Rotator zdjęć

Główna treść strony 2012

Pozory mylą, dowód nie

W połowie lipca rozpoczęła się kolejna edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie”. Jest to akcja Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie, do której gmina Serock przystąpiła po raz drugi. Jej celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.
Podobnie jak w roku ubiegłym, również i w tej edycji przewidziane są spotkania z  personelem sklepów uświadamiające sprzedawcom możliwe konsekwencje sprzedaży alkoholu osobom bardzo młodym. Podczas spotkań wyemitowany zostanie film szkoleniowy dla sprzedawców, uczący, jak reagować na próby zakupu alkoholu przez małoletnich oraz prezentujący stosowane przez nich w takich sytuacjach sztuczki. Do wszystkich punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Serock dystrybuowane są aktualnie bezpłatne pakiety materiałów edukacyjno-informacyjnych, a już od września za pośrednictwem szkół przekazane zostaną specjalne broszury dla rodziców oraz materiały dla nauczycieli - konspekt lekcji dla rodziców na temat „Młodzi a alkohol”.
Istotnym elementem  tegorocznej edycji „Pozory mylą, dowód nie” jest  budowanie lokalnych koalicji na rzecz ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych małoletnim. W telewizji  co jakiś czas  w specjalnych blokach pozareklamowych, poświęconych kampaniom społecznym już od połowy lipca emitowane są spoty namawiające do reagowania wszystkich potencjalnych świadków takiej sprzedaży.
Ponadto w lipcowe i sierpniowe weekendy reporterzy stacji TVP Info w pięciu wejściach na żywo, emitowanych przed prognozą pogody będą relacjonować przebieg kampanii w wybranych dziesięciu miastach i gminach. Miło nam poinformować, że w tym roku jednym z takich miejsc jest gmina Serock. 11 sierpnia zobaczy nas cała Polska, jednak najważniejsze jest, aby uświadomić – nie tylko sprzedawcom, lecz także świadkom sprzedaży alkoholu w sklepach  –  że dorosły wygląd kupującego nie świadczy o jego pełnoletniości, która upoważnia do zakupu napojów alkoholowych.
Akcja do  której aktywnie włączył się również Serock ma zapobiegać alkoholizmowi wśród młodych ludzi już w punktach sprzedaży,  uwrażliwiać dorosłych na niepokojące zjawisko spożywania alkoholu przez nieletnich oraz  na związane z tym zagrożenie.
Wiemy, że TNS OBOP przeprowadzi badania zachowań sprzedawców wobec sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Badania będą prowadzone tzw. metodą obserwacji uczestniczącej „tajemniczy klient” w różnych rodzajach sklepów i w różnych sytuacjach, na próbie trzystu punktów sprzedaży alkoholu w sześciu województwach. Pierwsza fala badań zostanie przeprowadzona latem, a druga późną jesienią tego roku.

Referat Spraw Obywatelskich
 

wstecz