IX, grupa X i grupie XI, z uwagi na sytuację epidemiologiczną.

Zawieszenie zajęć w Przedszkolu w Woli Kiełpińskiej

Burmistrz Miasta i Gminy Serock wyraził zgodę na zawieszenie zajęć w Przedszkolu w Woli Kiełpińskiej w grupie 3 od 9 lutego 2021 r. do 15 lutego 2021 r., z uwagi na sytuację epidemiologiczną.

Przypomnienie o obowiązku odśnieżania dachów

Szanowni Państwo,
w związku występującymi i nadal prognozowanymi opadami śniegu, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa przypomina o obowiązku odśnieżania dachów. Do wykonywania tych czynności zobowiązani są nie tylko właściciele, ale także zarządcy nieruchomości.

Szczególną uwagę należy zwrócić na obiekty tymczasowe, wykorzystywane przy szpitalach i przychodniach dla chorych na COVID-19 oraz budynki wielkopowierzchniowe, m.in.: hipermarkety, hale targowe, sportowe czy magazyny.

Zawieszenie zajęć w Samorządowym Przedszkolu w Serocku

Burmistrz Miasta i Gminy Serock wyraził zgodę na zawieszenie zajęć w Samorządowym Przedszkolu w Serocku według harmonogramu:
w dniu 8 lutego 2021 r. wszystkich 11 grup przedszkolnych, natomiast od 9 lutego 2021 r. do 12 lutego 2021 r. zawieszenie zajęć stacjonarnych 9 grup przedszkolnych, z uwagi na sytuację epidemiologiczną.

Dopłata z „Funduszu autobusowego” na 2021 rok

27 stycznia 2021 roku została zawarta umowa pomiędzy Wojewodą Mazowieckim a Miastem i Gminą Serock dotycząca dopłaty w 2021 roku ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na realizacjię zadań własnych gminy w zakresie przewozów autobusowych o ww. charakterze poprzez dopłatę do ceny usługi w kwocie nie wyższej niż 3 zł do 1 wozokilometra. Maksymalna wartość dopłaty wynosi 1.627.813,80 zł, co stanowi około 65% kosztów, które Miasto i Gmina Serock poniesie w tym roku w związku ze świadczeniem usług w zakresie Lokalnej Komunikacji Autobusowej.

Dopłata obejmuje wszystkie linie w ramach LKA i pochodzi ze środków pochodzących z rządowego programu przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

 

Nieodpłatna pomoc prawna stacjonarnie

Od 1 lutego porady prawne ponownie będą udzielane w formie stacjonarnej, w punktach zlokalizowanych w powiecie legionowskim. Zapisy pod numerem telefonu 789 446 860.

Podjęto decyzję o zakończeniu zdalnego udzielania nieodpłatnych porad prawnych. Oznacza to powrót do świadczenia pomocy stacjonarnie w punktach, których lokalizacje i godziny otwarcia znajdują się TUTAJ. We wszystkich lokalizacjach obowiązywać będą środki ochrony osobistej: dezynfekcja rąk przed wejściem do punktu, noszenie maseczek zakrywających nos i usta, zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego.

Z nieodpłatnej pomocy prawnej będą mogły skorzystać tylko osoby, które dokonają wcześniejszego zapisu. Klienci, którzy na poradę przyjdą niezapisani, nie zostaną przyjęci. Zapisu można dokonać telefonicznie pod numerem telefonu 789 446 860.

Ostatnie dni na złożenie sprawozdań przez KGW

Niewiele czasu zostało już kołom gospodyń wiejskich, które w ubiegłym roku otrzymały z ARiMR dofinansowanie na swoją działalność, by rozliczyć się z dotacji. Ostateczny termin składania sprawozdań upływa 31 stycznia 2021 r. Jednak w związku z tym, że jest to niedziela, biura powiatowe Agencji będą przyjmowały je jeszcze w poniedziałek, 1 lutego.

W 2020 r. ze wsparcia skorzystało blisko 9,4 tys. kół gospodyń wiejskich, które otrzymały łącznie prawie 32,9 mln zł. Zgodnie z prawem, koła mogły wydać te pieniądze na realizację takich oto zadań:

  • prowadzenie działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • rozwijanie obszarów wiejskich oraz wspieranie przedsiębiorczości kobiet;
  • działanie na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • rozwijanie kultury ludowej, zwłaszcza lokalnej i regionalnej.

Teraz z dotacji trzeba się rozliczyć. KGW, które mają z tym problem, mogą skorzystać z pomocy „telefonicznego dyżuru księgowej”, który uruchomił Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Fachową poradę można otrzymać pod numerem telefonu 500-562-565 codziennie do najbliższej niedzieli 31 stycznia, w godz. 16.00-18.00.

Przyjęcia interesantów w dniu 1 lutego

Informujemy, że 1 lutego interesantów będzie przyjmował wyłącznie zastępca burmistrza Pan Marek Bąbolski:

w godz. 12.00-14.00 osobiście - (co 15 minut) w sali nr 15 na parterze urzędu (przyjmowanie interesantów odbywa się zgodnie z wymogami sanitarnymi obowiązującymi z powodu epidemii Covid-19)
w godz. 14.00-15.00 telefonicznie - pod nr 22 782 88 05.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku Mariusz Rosiński będzie pełnił dyżur telefoniczny w godz. 18.30 – 20.30 pod nr. 798 894 440. Zapytania i wnioski można również kierować na adres e-mail: m.rosinski@serock.pl.

Urząd w poniedziałki czynny jest w godzinach 8.00-18.00.

Aktualna sytuacja dot. szczepień grupy 70+

Ruszyła rejestracja na szczepienie dla osób 70+. Osoby po 80. roku życia nadal mogą się zapisywać

Podajemy za gov.pl:
22 stycznia o godz. 6:00 ruszyły zapisy na szczepienie przeciw Covid-19 dla osób w wieku od 70 do 79 lat. W ciągu pierwszych trzech godzin zarejestrowało się 150 tys. osób. Szef KPRM Michał Dworczyk zapewnia, że każdy senior w Polsce ma gwarancję zaszczepienia. Uruchomiliśmy nowe formy zapisu. Zachęcamy do skorzystania z rejestracji przez SMS lub online.

Kolejna grupa osób może zapisywać się na szczepienie przeciwko Covid-19. Uruchomiliśmy rejestrację dla seniorów w wieku od 70 do 79 lat. To ok. 2,7 mln osób. – Zainteresowanie rejestracją na szczepienie przez tę grupę osób jest bardzo duże – informował kilka godzin po uruchomieniu zapisów Michał Dworczyk, szef Kancelarii Premiera Rady Ministrów i pełnomocnik rządu ds. Narodowego Programu Szczepień.

Ogromne zainteresowanie szczepieniami

W ciągu pierwszych trzech godzin na przyjęcie szczepionki przeciwko Covid-19 zapisało się 150 tys. osób w wieku od 70 do 79 lat. Wielu seniorów próbowało się połączyć z infolinią 989. Odnotowaliśmy nawet 300 tys. połączeń na jedną minutę. Tak duże obciążenie spowodowało chwilowe trudności. – Mieliśmy bardzo duży napór dzwoniących, system był przeciążony. Ale usprawniamy działanie infolinii 989 – mówił Marek Zagórski, sekretarz stanu i pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa. – Obecnie na infolinii pracuje już 2000 konsultantów. Ponieważ mamy także wielu dzwoniących, wdrożylismy także automatyczną rejestrację, która będzie uruchamiana w przypadku braku połączenia z konsultantem – wyjaśniał Marek Zagórki.

Każdy senior z gwarancją otrzymania szczepionki

Do końca I kwartału tego roku szczepionkę przeciwko Covid-19 w Polsce przyjmie 3 mln 100 tys. osób. – Mamy system przygotowany na znacznie większą skalę szczepień – mówił Michał Dworczyk. – Jednak z uwagi na niezależne od nas, ograniczone wielkości dostaw, nie będziemy w stanie zaszczepić w tym czasie większej liczby osób – przypominał szef KPRM.

