Zakończono I etap prac polegających na „Usuwaniu i unieszkodliwianiu azbestu z terenu Miasta i Gminy Serock w 2016 roku”.
Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że zakończył się I etap prac polegających na „Usuwaniu i unieszkodliwianiu azbestu z terenu Miasta i Gminy Serock w 2016 roku”. Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 27.565,27 zł. Zadanie zostanie sfinansowane w 85% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, pozostałe zaś 25% pochodzić będzie z budżetu gminy. Demontaż i odbiór wyrobów zawierających azbest, zgodnie z zawartą umową realizowany był do 30 września br. przez firmę GREENLAND TECHNOLOGY Paweł Lewandowski.
W ramach zadania odebrane zostało i przekazane do unieszkodliwienia 75,5 ton eternitu z 27 nieruchomości.
Jednocześnie informujemy, że trwają prace demontażu i odbioru azbestu w ramach kolejnego zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Serock w 2016 roku – II etap”. Planowany koszt unieszkodliwienia został określony na kwotę 18.095,40 zł. W ramach prac planowane jest usunięcie następnych ok. 60 ton azbestu.
Zachęcamy osoby, które do tej pory nie złożyły jeszcze wniosku, a są zainteresowane bezpłatnym zabraniem eternitu z ich posesji do składania wniosków na 2017 rok.
Druk wniosku dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku, pok. nr 11 lub na stronie internetowej www.serock.pl w zakładce Dla mieszkańca - Ochrona środowiska.
Informacji udziela Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pod nr tel. /22/ 782-88-39 i 22 782-88-40.
- autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa