Główna treść strony 2024 rok

Informacja dla Rodziców dzieci niezakwalifikowanych do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych

Informacja dla Rodziców dzieci niezakwalifikowanych do przyjęcia do wybranej placówki wychowania przedszkolnego prowadzonej przez Miasto i Gminę Serock w prowadzonej rekrutacji na rok szkolny 2024/2025

Szanowni Państwo,

jeżeli Państwa dziecko nie zostanie przyjęte do gminnego przedszkola / oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w wyniku prowadzonej rekrutacji na rok szkolny 2024/2025 Burmistrz pisemnie wskaże Państwu inne przedszkole / oddział przedszkolny, które będzie mogło przyjąć dziecko od 1 września 2024r.

Aktualnie do 17 kwietnia 2024r. Rodzice dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia do przedszkoli / oddziałów przedszkolnych – potwierdzają wolę zapisania dziecka do placówki, do której dziecko zostało zakwalifikowane.

Po tym procesie nastąpi analiza potrzeb w zakresie grup wiekowych dzieci, dla których zabrakło miejsc w prowadzonej rekrutacji oraz możliwych rozwiązań, a następnie będą wysłane do Państwa pisma z propozycją miejsca przedszkolnego dla dziecka.

 

Podstawa prawna: art. 31 ust. 10 i ust. 11 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 900 z późn. zm.).

 

Z poważaniem

Alicja Melion

Dyrektor ZOSiP w Serocku    

Informacje dotyczące Samorządowego Żłobka w Zegrzu

Szanowni Państwo,

uchwałą Nr 871/LXXX/2024 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 27 marca 2024r. ustalono wysokość opłat za pobyt dziecka w Samorządowym Żłobku w Zegrzu.

Opłatę stałą za pobyt dziecka do 10 godzin dziennie – ustalono w wysokości 23% minimalnego wynagrodzenia za pracę, aktualnie jest to 976 zł miesięcznie.

Jeżeli Rodzic / prawny opiekun będzie potrzebował opieki powyżej 10 godzin dziennie, to za 1 godzinę dodatkowej opieki ustalono opłatę w wysokości 0,1% minimalnego wynagrodzenia za pracę, (kwotę opłaty zaokrągla się w górę do pełnych złotych), aktualnie jest to 5 złotych za każdą rozpoczętą godzinę pobytu dziecka w Żłobku w danym dniu.

Zgodnie z art. 64c ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r.  o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2024r. poz. 338) rodzicom przysługuje dofinansowanie obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku w wysokości 400 zł miesięcznie. Postępowanie w sprawie dofinansowania opłaty za Żłobek prowadzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Procedura wnioskowania do ZUS dostępna na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej / wsparcie dla rodzin z dziećmi.

Dofinansowanie przysługuje rodzicom dziecka / opiekunom prawnym; jeżeli dziecko uczęszcza do Żłobka, o ile nie otrzymuje na to dziecko rodzinnego kapitału opiekuńczego (RKO). Na dane dziecko, za ten sam okres, można otrzymać albo dofinansowanie do opłaty za Żłobek, albo RKO.      

Ustalono maksymalną wysokość opłaty dziennej za wyżywienie dziecka w Żłobku, obejmującą koszt produktów do sporządzania posiłków - w wysokości 0,5% minimalnego wynagrodzenia za pracę. Oznacza to, że dyrektor żłobka kalkulując wysokość opłaty, nie będzie mógł jej przekroczyć, tylko ustalić niższą adekwatną do kalkulacji kosztów.

Aktualnie szacuje się, iż dzienna opłata za wyżywienie w Żłobku w Zegrzu będzie  wynosić od 10,00 zł do 12,00 zł dziennie.

Jeśli chodzi o godziny pracy Żłobka, to aktualnie rodzice dzieci zakwalifikowanych do Żłobka w Zegrzu, składając potwierdzenie przyjęcia dziecka deklarują potrzeby w tym zakresie. Na tej podstawie Dyrektor Żłobka będzie ustalał godziny pracy Żłobka, które będą uwzględniać te potrzeby.

Szczegółowa organizacja wewnętrzna pracy Żłobka, zostanie określona przez Dyrektora Żłobka w regulaminie organizacyjnym.

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2024r. poz. 338).

 

                                                                                                                                   Z poważaniem

                                                                                                                                     Alicja Melion

                                                                                                                          Dyrektor ZOSiP w Serocku             

Rozstrzygnięto konkurs na dyrektora Samorządowego Przedszkola im. Wodnika Szuwarka w Zegrzu

W dniu 21 marca 2024r. w Urzędzie Miasta i Gminy w  Serocku odbył się konkurs na stanowisko dyrektora Samorządowego Przedszkola im. Wodnika Szuwarka w Zegrzu. Kandydatem na dyrektora tego Przedszkola, wyłonionym przez Komisję Konkursową, została Pani Katarzyna Zajączkowska.

 

ZOSiP Serock

Zajęcia nauki pływania

Rozpoczęły się zajęcia nauki pływania w ramach programu „Umiem pływać w gminie Serock 2024”.

W zajęciach bierze udział 71 uczniów (5 grup) z klas drugich i trzecich ze szkoły podstawowej w Serocku i w Zegrzu. Lekcje pływania odbywają się na basenie w Hotelu Warszawianka w Jachrance i na pływalni MOSiR w Pułtusku. Każda grupa zrealizuje w programie 20 godzin zajęć, podczas których dzieci oswoją się z wodą, nauczą się podstawowych technik pływackich i udoskonalą nabyte już umiejętności. Udział ucznia w zajęciach jest bezpłatny. Organizator  zapewnia: bezpłatny przewóz z opieką w autokarze, opiekę w szatni basenowej, opiekę instruktora pływania i bilety wstępu.

Burmistrz Miasta i Gminy Serock złożył wniosek o dofinansowanie zajęć pływania ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów Ministerstwa Sportu i Turystyki.

 

ZOSiP Serock

Program Stypendialny Horyzont

Zgłoś się do Programu Stypendialnego Horyzonty
i ucz się w wybranym liceum lub technikum w Polsce!

Jeżeli osiągasz dobre wyniki w nauce, chcesz się dalej rozwijać i poznać przyjaciół na całe życie – zgłoś się do Programu Stypendialnego Horyzonty! To szansa na naukę w najciekawszych liceach i technikach w Polsce. W Warszawie współpracujemy z XIV LO im. Stanisława Staszica, LXVII LO im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego oraz Technikum Mechatronicznym nr 1.
Stypendium przyznawane jest na cały okres nauki w szkole średniej.

  • Pokrywamy pełne koszty zamieszkania w bursie, wyżywienia i biletów komunikacji miejskiej oraz częściowo szkolnych wycieczek.
  • Organizujemy i finansujemy wakacje i ferie, podczas których uczymy się żeglować, pływać na desce, jeździć na nartach czy snowboardzie.
  • Wiemy, że znajomość języków obcych jest ważna, dlatego finansujemy naukę w szkole językowej i egzaminy na certyfikaty.
  • Podchodzimy do stypendystów indywidualnie i wspieramy ich w rozwijaniu zainteresowań i pasji. Zapraszamy też do udziału w ciekawych warsztatach i projektach społecznych.
  • Nad stypendystami czuwa zespół Fundacji EFC oraz wykwalifikowani koordynatorzy pracujący w miastach, w których uczy się młodzież. W trudnych sytuacjach stypendyści nigdy nie są sami, mogą też liczyć na wsparcie naszych psychologów.

Zapraszamy uczniów i uczennice klas 8 szkół podstawowych, którzy mieszkają w miejscowościach do 30 tysięcy mieszkańców, a miesięczny dochód w rodzinie nie przekracza 1900 złotych netto na osobę. Średnia ocen nie jest kryterium udziału w Programie, jednak wyniki w nauce powinny wskazywać na możliwość dostania się do jednej ze szkół partnerskich Fundacji EFC.