Według danych na godz. 10:00 (22.01.2021 r.) w całym kraju wolnych było 150 tys. terminów na szczepienie. 2 mln 950 tys. seniorów w wieku 70+ oraz osób z etapu 0 (m.in. personel medyczny) już zostało zarejestrowanych lub zaszczepionych. Jeśli zdarzy się, że osoba uprawniona do szczepień nie znajdzie terminu w pierwszej kolejności, konsultanci oddzwonią do niej, gdy tylko dostępne będą nowe terminy szczepień. – Każdy senior ma zapewnioną gwarancję otrzymania szczepionki – zapewnił Michał Dworczyk.

Jak zapisać się na szczepienie?

Jest kilka możliwości rejestracji na szczepienie. Zainteresowani mogą zadzwonić na infolinię 989, wyłać SMS o treści SzczepimySie pod numer 664 908 556, skorzystać z e-rejestracji lub zapisać się telefonicznie bezpośrednio w punkcie szczepień. Pamiętaj! Jeśli chcesz skorzystać z ostatniej opcji, nie musisz udawać się do punktu szczepień. Wystarczy, że tam zatelefonujesz.

  1. Zadzwoń na infolinię 989

Infolinia jest bezpłatna i całodobowa. Jeśli nie jesteś w stanie sam zadzwonić, poproś o pomoc rodzinę lub sąsiada. Przed połączeniem przygotuj Twój numer PESEL i kod pocztowy. Po połączeniu z konsultantem podaj swoje imię i nazwisko, PESEL i numer kontaktowy (opcjonalnie). Wybierz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Po rozmowie na podany numer telefonu otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Jeśli nie uda Ci się połączyć z konsultantem, zostaniesz przekierowany do automatycznej rejestracji. Automat zaproponuje Ci kilka opcji, wybierz „Chcę zapisać się na szczepienie”. Zostaniesz poproszony o podanie numeru PESEL i Twojego kodu pocztowego. Potem wybierzesz dla siebie dogodny termin na przyjęcie szczepionki przeciwko Covid-19.

Ważne! Dla każdego pacjenta, który nie otrzyma terminu po kontakcie z infolinią, konsultanci oddzwonią, gdy dostępne będą nowe terminy szczepień.

  1. Wyślij SMS

To nowa forma rejestracji. Wyślij SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie. System pokieruje Cię krok po kroku: najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.

Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.

Sprawdź szczegóły dotyczące rejestracji przez SMS – kliknij.

  1. Skorzystaj z e-Rejestracji

e-Rejestracja dostępna jest na stronie pacjent.gov.pl. Pamiętaj, że możesz skorzystać z tego sposobu, jeśli masz Profil Zaufany (sprawdź, jak łatwo go założysz).

System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację. Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

  1. Zapisz się w punkcie szczepień

Do dyspozycji osób, które chcą skorzystać z darmowej szczepionki przeciwko Covid-19 jest blisko 6000 punktów szczepień w całym kraju. Także bezpośrednio w punkcie może zarejestrować się na szczepienie. Mapa z lokalizacjami wszystkich punktów dostępna jest tutaj.

Ważne! Osoby, które ukończyły 80 lat, wciąż mogą zapisywać się na szczepienie. Rejestrację dla tej grupy wiekowej rozpoczęliśmy 15 stycznia. Zatem od 22 stycznia dodajemy kolejną grupę osób (70 – 79 lat). 

Zachęcamy do rejestracji przez telefon lub przez internet. Dbajmy o siebie i innych, stosując wciąż obowiązujące zasady bezpieczeństwa. Rejestracja przez telefon lub online jest prostą, ale też najbezpieczniejszą formą zapisu.

źródło: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/ruszyla-rejestracja-na-szczepienie-dla-osob-70-osoby-po-80-roku-zycia-nadal-moga-sie-zapisywac

 

 

Konsultacje w Stanisławowie

Starosta legionowski 20 stycznia (w godzinach 13.00-16.00) zaprasza mieszkańców miejscowości Stanisławowo (gm. Serock) do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie planowanej przebudowy drogi powiatowej nr 1801W - od drogi wojewódzkiej nr 632 do drogi wojewódzkiej nr 622.

Z uwagi na wprowadzone ograniczenia związane z pandemią COVID-19 i w trosce o bezpieczeństwo konsultacje zostaną przeprowadzone w trybie zakładającym indywidualne spotkania z mieszkańcami posesji znajdujących się wzdłuż drogi. Będą się one odbywać w remizie Ochotniczej Straży Pożarnej w Stanisławowie. W spotkaniach ze strony inwestora uczestniczyć będą przedstawiciele starostwa i projektant. Zainteresowanych mieszkańców prosimy o kontakt z sołtys Anną Romanowską (tel. 724 148 959), która udzieli szczegółowych informacji dotyczących organizacji spotkania.

Inwestycja związana z przebudową drogi 1801W znalazła się na liście zadań dofinansowanych ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Na jej realizację Powiat otrzymał 5 mln zł.

  • autor: powiat-legionowski.pl

Uwaga! Zła jakość powietrza 19.01.2021

Powiadomienie o ryzyku wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu

Obszar ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10: Prognozowane na dzień 19.01.2021 r. przekroczenie poziomu informowania dla pyłu PM10 obejmuje miasta: Warszawa, Radom, Płock, Siedlce oraz powiaty: ciechanowski, przasnyski, makowski, płoński, pułtuski, nowodworski, sochaczewski, legionowski, wołomiński, pruszkowski, grodziski, żyrardowski, otwocki, piaseczyński, warszawski zachodni.

 

Obowiązki wynikające z Programu Ochrony Powietrza

8 września 2020 r. uchwałą nr 115/20 radni województwa mazowieckiego przyjęli program ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu. Uchwała ta weszła w życie 30 września 2020 r. i obowiązuje do 31 grudnia 2026 r.

Celem przyjętego POP- u jest poprawa jakości powietrza w regionie. Głównymi narzędziami mają być: sukcesywna wymiana lub likwidacja źródeł niskiej emisji tzw. kopciuchów, ich identyfikacja przez inwentaryzację oraz nowe nasadzenia zieleni.

Jednym z nowych zadań dla mieszkańców całego województwa mazowieckiego jest obowiązek przekazywania gminom deklaracji o wymianie bądź instalacji dodatkowych źródeł ciepła, w przypadku, gdy wymiana realizowana jest bez pośrednictwa lub współfinansowania przez gminę, w terminie do 30 dni od dnia rozpoczęcia użytkowania nowego źródła ciepła. Zakres informacji, które mieszkaniec powinien przekazać burmistrzowi określa załączniki nr 10 do przedmiotowej uchwały.

W programie ochrony powietrza zawarto wykaz działań niezbędnych do podjęcia, w celu poprawy jakości powietrza i podmioty odpowiedzialne za ich wdrożenie (załącznik nr 5 do uchwały). Jednym z takich działań jest ograniczenie emisji wtórnej dzięki m.in. zakazowi używania dmuchaw do liści. Zgodnie z harmonogramem rozpoczęcie realizacji tego działania przypada na 1 stycznia 2021 r., a zakończenie na 31 grudnia 2026 r. W ww. okresie czasu bezwzględnie zakazu powinni przestrzegać wszyscy mieszkańcy województwa mazowieckiego, a także podmioty korzystające ze środowiska, organy, służby i inne wszelkiego rodzaju podmioty zlokalizowane na terenie województwa, w tym wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, służby miejskie/gminne, czy też użytkownicy ogrodów działkowych. Zakaz stosowania dmuchaw do liści obejmuje wszelkie typy urządzeń służących do oczyszczania terenu z liści, tj. zarówno elektryczne, jak i spalinowe i wszelkie czynności prowadzone z ich wykorzystaniem, czy to usuwanie liści, sprzątanie pokosu trawy, czy usuwanie piachu z chodników.

