Trwają prace związane z demontażem i odbiorem azbestu w gminie Serock
Piętnasty raz z rzędu mieszkańcy gminy Serock mają możliwość bezpłatnie zutylizować wyroby zawierające azbest pochodzące z demontażu pokryć dachowych lub składowanych luzem na posesjach. Zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Serock w 2022r.” realizowane będzie przy znacznym udziale środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, który na ten cel przyznał Miastu i Gminie Serock dotację w kwocie 24.614,40 zł, co stanowi do 40% kosztu kwalifikowanego zadania. Pozostałe 60% kosztu całkowitego zadania (55.381,63 zł) pochodzić będzie z budżetu gminy.
Zgodnie z podpisaną umową w bieżącym roku prace realizuje firma ŚRODOWISKO I INNOWACJE Sp. z o.o., ul. Złota 59, 00-120 Warszawa.
Przyznana dotacja z WFOŚiGW oraz własne środki gminy pozwolą na zutylizowanie blisko 133 Mg eternitu z 54 nieruchomości. Planuje się, że prace potrwają do dnia 30.09.2022 r.
Pozostałe osoby, które do tej pory nie złożyły jeszcze wniosku o usunięcie azbestu
ze swojej posesji, a są zainteresowane bezpłatną jego utylizacją, zachęcamy do składania wniosków na „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na ternie miasta i gminy Serock w 2023 roku”.
Druk wniosku dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku w pokoju nr 12 lub na stronie internetowej www.serock.pl w zakładce „Dbamy o środowisko-Zadania-Wnioski o odbiór azbestu”.
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 22 782-88-53.
Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa