Rotator zdjęć

Główna treść strony 2019 rok

20 października - Międzynarodowy Dzień Krajobrazu

Z okazji obchodzonego w dniu 20 października Międzynarodowego Dnia Krajobrazu – święta ustanowionego przez Radę Europy z inicjatywy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz w ramach realizowanego przez Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa programu edukacyjnego pn. „Serock dla zrównoważonego rozwoju” - zaprosiliśmy uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Miasta i Gminy Serock na wspólny spacer edukacyjno-krajobrazowy.
Krajobraz pełni różnorodne funkcje w życiu każdego człowieka. Stanowi środowisko życia oraz dostarcza niezbędne surowce. Trzeci Międzynarodowy Dzień Krajobrazu obchodzony był pod hasłem „Woda w krajobrazie”. Woda jest nieodłącznym elementem wielu krajobrazów. Wobec zubożania się zasobów wody i wzrostu jej znaczenia w kształtowaniu i funkcjonowaniu krajobrazów zachodzi potrzeba podejmowania działań mających na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa odnośnie znaczenia wody w środowisku przyrodniczym.
W dniach 22-25 października br. odbył się tygodniowy cykl spacerów wzdłuż malowniczego brzegu Jeziora Zegrzyńskiego - szlakiem ścieżki dydaktycznej krajoznawczo-turystycznej Serock-Jadwisin. Miejscem zbiórki był początek ścieżki dydaktycznej (koniec ulicy Rybaki), gdzie znajduje się witacz i tablica z przebiegiem ścieżki. Spacer kończył się w Rezerwacie Przyrody „Wąwóz Szaniawskiego”, w  którym uczniowie podziwiać mogli serockie pomniki przyrody. Długość trasy wynosiła ok. 2,5 km. Do udziału w spacerze zgłosili się uczniowie klasy IIIa z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej oraz uczniowie klas II i III ze Szkoły Podstawowej
im. Mikołaja Kopernika w Serocku. W sumie w spacerze wzięło udział ponad 100 osób!    
W trakcie wędrówki poruszane były tematy dotyczące typów krajobrazu, jego zagrożeń i potrzeby ochrony, wpływu wody na krajobraz naturalny i kulturowy, roli wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin, walorów przyrodniczych Jeziora Zegrzyńskiego oraz zamieszkujących go chronionych gatunkach roślin i zwierząt, a także celów i form ochrony przyrody.
Za czynne uczestnictwo w spacerze, dzieci otrzymały symboliczne upominki nawiązujące do tematyki spaceru. Mamy nadzieję, że aktywnie spędzony czas oraz przekazana wiedza wpłyną pozytywnie na kształtowanie się proekologicznych zachowań wśród uczniów.

  • autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
  • -
  • -
  • -

wstecz