Rekrutacja trwa do 31 marca!
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Fundacji EFC: https://efc.edu.pl/programy/horyzonty

 Więcej informacji udziela Andrzej Piękoś, apiekos@efc.edu.pl, tel. 696 649 036

***

Fundacja EFC od 13 lat wspiera dzieci, młodzież i nauczycieli w równym dostępie do rzetelnej i jakościowej edukacji. Wzmacnia szkoły w tworzeniu przyjaznego środowiska do wszechstronnego rozwoju. Promuje postawy zaangażowania społecznego i filantropii. To jedna z największych fundacji rodzinnych w Polsce. Utworzona przez polskiego biznesmena  i filantropa – Andrzeja Czerneckiego, obecnie zarządzana jest przez jego synów – Igora i Andrzeja Czerneckich. 

Do tej pory Program Stypendialny Horyzonty wsparł edukację blisko tysiąca uczniów i uczennic. Obecnie ponad 200 stypendystów i stypendystek uczy się w 18 szkołach średnich w całej Polsce.

Program prowadzony jest w partnerstwie z Fundacją Rodziny Staraków.

Rozpoczęła się rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2024/2025

Informujemy, że w dniu dzisiejszym rozpoczęła się rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2024/2025

Zgodnie z  harmonogram rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2024/2025 w gminie Serock, składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego będzie możliwe od 11 marca 2024 r. do 25 marca 2024 r.

Rejestracja wniosków, tak jak w ubiegłych latach będzie odbywać się w systemie elektronicznym.

Szczegółowe informacje o zasadach przeprowadzanej rekrutacji i dostępności do programu rejestracji elektronicznej wniosków  znajdziecie Państwo w zakładce: Harmonogram oraz kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych

 

 

ZOSiP Serock

Rozpoczęła się rekrutacja do Żłobka w Zegrzu

Informujemy, że w dniu dzisiejszym rozpoczął się nabór do Samorządowego Żłobka w Zegrzu i będzie trwać do 15 marca 2024r. do godz. 15.00.

Dysponujemy 28 miejscami żłobkowymi.

Do żłobka mogą uczęszczać dzieci w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia, do końca roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia.

Więcej informacji tutaj: LINK

 

ZOSiP Serock

Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2024/2025

Kontynuacja edukacji przedszkolnej

Już od piątku 1 marca od godz. 8:00 do 8 marca 2024 r. do godz. 15:00 rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola mogą składać deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym.

Wzór deklaracji do pobrania jest dostępny w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.

Postępowanie rekrutacyjne do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych

Zgodnie z  harmonogram rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2024/2025 w gminie Serock, składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego będzie możliwe od 11 marca 2024 r. do 25 marca 2024 r.

Rejestracja wniosków, tak jak w ubiegłych latach będzie odbywać się w systemie elektronicznym.

Szczegółowe informacje o zasadach przeprowadzanej rekrutacji i dostępności do programu rejestracji elektronicznej wniosków  znajdziecie Państwo w zakładce: Harmonogram oraz kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych

 

ZOSiP Serock

 

Projekt „Uczeń w centrum"

Projekt „Uczeń w centrum – model zintegrowanej edukacji w metropolii warszawskiej”  opracowany przez Centrum Nauki Kopernik 

W szkołach prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock w latach 2024-2028 planowana jest realizacja projektu „Uczeń w Centrum”, którego celem jest rozwój kompetencji kluczowych wśród uczniów klas 7 oraz wprowadzenie elementów edukacji klimatycznej do edukacji szkolnej. W związku z prowadzonymi pracami nad przygotowaniem programu, Centrum Nauki Kopernik zaprosiło nauczycieli i uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Serocku  do współpracy przy tworzeniu koncepcji  i działań edukacyjnych wyżej wymienionego projektu.
Powyższe działania mają w najlepszy sposób dostosować projekt do potrzeb szkół.