Integralną częścią przyjętego programu ochrony powietrza jest plan działań krótkoterminowych. Jako element podjętej uchwały wchodzi on w życie również 30 września 2020 r. Plan ma na celu zmniejszenie ryzyka wystąpienia przekroczeń norm jakości powietrza, a tym samym narażenia ludzi na szkodliwe skutki zdrowotne oraz ograniczenie skutków i czasu trwania przekroczeń. Działania przewidziane w planie znajdują się w załączniku nr 7 do uchwały.

Różnica pomiędzy programem i planem polega na tym, że program ochrony powietrza zawiera działania długoterminowe, realizowane do 2026 r., które przyniosą trwałe efekty w perspektywie wieloletniej. Natomiast plan działań krótkoterminowych określa działania realizowane tylko podczas obowiązywania powiadomienia o ryzyku wystąpienia przekroczenia norm jakości powietrza. Takie powiadomienie trwa zwykle od 1 do kilku dni. Czas trwania powiadomienia i obszar ryzyka określane są każdorazowo w zależności od wielkości stężeń pyłu w powietrzu, które w dużej mierze zależą od wielkości emisji z domów mieszkalnych, ale również od warunków meteorologicznych. Czas trwania zakazu i obszar, na którym zakaz będzie obowiązywał, każdorazowo będzie podawany w powiadomieniu. Powiadomienia o ryzyku przekroczenia ogłaszane będą na stronach internetowych: Głównego Inspektora Ochrony Środowiska http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/warnings, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/monitoring-srodowiska, samorządów gminnych, za pośrednictwem Regionalnego Systemu Ostrzegania (aplikacja RSO), na paskach informacyjnych telewizji regionalnych lub w przypadku ryzyka przekroczenia poziomu alarmowego za pośrednictwem Rządowego Centrum Bezpieczeństwa (SMS – alert RCB).

Aby podkreślić wagę problemu emisji wtórnej, w planie działań krótkoterminowych jako jedno z działań obowiązujących podczas trwania powiadomień dla pyłu zawieszonego PM10, PM2,5 oraz benzo(a)pirenu również wskazano zakaz użytkowania dmuchaw. Zakaz ten będzie obowiązywał na obszarze wskazanym w powiadomieniu przez okres określony w powiadomieniu, nawet jeśli powiadomienie zostanie ogłoszone w 2020 r. Zakaz stosowania dmuchaw do liści w tym przypadku również obejmuje wszelkie typy urządzeń służących do oczyszczania terenu z liści, tj. zarówno elektryczne jak i spalinowe i wszelkie czynności prowadzone z ich wykorzystaniem, czy to usuwanie liści, sprzątanie pokosu trawy, czy usuwanie piachu z chodników. Zakaz ten obowiązywał będzie również wszystkich mieszkańców województwa mazowieckiego, a także podmioty korzystające ze środowiska, organy, służby i inne wszelkiego rodzaju podmioty zlokalizowane na terenie województwa, w tym wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, służby miejskie/gminne, czy też użytkowników ogrodów działkowych.

Więcej o uchwale w sprawie POP-u można znaleźć tutaj:

http://www.powietrze.mazovia.pl/aktualnosci/wszystkie/nowy-program-ochrony-powietrza-dla-mazowsza-przyjety

Poniżej druk deklaracji o wymianie źródła ciepła oraz druk informacji o posiadanym kotle.

Szczepienia przeciwko COVID-19 w gminie Serock

15 stycznia rusza centralna rejestracja pacjentów na szczepienia przeciw COVID-19.

KTO MOŻE ZAREJESTROWAĆ SIĘ NA SZCZEPIENIE?

  • od 15 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 80 lat
  • od 22 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 70 lat

Szczepienia dla tych osób rozpoczną się 25 stycznia 2021 r.

PUNKTY SZCZEPIEŃ NA TERENIE MIASTA I GMINY SEROCK:

  • SPZOZ w Serocku, ul. Kędzierskich 2, tel. 22 782 66 00, 22 782 66 01
  • Goldenmed (SPIDERMED SPÓŁKA z o.o.) ul. Pułtuska 53D; tel. 22 100 41 10

SPOSOBY REJESTRACJI:

W wyznaczonych terminach (od 15.01 - osoby powyżej 80. roku życia, od 22.01 - osoby powyżej 70. roku życia), będzie można się zarejestrować na szczepienie:

  • poprzez całodobową i bezpłatną infolinię – nr 989
  • w wybranym punkcie szczepień
  • elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl
  • SMSowo na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie - więcej informacji TUTAJ

MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z TRANSPORTU:

Miasto i Gmina Serock zapewni transport osobom zarejestrowanym na szczepienie, które nie mogą dotrzeć do punktu szczepień samodzielnie, tj:

  •  posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami,
  •  mającym trudności z dostępem do punktu szczepień (np. osoby starsze, niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu szczepień)
  • zgłoszenie zapotrzebowania na transport pod nr gminnej infolinii

GMINNA INFOLINIA INFORMACYJNA:

Pod numerem gminnej infolinii 506 368 913 mieszkańcy będą mogli uzyskać informacje na temat m.in.: transportu osób niepełnosprawnych i mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciw COVID-19, a także na temat lokalizacji i organizacji punktów szczepień w gminie Serock.

Infolinia  506 368 913 dostępna jest w dni robocze w godz. 8.00-15.00

MOBILNY PUNKT SZCZEPIEŃ:

Z mobilnych punktów szczepień na COVID-19 będą mogły korzystać osoby, które nie mogą samodzielnie dotrzeć na szczepienie, także przy wykorzystaniu transportu wspomnianego wyżej. Zapotrzebowanie na skorzystanie z mobilnego punktu szczepień można zgłaszać w wybranym punkcie szczepień podczas rejestracji.

Informacje rządowe dotyczące szczepień przeciwko COVID-19 znajdują się na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/szczepimysie

 

  • szczepienia covid-19

Ważenie śmieciarek

Od 1 stycznia 2021 r. nastąpiła zmiana sposobu rozliczania umowy zawartej z firmą realizującą usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Serock. Dotychczas obowiązywało tzw. rozliczanie ryczałtowe, co oznaczało, że niezależnie od ilości odebranych odpadów, firma - w ramach zawartej umowy - otrzymywała stałe (miesięczne) wynagrodzenie.

Zmiany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach spowodowały, że podstawą ustalania wynagrodzenia za odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych stanowi stawka za 1 Mg (tonę) odebranych i zagospodarowanych odpadów. Oznacza to, że od teraz Miasto i Gmina Serock zapłaci za każdy kg, każdy Mg odebranych i zagospodarowanych odpadów od swoich mieszkańców (art. 6f ust. 3 i 4 ww. ustawy).

Taka formuła rozliczania z Wykonawcą wymaga szczególnego zabezpieczenia interesów Miasta i Gminy Serock. W tym celu, od stycznia 2021 r. wymagamy od Wykonawcy ważenia śmieciarek przed wyjazdem w trasę (po gminie) i po powrocie z niej. Liczymy, że dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli sprawować realną kontrolę nad gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi.

Miejscem ważenia taboru Wykonawcy jest teren zamkniętego gminnego składowiska odpadów komunalnych w Dębem. To właśnie tam śmieciarki będą ważone a informacje o o wynikach ważenia będą zbierane poprzez system RFID do zasobów Urzędu Miasta i Gminy w Serocku.

Najistotniejszą informacją jest ta, że obecność śmieciarek konsorcjum firm MPK Pure Home Sp. z o.o. i RDF Sp. z o.o. w Dębem związana jest tylko i wyłącznie z koniecznością ich ważenia. Żadne inne czynności związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi nie będą miały miejsca. 

W ostatnim czasie informowaliśmy Państwa o wielu zmianach w gospodarowaniu odpadami komunalnymi. Rozwiązanie, o którym piszemy wyżej, wynika z konieczności dostosowania serockiego systemu do aktualnie obowiązujących przepisów prawa.