Rotator zdjęć

Główna treść strony 2023 rok

Przedłuż ważność Profilu Zaufanego

Do czego służy Profil zaufany?

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu można potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy. W ten sposób można złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.

Dzięki profilowi zaufanemu można zalogować się do systemów informatycznych administracji publicznej, takich jak: Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS), Internetowe Konto Pacjenta (IKP), e-Urząd Skarbowy itd.


Dlaczego Profil Zaufany wygasł? 

Ważność profilu zaufanego wynosi 3 lata. Podczas pandemii była ona automatycznie przedłużana. Po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego musisz przedłużyć ważność profilu samodzielnie.

Jeśli po zalogowaniu się na swój profil zaufany w polu Sposób utworzenia/przedłużenia widzisz informację „Profil zaufany przedłużony automatycznie na czas pandemii”, to Twój profil zostanie unieważniony 31 października 2023 roku, nawet jeśli widzisz inną datę wygaśnięcia profilu. Ważność profilu możesz przedłużyć samodzielnie online.

Co zrobić gdy Profil Zaufany wygasł?

Zaloguj się na swoje konto i w zakładce Załóż nowy profil zaufany wybierz jedną z opcji:
•    Załóż profil zaufany przez bank lub innego dostawcę
•    Załóż profil zaufany e-dowodem

Dzięki profilowi zaufanemu możesz logować się do usług publicznych i składać podpis zaufany.

Nie masz konta lub nie możesz się na nie zalogować?

1.    Wejdź na stronę pz.gov.pl.
2.    Użyj przycisku Zarejestruj się.
3.    Wybierz jedną z dostępnych opcji.
4.    Po potwierdzeniu profilu możesz już z niego korzystać.

Więcej informacji na stronie:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/zaloz-profil-zaufany-online

wstecz