 

ZOSiP Serock

Zajęcia sportowe dla uczniów

Burmistrz Miasta i Gminy Serock złożył wnioski do Ministra Sportu i Turystyki o dofinansowanie zajęć sportowych ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów.
1. W programie „Umiem pływać w gminie Serock 2024” będą brały udział dzieci z  klas II i III, które do tej pory nie uczestniczyły w programie. Zajęcia realizowane będą od połowy marca do czerwca 2024r.
2. W programie „Gimnastyka w gminie Serock 2024” wezmą udział dzieci z klas najmłodszych, u których stwierdzono wady postawy. Realizacja zajęć planowana jest od września do grudnia 2024r. 

 

ZOSiP Serock

Harmonogram pracy przedszkoli / oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w okresie wakacji lipiec-sierpień 2024 roku

W okresie lipiec-sierpień 2024 roku samorządowe przedszkola oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych będą pracowały według załączonego harmonogramu.

Rodzice, którzy chcą skorzystać z opieki pracującego przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej składają wniosek w danej placówce w terminie do 31 maja 2024r.

Wnioski (wzór w załączeniu) mogą składać rodzice dzieci, które uczęszczają do samorządowych przedszkoli / oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock w roku szkolnym 2023/2024.

 

Lp

     Nazwa Placówki

Miesiąc

lipiec

sierpień

 

1

 

Samorządowe Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Serocku

 

przedszkole pracujące

 

przerwa wakacyjna

 

2

 

Samorządowe Przedszkole im. Wodnika Szuwarka w Zegrzu

 

przerwa wakacyjna

 

przedszkole pracujące

 

3

 

 

Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu*

 

przedszkole pracujące

 

przerwa wakacyjna

 

4

 

Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej im. J. Szaniawskiego w Jadwisinie

 

przerwa wakacyjna

 

przedszkole pracujące

 

 

5

 

Przedszkole w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej

 

przedszkole pracujące

 

przerwa wakacyjna

*Do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Zegrzu przyjmowane są tylko dzieci 6-letnie (ewentualnie 5-letnie).

 

ZOSiP Serock

 

Rekrutacja do Żłobka w Zegrzu

informujemy, że pierwszy nabór do Samorządowego Żłobka w Zegrzu rozpocznie się od 4 marca 2024r. od godz. 8.00 i będzie trwać do 15 marca 2024r. do godz. 15.00.

Będziemy dysponować 28 miejscami żłobkowymi.

Do żłobka mogą uczęszczać dzieci w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia, do końca roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia.

Planujemy, że Samorządowy Żłobek w Zegrzu przy ul. Oficerskiej 2, rozpocznie funkcjonowanie z dniem 2 maja 2024r. 

Kartę zgłoszenia dziecka do żłobka w formie papierowej składamy w Samorządowym Przedszkolu w Zegrzu, przy ul. Oficerskiej 2, 05-131 Zegrze.

 

Dyrektor ZOSiP w Serocku

 

Zarządzenie Nr 10/B/2024 Burmistrza miasta i Gminy Serock z dn. 30.01.2024r. w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej, określenia terminów pierwszego postępowania rekrutacyjnego, miejsca i sposobu składania zgłoszeń oraz wzoru karty zgłoszenia do Samorządowego Żłobka w Zegrzu

Statut Samorządowego Żłobka w Zegrzu

Karta zgłoszenia wraz z załącznikami do pobrania poniżej:

Harmonogram oraz kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych

Burmistrz Miasta i Gminy Serock podpisał Zarządzenie  Nr 11/B/2024 w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i w postepowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2024/2025 do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz do klas pierwszych

Treść Zarządzenia i harmonogramy TUTAJ

Zasady i kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock na rok szkolny 2024/2025

Rekrutacja do przedszkoli  i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock będzie prowadzona od 11 marca 2024 r. do 25 marca 2024 r. do godz. 15:00 z wykorzystaniem systemu informatycznego.

Logowanie do systemu rekrutacyjnego możliwe będzie od dnia 11 marca 2024 r. od godz. 8:00 (za pomocą nr PESEL dziecka – kandydata do przedszkola), pod adresem: https://serock.formico.pl

Pod adresem: https://serock.formico.pl znajdziecie też Państwo informacje dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.

Informacje ogólne

  1. W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci urodzone w latach 2018-2021 oraz dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym, zamieszkujące na terenie Miasta i Gminy Serock
  2. Rekrutację prowadzi komisja powołana przez dyrektora przedszkola lub szkoły.
  3. Przydział do poszczególnych oddziałów odbywa się po zakończeniu rekrutacji.
  4. Dzieci urodzone w 2022 r. nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dopiero po ukończeniu przez dziecko 2,5 lat. Decyzję podejmuje dyrektor przedszkola lub szkoły.

Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2018 r.) muszą odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Na wniosek rodziców dziecko sześcioletnie może rozpocząć również naukę w klasie I.

Dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym kontynuują przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego.

Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2019 r.), dzieci czteroletnie (urodzone w 2020 r.) oraz dzieci trzyletnie (urodzone od stycznia do grudnia 2021 r.) mogą korzystać z wychowania przedszkolnego. Aby zapisać dziecko do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole należy wziąć udział w rekrutacji. W sytuacji nieprzyjęcia dziecka w postępowaniu rekrutacyjnym do żadnego z przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych wskazanych przez rodziców we wniosku burmistrz skieruje dziecko do innego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej na terenie gminy.

Warunkiem udziału w rekrutacji jest złożenie wniosku:

1. Rodzice składają wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 11/B/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 30 stycznia 2024 r.
2. Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie nie zostaną uwzględnione w rekrutacji.                                                    
3. Zgodnie z art. 156 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.  Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zm.) wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej można złożyć* do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru ze wskazaniem przedszkola/szkoły drugiego i trzeciego wyboru, które prowadzą postępowanie rekrutacyjne dla dzieci w określonym wieku, w tym do:

a. Samorządowego Przedszkola Krasnala Hałabały w Serocku,

b. Samorządowego Przedszkola im. Wodnika Szuwarka w Zegrzu,

c. Przedszkola Leśna Akademia w Woli Kiełpińskiej zorganizowanego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej,

d. Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie,

e. Oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu.

Placówka wskazana jako pierwsza to przedszkole/oddział przedszkolny pierwszego wyboru.

4. Aby poprawnie złożyć wniosek rodzice mogą skorzystać z następujących możliwości:
a) wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i podpisać profilem zaufanym

  • w tym celu należy:
    - wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
    - dołączyć w systemie skany (zdjęcia) dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych,
    - podpisać wniosek profilem zaufanym

b) wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru

  • w tym celu należy:
    - wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
    - wydrukować wypełniony wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.

c) wypełnić odręcznie papierowy wniosek i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru

  • w tym celu należy:
    - wypełnić papierowy wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne,
    w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru,
    - informacje zawarte we wniosku wprowadzi do systemu informatycznego dyrektor przedszkola lub szkoły.

5. Rodzice dzieci, które nie posiadają nr PESEL:

  • występują do dyrektora przedszkola czy szkoły pierwszego wyboru z wnioskiem o wydanie numeru identyfikacyjnego do systemu informatycznego
  • następnie postępują jak w pkt 4- w polu nr PESEL wpisując nr identyfikacyjny oraz podają serię i nr paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość dziecka.

6. Podpisy obojga rodziców dziecka są potwierdzeniem zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych we wniosku.

7. Gdy jeden z rodziców nie może podpisać wniosku należy dołączyć do wniosku oświadczenie wyjaśniające, dlaczego tylko jeden z rodziców go podpisuje i/lub oświadczenie, że oboje rodzice zgodnie podjęli decyzję o udziale dziecka w rekrutacji oraz uzgodnili dane zawarte we wniosku zgodnie z art. 97 § 1 oraz § 2 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r., poz. 2809), w których określono odpowiednio: 

- § 1. „Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania

- § 2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie; w braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy”.

