Rotator zdjęć

Główna treść strony 2017

Gmina stara się o dotację na unieszkodliwienie azbestu w 2017 roku

Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że w dniu 9 stycznia br. Miasto i Gmina Serock złożyła wniosek o pozyskanie dotacji na „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z terenu Miasta i Gminy Serock w 2017 roku”. Całkowity koszt realizacji zadania wyceniony został na kwotę 35.368,09 zł. Zamierzenie zostanie sfinansowane w 85% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, pozostałe zaś 15% pochodzić będzie z własnego budżetu gminy. W ramach prac planowane jest odebranie przeszło 73 ton wyrobów zawierających azbest z 25 nieruchomości.

Wobec powyższego zachęcamy pozostałych właścicieli nieruchomości, na których znajduje się azbest, aby składali wnioski na bezpłatne usunięcie eternitu. Nadmieniamy, że w przypadku zebrania większej ilości wniosków (w dość krótkim okresie), możliwe będzie wystąpienie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z kolejnym wnioskiem o pozyskanie dotacji na II etap w 2017 roku. W przypadku zamknięcia  programu pt. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego” Nr 2017-OZ-14 przez WFOŚiGW w Warszawie, złożone wnioski będą realizowane w 2018 roku.

Wniosek wraz załącznikami można pobrać w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku, pok. nr 11 na parterze lub ze strony internetowej www.serock.pl w zakładce dla mieszkańca - ochrona środowiska – odbiór azbestu. Więcej informacji w sprawie uzyskać można pod nr tel. /22/ 782-88-39 i /22/ 782-88-40.

  • autor: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
  • -
  • -

wstecz