Rotator zdjęć

Główna treść strony Urząd online

Jak załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu?

W związku z pandemią koronawirusa w Polsce, w trosce o bezpieczeństwo interesantów i pracowników Urząd Miasta i Gminy zachęcamy Państwa do załatwiania spraw urzędowych przez Inernet.

*TYLKO Z PROFILEM ZAUFANYM


Pierwsze, co należy zrobić, to założyć PROFIL ZAUFANY. Dlaczego to takie ważne? Bo to właśnie Profil Zaufany pozwoli Ci załatwić większość spaw urzędowych. To identyfikator, który w Internecie potwierdza Twoją tożsamość. 

Jak założyć Profil Zaufany? Najlepiej wyjaśnia to Michał Czernecki na filmie instruktażowym.
Obejrzyj film i postępuj według instrukcji ---> Kliknij TUTAJ. 

Poniżej znajdziesz także instrukcję opisową, która krok po kroku wyjaśni Ci, jak założyć Profil Zaufany. Staraliśmy się opisać tak, aby wszystko było jasne, mamy nadzieję, że nam się udało.

  1. Kliknij TUTAJ 
  2. Z menu po lewej stronie naciśnij na napis Profil Zaufany
  3. Pojawią Ci się dwie opcje, omówmy pierwszą – PRZEZ INTERNET.

To opcja, która pozwoli Ci założyć Profil Zaufany bez wychodzenia w domu, ALE aby móc w ten sposób Profil Zaufany założyć, musisz posiadać dostęp elektroniczny do swojego Banku.
Druga istotna kwestia – musisz sprawdzić – czy Twój bank udostępnia opcję potwierdzenia Profilu Zaufanego. Zrobisz to TUTAJ.


Po kliknięciu w ikonę swojego Banku przejdziesz do logowania do tego Banku, a tam powinieneś znaleźć opcję potwierdzenia Profilu Zaufanego. Niestety tutaj już nie jesteśmy w stanie pomóc, gdyż każdy Bank ma swoje własne opcje co do bankowości elektronicznej. Pamiętaj jednak, że jeśli będziesz miał trudność z poruszaniem się po bankowości elektronicznej, zawsze możesz zadzwonić na infolinię swojego Banku, gdzie uzyskasz pomoc. Pamiętaj jednak, że w obecnej sytuacji również Banki pracują w ograniczonym składzie personalnym i kontakt może być utrudniony.

  1. Teraz omówimy drugą opcję. Jeżeli nie przebrniesz przez opcję potwierdzenia Profilu Zaufanego przez bankowość elektroniczną, pamiętaj, że możesz to zrobić w jednym z punktów potwierdzających Profil Zaufany. Aby skorzystać z takiej opcji, naciśnij myszką na napis W PUNKCIE POTWIERDZAJĄCYM. Poniżej znajdź i strzałką rozwiń opcję: Co musisz zrobić.
    Dla ułatwienia przeklejamy instrukcję z tego punktu:
  2. Wejdź na stronę Profilu Zaufanego klikając TUTAJ 
  3. Kliknij Zarejestruj się – na górze strony po prawej stronie.
  4. Wybierz FORMULARZ ONLINE
  5. Wypełnij formularz.
  6. Kliknij Zarejestruj się. W ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego.
  7. Sprawdź, czy dobrze pamiętasz podany identyfikator i hasło – i za ich pomocą zaloguj się na TEJ stronie.
  8. Idź do wybranego punktu potwierdzającego i potwierdź tam założenie profilu zaufanego. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie potwierdzisz profil zaufany.
  9. Jeżeli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni – zaloguj się na stronie Profilu Zaufanego i ponownie złóż wniosek.

    Profil Zaufany możesz potwierdzić w naszym urzędzie. UWAGA! Aby móc to zrobić MUSISZ wykonać najpierw na swoim komputerze powyższe czynności. Pracownik Urzędu nie może zrobić tego za Ciebie, nie możesz tego zrobić również w Urzędzie. To są kroki, które każdy musi poczynić indywidualnie na swoim komputerze. Do pracownika Urzędu należy potwierdzenie, że Ty to Ty. W tym celu – jeśli już założysz Profil Zaufany, przyjdź z ważnym dowodem osobistym i okaż go Pracownikowi Urzędu, aby mógł potwierdzić w systemie elektronicznym Twoją tożsamość.

    UWAGA! Aby potwierdzić Profil Zaufany w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku w obecnej chwili, należy wcześniej zadzwonić pod nr 22 782 88 35 i umówić się na konkretny dzień. Takie postępowanie wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa interesantów.

    Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło Tymczasowy Profil Zaufany, który potwierdza się za pomoca videorozmowy. To najprostszy sposób na założenie profilu zaufanego. Taki sposób daje nam do niego trzymiesięczny dostęp. Przeczytaj więcej TUTAJ.

    * Drugą opcją jest podpisanie dokumentu podpisem elektronicznym, ale dotyczy ona w tej chwili w zasadzie tych osób, które podpis elektroniczny już posiadają. W obecnej sytuacji jego uzyskanie jest bowiem trudne. Pamiętaj jednak, że jeśli posiadasz już podpis elektroniczny, wszystkie dokumenty przesyłane za pomocą ePUAP możesz podpisać właśnie tym podpisem.

Co możesz załatwić przez Internet?

Wszystkie sprawy, które możemy załatwić zdalnie udostępnione zostały na platformie https://serock.epuap.online/. Platforma umożliwia najszybsze załatwienie spraw zdalnie. Zachęcamy do korzystania. 

Jeśli nie znalazłeś na platformie wniosku do sprawy, która Cię interesuje, przejrzyj zakładki po lewej stronie (na tej podstronie). A jeśli i tutaj nie znajdziesz podpowiedzi, co do Twojej sprawy, zadzwoń do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku, tel. 22 782 88 05. 

Ewidencja Ludności

Urząd Stanu Cywilnego

Referat Administracyjno - Gospodarczy

Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Referat Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju

Referat Podatków, Opłat Lokalnych i Windykacji

 

Powyższe wnioski, poprawnie uzupełnione, złożysz klikając TUTAJ. 

PAMIĘTAJ, że wcześniej wniosek musisz podpisać podpisem zaufanym (lub podpisem elektronicznym). Bez podpisu Twoja sprawa nie będzie mogła być załatwiona. TUTAJ podpiszesz wniosek podpisem zaufanym. Postępuj wg zamieszczonych tam wskazówek. 

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz swojej sprawy załatwić w wymieniony wyżej sposób, możesz pobrać wniosek z naszej strony internetowej, wydrukować go, uzupełnić i osobiście wrzucić do urny, stojącej przy wejściu do Urzędu. Skontaktuj się najpierw z danym referatem, aby omówić sposób załatwienia sprawy. Zadzwoń na telefon ogólny Urzędu 22 782 88 05, pracownik Sekretariatu przełączy Cię do właściwego referatu.

Możesz także wypełniony wniosek przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy w Serocku, ul. Rynek 21, 05-140 Serock.

Dla ułatwienia w menu po lewej stronie (na górze podstrony) znajdziesz wykaz najczęściej załatwianych przez naszych mieszkańców i sympatyków spraw.

Jeszcze raz przypominamy kontakt do nas: 22 782 88 05, umg@serock.pl.