8. Do wniosku o przyjęcie należy dołączyć dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów. Oświadczenia muszą zawierać klauzulę „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”

W postępowaniu rekrutacyjnym do samorządowych  przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2024/2025 obowiązują:

  • kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zm.)  tzw. kryteria ustawowe,

oraz

  • kryteria określone w uchwale NR 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock,  tzw. kryteria samorządowe.

W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc, w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kryteria ustawowe (pierwszy etap), a następnie kryteria samorządowe (drugi etap).

Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.

Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku wymienione niżej dokumenty.

 

L.p.

Kryteria

Liczba punktów

Kryteria ustawowe

brane pod uwagę na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego

1.

Wielodzietność rodziny kandydata*

Zgodnie z art. 131 ust. 3  ustawy Prawo oświatowe kryteria ustawowe mają jednakową wartość.

Na potrzeby rekrutacji elektronicznej każdemu
z tych kryteriów nadano wartość 200 pkt.

2.

Niepełnosprawność kandydata

3.

Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

4.

Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

5.

Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

6.

Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie**

7.

Objęcie kandydata pieczą zastępczą

Kryteria samorządowe -

brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego

1.

Dziecko (sześcioletnie) objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym, ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka



60 pkt.

2.

Dziecko, którego oboje rodzice/opiekunowie prawni są zatrudnieni w oparciu o umowę o pracę, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą – kryterium stosuje się również do rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko


20 pkt.

3.

Dziecko 5-letnie ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka



25 pkt.

4.

Dziecko, którego rodzic/opiekun prawny rozliczając podatek dochodowy, wskazuje adres zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock 



6 pkt.

5.

Dziecko, którego rodzeństwo w kolejnym roku szkolnym będzie kontynuowało edukację przedszkolną w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, do którego o przyjęcie ubiega się kandydat



2 pkt.

6.

Wysokość dochodu na osobę w rodzinie dziecka

a) w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 90% kwoty, o której mowa w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 390 ze zm.) - 1 pkt;

b) w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 90% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka.

Wzór:

                                 90% kwoty, o której mowa w art w art. 5 

                                 ust 1 ustawy o oświadczeniach rodzinnych***

liczba punktów =   _____________________________________

                                  dochód na osobę w rodzinie dziecka (kwota netto)

 

liczba punktów zależna od wysokości dochodu, obliczana zgodnie z wzorem przedstawionym w kolumnie obok.

Maksymalna liczba punków możliwych do uzyskania przy dochodzie mniejszym lub równym 606,60 zł na osobę – 1 pkt.  

*Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci
(art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).

**Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe).

***wysokość  kwoty, o której mowa w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 390 ze zm.) – podana zgodnie z § 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2021 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. z 2021 r. poz. 1481) – 674 zł.

Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku:  

I. Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
(art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe)

1) Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
2) Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44).
3) Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
4) Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 ze zm.).

Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.

 

II. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów samorządowych
(uchwała nr 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r.)

1) Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu albo zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej,
2) Zaświadczenie szkoły/uczelni potwierdzającej naukę w trybie dziennym,
3) Wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacja  z Krajowego Rejestru Sądowego,
4) Zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
5) Oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna dziecka, że przy rozliczaniu podatku dochodowego za rok poprzedni wskazany został adres zamieszkania w gminie Miasto i Gmina Serock,
6) Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dziecka, o kontynuacji edukacji przedszkolnej w danym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej przez  rodzeństwo kandydata w kolejnym  roku szkolnym,
7) Oświadczenie o wysokości dochodu na osobę w rodzinie, liczbie osób w rodzinie orazwysokości dochodu w rodzinie będącej podstawą obliczenia wysokości dochodu naosobę w rodzinie kandydata.

UWAGA

W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025 w przedszkolu/szkole, do której uczęszcza dziecko.

Deklaracje o kontynuacji przez dziecko wychowania przedszkolnego przyjmowane będą w terminie  od 1 marca do 8 marca 2024 r. do godz. 15:00. Wzór deklaracji do pobrania będzie dostępny od dnia 29.02.2024 r. w sekretariatach poszczególnych przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.

Załaczniki: